Generování snímků pomocí FSR 3 a AFMF oficiálně představeno
Novinka Generování snímků pomocí FSR 3 a AFMF oficiálně představeno

Generování snímků pomocí FSR 3 a AFMF oficiálně představeno

Jan Urbančík

Jan Urbančík

11
Platformy Windows PC

Technologie bude fungovat na všech grafikách i konzolích.

Reklama

AMD na Gamescomu nepředstavilo jenom nové grafické karty, ale také technologii FSR 3, kterou slibuje už od loňského podzimu. Bohužel, ani tentokrát jsme se nedočkali přesného data vydání, ale došlo na poměrně klíčové informace.

FSR 3 v podstatě kopíruje značení DLSS, jde totiž o balík tří funkcí: upscaling (FSR 2), snížení latence (Anti-Lag+) a konečně nová technologie v podobě generování snímků (Fluid Motion Frames). Na rozdíl of Frame Genu od Nvidie bude ale FSR 3 fungovat na kartách od všech tří výrobců, neboť nepotřebuje žádný specifický hardware, jde čistě o softwarové řešení, fungovat tak bude i na konzolích. Stále však platí, že musí být ve hře implementována. A stejně jako u DLSS 3 je pro ideální výsledek třeba, aby měla hra vyšší základní frame rate, AMD doporučuje alespoň 60 FPS.

Zdroj: AMD
Zdroj: AMD

AMD slibuje, že už v září bychom se měli dočkat podpory ve hrách Forspoken a Immortals of Aveum. Dalšími tituly s oznámenou podporou jsou Avatar: Frontiers of Pandora, Cyberpunk 2077, Warhammer 40,000: Space Marine II, Frostpunk 2, The Alters, Squad 2, Starship Roopers: Extermination, Black Myth: Wukong, Crimson Desert a Like a Dragon: Infinite Wealth.

Někteří novináři už mohli FSR 3 vidět přímo v akci a samozřejmě u toho nechybělo Digital Foundry, které přineslo poměrně rozsáhlé dojmy. Ty jsou opravdu pozitivní, byť podotýkají, že šlo o hands-off demo, takže si redaktoři nemohli vyzkoušet, jak špatné je to s přidanou latencí. Čistě po stránce plynulosti a kvality obrazu však FSR 3 podle všeho bez problémů snese srovnání s technologií od Nvidie, nevyskytly se ani žádné problémy s UI. Obě hry (Forpsoken a Immortals of Aveum) nicméně měly zapnutý V-Sync a není úplně jasné, proč tomu tak bylo.

Není to ale všechno, co AMD ukázalo, představilo totiž ještě separátní technologii AMD Fluid Motion Frames (AFMF), která rovněž generuje snímky, ale nevyužívá dodatečné informace pomocí implementace přímo do hry, funguje totiž na úrovni driverů. Je využitelná ve všech titulech používajících DirectX 11 či 12.

Zdroj: AMD
Zdroj: AMD

V zásadě jde o technologii podobnou interpolaci snímků na televizích, nicméně s výrazně nižší latencí. Kvalita obrazu samozřejmě není tak dobrá jako u FSR 3, ale AMD s novou funkcí cílí na velmi vysoké frame raty, například pokud chcete naplno využít refresh rate vašeho monitoru. AFMF má vyjít v prvním kvartálu příštího roku, ovšem pouze pro grafické karty řady RX 7000, jakožto součást balíku HYPR-RX.

Poslední novinkou je nový režim FSR upscalingu, respektive přesněji řečeno bez upscalingu. Jde totiž o nativní mód, který renderuje hru ve zvoleném rozlišení, ale stále aplikuje FSR anti-aliasing, jenž může být často lepší než TAA či jiné technologie použité ve hře. V podstatě jde o alternativu k DLAA od Nvidie.

Zdroj: AMD
Zdroj: AMD
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama