Hitman: Absolution - první dojmy z hraní
Preview Článek Hitman: Absolution - první dojmy z hraní

Hitman: Absolution - první dojmy z hraní

Rosťa Viktorin

Rosťa Viktorin

17

Studio IO Interactive sezvalo do Londýna zástupce každého většího (zahraničního) herního magazínu a pochlubilo se jim s krátkou demoverzí nového Hitmana. Je načase začít si kousat nehty nedočkavostí?

Reklama

Když se na trhu před nějakými dvanácti lety objevila hra s holohlavým zabijákem v hlavní roli, dovedu si představit, jak extaticky si museli vývojáři připadat: „Jo, máme holohlavého drsňáka s tetováním na zátylku, to je nářez!“ Kdo tehdy mohl tušit, že o dekádu později se bude porost shazovat z 90 % povrchu těla, bez ohledu na pohlaví, a zátylek se stane tím nejméně zajímavým místem pro tetování. Naštěstí vizáž nebyla ani zdaleka tím hlavním důvodem, proč si Agenta 47 oblíbili miliony fanoušků po celém světě a jeho několikaletou absenci tak těžce snášeli. Otázkou ovšem zůstává, zda-li je Absolution tou správnou náplastí na rozbolavělá srdce.

Není žádným tajemstvím, že v dnešní době se stealth hry už moc nenosí. Na své kořeny úspěšně zapomněl Sam Fisher, Raiden a vlastně ani nový Deus Ex v tomto směru tak úplně neokouzlil. Od předpřipravené hratelné ukázky se proto tak trochu očekávalo, že veškeré pochyby rozmetá na cucky a přítomným jasně demonstruje, že když něco funguje – opakovaně – není třeba to měnit. No, to se ovšem tak úplně nestalo. I v IO Interactive podlehli tlaku doby a až se Hitman dostane i k vám domů, budete si moci s Čárovým kódem relativně bezbolestně hrát na Ramba.

Nový Hitman nabídne dva herní styly; pro příznivce stříleček a kradmého pohybu ve stínech s nenápadným likvidováním nepřátel.

Pro Absolution se totiž počítá s dvěma herními styly. Hráči vyžadující přímočaré zpracování a nekontrolovatelný tah na branku se do gamesy nejspíš pustí jako do jakékoliv jiné akce a než se dostanou k závěrečným titulkům přes obrazovku jim proteče rudé Lipno. Fajnšmekři, hardcore pařani a skalní fanoušci značky však pravděpodobně dají přednost kradmému pohybu ve stínech a nenápadnému likvidování nepřátel ze zálohy, což je fajn, protože přesně proto je hra dělaná. Je tomu podřízeno naprosto vše, včetně hratelnosti jako takové, jež se bude mimo jiné opírat o něco jménem Instinkt.

To je v podstatě speciální ukazatel na okraji obrazovky, který se trochu naplní pokaždé, kdy někoho zabijete ze zálohy, využijete převleků, nebo jen schováte mrtvolu, abyste se vyhnuli odhalení. Odměnou vám pak budou speciální schopnosti, které se vám odemknou ve chvíli, kdy se ukazatel naplní. V ten moment se vám na krátkou chvíli zobrazí cesta hlídkujících stráží, případně budete moci nakouknout přes zdi, abyste zjistili, proti kolika nepřátelům vlastně stojíte, anebo budete moci oblbnout vaše protivníky, kteří si budou myslet, že patříte k nim. Vynikající zpestření, které ale kupodivu ke zdárnému zdolání hry není absolutně třeba. A hardcore hráči to jistě brzy po vydání potvrdí.

Přehlížet tuhle featurku by ovšem neměli ani vyznavači rychlé akce. V jejich případě totiž představuje vysoce ceněné, a vlastně i jediné, palivo pro rošťácky rozvernou abilitu Point/Shoot. Pokud jste někdy hráli výborné Red Dead Redemption, bude nejspíš stačit, když prozradíme, že jde o jakousi obdobu Dead-Eye. Vám ostatním přiblížíme, že je to speciální schopnost, díky níž se z vás na okamžik stanou ostrostřelci nemající konkurenci. Po aktivaci ability se čas jakoby zpomalí a vy budete mít pár vteřiny na to, abyste označily několik cílů současně (dle libosti). Následně se rozpoutá peklo, v němž si vaše kulky nemilosrdně rozeberou vše od živého masa až po výbušné propriety.

Nové dobrodružství Agenta 47 tak podle všeho nabídne všechno, co dnešní hráči od her očekávají, plus návdavkem přihodí možnost volby. Chcete-li se vrhnout do víru akce bez ohledu na to, že zabijete duši téhle série, fajn; dáváte přednost pomalému postupu a pečlivému plánování každého vašeho kroku? Směle do toho! Oba scénáře zatím vypadají, že fungují na jedničku a jediné co jim to může pokazit je příběh. Ten ale, zdá se, sestává z ideálního mixu akce, napětí a tajemna.

Vše se podle všeho točí kolem Diany Burnwood, bývalé Hitmanovi šéfky z International Contract Agency, která po záchvatu akutního svědomí zběhla, a našemu hrdinovi bylo nařízeno pomoct jí s cestou na onen svět. Když ji ovšem najde, Dianě se podaří přesvědčit ho, aby dohlédl na ženu jménem Victoria, jež se údajně ukrývá v sirotčinci kdesi v Chicagu. Jakmile tam však náš vrah dorazí, najde budovu v plamenech, jeptišky povražděné a bandu žoldáků brutálně vyslýchající všechny přeživší. Kdo je Victoria? Proč je pro Dianu tak důležitá? A kdo se ji vlastně snaží zabít? A proč?

Neméně lákavě ovšem vypadá audiovizuální zpracování. Hitmanovi to na obrazovkách nikdy neslušelo víc a údajně se můžeme těšit na detailně propracovaná, atmosférická prostředí, stejně jako precizní motion-capture, díky kterému se titul zase o kousek přiblížil realitě. To vše by navíc měly podbarvovat líbezné melodické linky adekvátně dokreslující aktuální dění. Inu, nechme se překvapit. Snad se již brzy dočkáme konkrétního data vydání.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama