HTC Vive dovolí při hraní ve VR nahlédnutí do reálného prostředí či odezvu virtuálních objektů na reálné předměty
Novinka HTC Vive dovolí při hraní ve VR nahlédnutí do reálného prostředí či odezvu virtuálních objektů na reálné předměty

HTC Vive dovolí při hraní ve VR nahlédnutí do reálného prostředí či odezvu virtuálních objektů na reálné předměty

Martin Cvrček

Martin Cvrček

14

Funkce nové kamery na předku headsetu prý připomíná Matrix. Aktuální verze soupravy přitom nese název Vive Pre.

Reklama

V Las Vegas právě probíhá akce CES 2016, která je zaměřená na hardware a technologie. Samozřejmě zde nechybí ani HTC a Valve, kteří ukazují pokroky ve vývoji jejich VR headsetu HTC Vive. I když, teď už bychom mu měli říkat trochu jinak. Při oznámení před několika měsíci se mluvilo o HTC Vive či HTC reVive, HTC Vive se ustálilo, ale teď jej nahrazuje název Vive Pre.

Tak se alespoň jmenuje aktuální verze, která je jakýmsi můstkem mezi vývojářskou verzí a tou určenou pro koncové zákazníky. Někteří šťastlivci si ji už vyzkoušeli a podělili se o dojmy z novinek. Aby bylo jasno, nikdo z naší redakce mezi těmi šťastlivci není. Kéž bychom mezi nimi byli. Pokusím se ale aspoň stručně přetlumočit dojmy lidí z The Verge a webu UploadVR.

Nedávno došlo k odkladu vydání Vive kvůli jakémusi velkému technologickému průlomu. Tím se ukázala být kamera na přední části headsetu, která vám umožní nahlédnout během hraní ve VR do skutečného světa, konkrétně do místnosti, v níž se nacházíte.

Při hraní se přirozeně musíte pohybovat jen ve vyhrazeném prostoru a jakmile se dostanete k jeho okraji, do vašeho zorného pole se dostane černobílý náhled skutečného světa, například objektů, ke kterým se blížíte. „Je to dost detailní na vyobrazení objektů a vzorů, ale ne natolik fotorealistické, aby to dělalo dojem zrnité napodobeniny reality jako v případě Gear VR“, tvrdí redaktor The Verge. To všechno kvůli tomu, abyste se při hraní cítili lépe a bezpečněji a neměli pocit, že na okraji vyhrazeného prostoru narazíte na rovnou stěnu.

Kamera nabízí ještě jeden režim, který aktivujete stiskem tlačítka na ovladači. V tomto případě vám celé zorné pole nahradí pohled kamery, takže místo hraní uvidíte vyobrazení všeho, co se před vámi nachází ve skutečnosti. Včetně dalších lidí. Můžete tak třeba sáhnout po pití bez toho, abyste si museli sundat VR brýle. Všichni se přitom shodují, že oba režimy vypadají tak trochu jako pohled v Matrixu (jen bez toho plovoucího kódu) nebo speciální vidění, které používal Batman ke konci filmu Temný rytíř.

Vylepšení se dočkaly i ovladače, které už mají trochu svéráznější design a nevypadají jako Steam ovladač rozlomený na dvě poloviny. Držení ovladačů prý není tak přirozené jako držení ovladačů Oculus Touch, ale mají řádnou odezvu a nedělají dojem, že jde jen o volitelnou záležitost. Baterie ovladačů navíc nyní vydrží déle než čtyři hodiny.

Vive Pre navíc vypadá víc jako verze pro koncové zákazníky. UploadVR tvrdí, že je menší než dřívě dostupný dev kit a celkově je jeho nošení pohodlnější, ale pořád je headset o něco větší než Oculus Rift.

Stále také platí, že v porovnání s Oculus Riftem a další konkurencí bude Vive dražší. Mnohem dražší. Zatím to vypadá, že koupě headsetu a jeho příslušenství bude skutečný luxus. HTC si samozřejmě věří a tvrdí, že cena bude odpovídat kvalitě a že Vive nabídne ve srovnání s dalšími soudobými headsety mnohem lepší zážitek.

Přesnou cenu ale stále neznáme, víme jen to, že finální verze bude k dostání někdy během dubna. HTC a Valve mají zprvu připravit sedm tisíc kusů, které půjdou nejdříve vývojářům, kteří už mají dev kity, ale následně se zaměří i na verzi pro koncové zákazníky.

Novinky zní každopádně dobře, ale Vive má oproti konkurenci jeden podstatný problém - HTC i Valve tak trochu kašlou na řádnou prezentaci hraní s jejich headsetem. Zástupci HTC slibují, že nově oznámená kamera a její software umožní zmapování 3D prostoru, což může vést k odezvě virtuálních předmětů na reálné objekty, zkrátka něco jako HoloLens od Microsoftu. A že vývojáři budou moci kameru využít podle svého. Současná dema pro Vive ale nic takového nevyužívají. Prezentace her a řádného hraní zkrátka v porovnání s Oculus Riftem nebo PlayStation VR v tuhle chvíli vázne.

Nezbývá tedy než čekat, až Valve a HTC ukážou, co všechno Vive Pre dokáže při hraní skutečných her. Pořád platí, že žádné exkluzivní tituly pro Vive nejsou v plánu, v následujících měsících bychom se každopádně měli konečně seznámit s hrami, které budou Vive podporovat v době vydání.

A ještě jedna věc. V traileru, který můžete vidět níže, leckoho určitě zaujme pohled na záda Chell, protagonistky série Portal. Nedělejte si ale naděje, že jde o nějakou narážku na možný Portal 3 s podporou VR. Účast Chell v traileru se váže jen k Aperture VR demu z prostředí Portalu, které je k dispozici pro dev kit Vive už řadu měsíců.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama