inFamous 2 – hrátky s elektřinou nebyly nikdy zábavnější
Preview inFamous 2 Článek inFamous 2 – hrátky s elektřinou nebyly nikdy zábavnější

inFamous 2 – hrátky s elektřinou nebyly nikdy zábavnější

Daniel Kremser

Daniel Kremser

10

Poctivých svěžích sandbox akcí není nikdy dost. Po čertech dobrou byl bezesporu i inFamous, na jehož úspěch se nyní autoři pokoušejí navázat druhým dílem.

Reklama

První díl této nadprůměrně hodnocené PS3 exkluzivity sklidil poměrně velký úspěch. Ostatně, řádění Colea MacGratha v Empire City mělo pořádné grády. Hra přinesla hrátky s elektřinou v dosud neviděné míře a jasně tak vyhrála souboj s podobným Prototype, ke kterému byla kvůli podobné herní náplni hojně přirovnávána. Nyní přichází pokračování, tentokráte tvůrci slibují nevídaný zážitek. Je vůbec v jejich silách, vymáčknout z PS3 i to, co tam není, jak hrdě prohlašují?

Ve znamení změn

Jako první nás do očí určitě udeří zcela nový hrdina. Pravdu, ale máme jen částečně. Pořád je to Cole MacGrath, jen se dočkal menší plastické operace, která z něj podle slov autorů, udělala mnohem přístupnější postavu. Jestli je to pravda, necháme výhradně na vás, pravdou, ale je, že tady nyní máme pořádného potetovaného drsňáka s jizvou přes půl obličeje a mariňáckým sestřihem, který si nebere servítky.

Stejnou změnou, jako hlavní hrdina prošlo i celé prostředí hry. Dvojka nás vyhodí zhruba v závěru jedničky, nezávisle na tom, jestli jsme skončili s koncem dobrým nebo špatným. Řádit se už, ale nebude v Manhattanem inspirovaném Empire City, nýbrž velice brzo nás hra přemístí do New Marais. Kdo už viděl alespoň jedno video, nebo se potkal s obrázky, hned tuší, kde brali designéři inspiraci tentokráte. Vlastně, už i podle názvu se dá tak trochu odvodit, že se jedná o perlu jihovýchodu USA New Orleans.

Toto zasazení umožnilo rozehrát působivý kontrastní mix moderní zástavby s typicky koloniálním jižanským stylem. Nechybí, tak ikonické, k zálivu se svažující široké bulváry, proříznuté nejtypičtějším rysem New Orleans. Ano jde o staré tramvaje, které navíc nebudou hrát jen druhé housle, ale v pozdějších fázích hry je bude možné využít jako zbraně. I když všechna, prozatím odhalená místa hýří barvami, mělo by se dostat i na temnější lokace, jako jsou bažiny plné krokodýlů - pro změnu inspirace Everglades, nebo tajemný francouzský hřbitov. V každém případě, po grafické stránce by hra měla z PS3 ždímat i poslední cucky výkonu a nabídnou neopakovatelný zážitek. Mohli bychom se tak dočkat hotových grafických orgií a zvláště pak simulace ostrého jižanského sluníčka má stát za to! Slíbeno je dokonce i částečně zničitelné prostředí, k němuž se však ještě dostaneme.

Že by konečně i pořádný příběh?

Bohužel, žádná idyla netrvá věčně a hřát se na příjemném sluníčku nebudeme dlouho. Zvláště pak, když inFamous 2 přináší trochu temnější pozadí. Hnací silou a zároveň alfou i omegou příběhu je oparem tajemna zahalená Bestie, jež se mihla i v jedničce. Tahle potvora, by snad i dokonce měla mít mnohem větší sílu, než náš hrdina, kterého jsme přitom v prvním díle přirovnávali pomalu k samotnému Diovi. Jednoznačně to tak zavání průšvihem, který nebude tak lehké rozlousknout.

Navíc není tajemný protivním jedinou potíží. Novým mocenským hráčem je nyní i Milice. Vojenská skupina, jež si klade za cíl vymítit nečistou rasu. Neplést se zvrácenou ideologií Adolfa Hitlera, to je zase trochu jiný žánr a doba. V tomto případě se jedná o lidi, kteří mají nadpřirozené schopnosti stejně jako Cole. Ten už to, jen ze solidarity k vlastní rase samozřejmě nemůže nechat jen tak, takže pořádný masakr určitě chybět nebude.

První díl se sice snažil o epické vyprávění, které mělo nejednomu hráči vyrazit dech. Opak byl, ale pravdou. Naneštěstí se k nám dostala jen rádoby epická klišovitá slepenina s tunou vatovitých odboček. Druhý díl to chce tedy napravit ve všech směrech. Vyprávění by mělo být ucelenější a lépe do hlavního příběhu zakomponovat vedlejší úkoly. Lehce by měla příběhová linka odkazovat na jedničku a poodhalit odpovědi na otázky, které v ní zůstaly viset ve vzduchu.

Na férovku, nebo z dálky?

Pochopitelně, ale do boje nepůjdeme s prázdnýma rukama. Vývojáři ponechali většinu stěžejních schopností prvního dílu a přidali ranec nových nebo obměněných. Snad se nebude opakovat neduh, kdy jsme si ze záplavy všemožných prkotin neuměli vybrat. Konkrétně přibude mnohem více schopností, jež lze uplatnit při boji nablízku. Například dvě elektřinou nabité tyče, připomínající transformátory, jsou hodně „cool“. Samozřejmostí budou i různé power-upy a efektní údery. Ovšem své si najdou i defenzivně ladění hráči. V nedávném gameplay videu jsme mohli například zahlédnout z rukou šlehající blesky nebo takové extrémy, jako je do nebe šplhající tornádo.

Dokonce z kuloární šeptandy vyplývá, že by mohl Cole do vínku dostat i moc nad ledem. Takže, jak by se vám líbilo protivníky místo připékání třeba zmrazit? Nakonec bychom málem zapomněli na v úvodu zmíněné tramvaje. Pro Cola není problém, je mrštit po protivnících. To stejné navíc umí i s auty a menšími pouličními objekty, jako jsou lampy nebo odpadkové koše. Ale pokud preferujete boj hezky na férovku, nezapomnělo se ani na vás. Není problém utrhnout si ze stěny kus nádherně tepaného zábradlí nebo rovnou celou markýzu a zlořádům nabančit z blízka.

Celkově budou souboje dynamičtější, efektivnější, rychlejší, a hlavně hezčí. Strnulé animace tentokrát dostaly vale. Tvůrci se v dvojce na místo jich rozhodli použít moderní technologii motion capturing, jež by měla zajistit naprostou plynulost a reálnost všech pohybů. Kochat bychom se tak měli i ve slíbených zpomalených scénách.

Řekni zrcadlo, která cesta, je ta nejlepší

Jako klasický zástupce sandboxu, nenabídne infamous 2 nic jiného než působivý a otevřený herní svět. Ostatně, jak už jsme si řekli, New Marais disponuje neopakovatelnou atmosféru s mnoha rozličnými lokacemi a scenériemi. Navíc je v křivolakých uličkách města pořád něco nového, co jen čeká na objevení, takže zábava na dlouhou dobu je jistojistě zajištěna.

Ale alespoň zdánlivě novátorským dojmem chce hra přistupovat k jednotlivým úkolům. Už jednička byla v tomto ohledu zajímavá, nabízela totiž každý úkol dvakrát. Nyní však nebudou k dispozici jen dvě cesty – ta dobrá a ta špatná -, na výběr jich dostaneme více a jen velice obtížně budeme poznávat, jaká ta konkrétní varianta je. Navíc bude dost zaležet na schopnostech samotného hrdiny, který nemusí některé varianty kvůli chybějícím atributům ustát.

Například při střetu s Bestií, je mnohdy jediným východiskem vzít nohy na ramena. Koneckonců, Cole má pohyb zmáknutý perfektně. Efektní „slidy“ po drátech elektrického vedení jsou jen třešničkou na dortu. Možno je i plachtit, různě skákat či dokonce šplhat, jako hrdinové série Assassin´s Creed. A rozhodně to bude potřeba, rozlohou totiž bude město zase o kousek větší. Dokonce, ale bude i naprosto komplexní a všechny události společně s vašimi činy na něj budou mít svůj vliv. Město na konci hry se tak klidně může od toho z počátku diametrálně odlišovat.

Lidumil či tyran?

Jako oživující prvek v jedničce sloužila karma. Ta samozřejmě zůstala, jen došlo k malinkému vylepšení a přidání špetky RPG prvků. Vliv už nebude mít pouze způsob, jakým úkol splníme, ale i dopady našich rozhodnutí. Klidně se tak v polovině hraní můžeme dozvědět, že to a to rozhodnutí v úvodu zapříčinilo nyní něčí smrt. Pak naše těžce vybudovaná reputace rytíře v zářivé zbroji vezme velice rychlé za své a přízeň lidu s ní. Příklon k té, či oné straně nakonec předurčí i vývoj našich schopností. O některé, tak sice můžeme přijít, jiné ovšem zase získat.

Ve většině podobných her je zábavnější hraní za záporňáka. Většinou to má lehčí, a hrát si na boha ničitele bývá pro většinu hráčů přitažlivější. Druhé hrátky s blesky by ale měly být stejně dobré v obou směrech. Navíc si to samo říká o druhé zahrání s jinými rozhodnutími. Jedině tak se totiž nakonec dá odhalit úplný konec hry, který bude mít logicky dvě mutace.

Neprávem opomíjená pecka

PlayStation 3 je doslova pevností exkluzivit. Bohužel se inFamous v záplavě her jako Uncharted, Killzone nebo God of War ztrácí. Rozhodně však neprávem! Jednička byla jednou z nejlepších „her na hrdiny“ poslední doby. Její pokračování má ještě větší ambice a v Sucker Punch Productions pro to dělají maximum. Dvojka staví na úspěšných principech a jednotlivé prvky pouze vypiplává, takže je zde jen malý prostor pro katastrofu. Navíc do nás všechny doposud vydané informace ládují samá pozitiva a špatného slova o téhle hře zatím utroušeno nebylo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama