Killzone 3 – dojmy z betaverze
Preview Killzone Článek Killzone 3 – dojmy z betaverze

Killzone 3 – dojmy z betaverze

Michal Drtina

Michal Drtina

5

Pro majitele Playstation Plus účtu se před pár dny zpřístupnila očekávaná multiplayerová beta Killzone 3. Betu jsme podrobili dlouhému a intenzivnímu testování, ze kterého jsme si odnesli mnoho dojmů, o které se s vámi nyní podělíme.

Reklama

Killzone 2 bezpochyby patří mezi nejlepší FPS současné generace, což potvrzují nejen skvělé recenze, ale i prodeje, které jsou na exkluzivní titul opravdu výtečné. I přes vynikající recenze hra obsahovala nemálo chyb, které vybublaly na povrch až po delším hraní. Toho si jako první všimli hráči, kteří posílali vývojářům návrhy na zlepšení prostřednictvím oficiálního Playstation blogu. Na rovinu mohu říci, že tvůrci tyto žádosti opravdu četli, jelikož je mnoho otravných věcí skutečně opraveno.

Takže se nebudem hejbat???

Hned při prvním spuštění jsem si ale prožil velké zklamání. Beta nepodporuje Playstation Move, ačkoli ho plná hra již podporovat bude. Právě na nový druh hratelnosti byli všichni hráči nejvíce zvědaví. Jak bude hra hratelná, nebo jak se tvůrci vypořádají s rozdíly v přesnosti Move a DualShocku v multiplayeru. Takovou odpověď tady bohužel nenajdete, ale dá se předpokládat, že budou místnosti rozděleny na hráče s Move a bez, jelikož hráč s obyčejným ovladačem by moc šancí neměl. Musíme ale uznat, že se ovládání oproti minulému dílu znatelně zlepšilo. V Killzone 2 byl layout tlačítek trochu odlišný od jiných FPS, což způsobovalo nechtěné přehmaty a jiné minely. To je nyní vyřešeno rozložením novým, které už nepříliš statečně kopíruje zaběhnuté standardy. Hodně hráčů si v minulém díle stěžovalo na velmi pomalé a tuhé otáčení, což sice působilo realisticky, ale v multiplayeru to spíše škodilo. To je nyní vyřešeno kompromisem mezi arkádovým Call of Duty a druhým dílem Killzone. Toto opět samozřejmě neplatí v případě ovládání pomocí Move, které reaguje na pohyb 1:1. Než se pustíte do celosvětových bitev proti živým protivníkům, je dobré si vše vyzkoušet na nečisto. K tomu zde slouží offline mód, který se od toho online módu liší pouze v tom, že živí protivníci jsou zaměněni takzvanými boty, neboli protivníky ovládané umělou inteligencí. Můžete si zde vyzkoušet všechna povolání, všechny mapy a všechny módy. Po zhruba hodinovém zvykání na prostředí, citlivost ovládání a rozmístění tlačítek jsem se konečně rozhodl jít do akce.

Tak copak to tu máme

Celkem tu narazíte na tři multiplayerové módy. Pokud si chcete nezávazně zastřílet, určitě vám přijde vhod Guerrilla Warfare, což není nic jiného, než klasický Bodycount, kde jde o to postřílet co nejvíce nepřátel. Tým, který má více killů vyhrává. Dále tu máme Warzone, kde se v určitých intervalech střídají nejrůznější úkoly, mise a módy. Opět se jedná o týmovou hru, kde vyhrává tým, který sbírá body za vítězství v té a té disciplíně. Na konci se body sečtou. Jednotlivé úkoly jsou velmi zábavné a přepínání mezi nimi je velmi plynulé. Najdete tu úkoly jako postřílet co nejvíce nepřátel, zabít označeného hráče, kterého ostatní hráči brání, nebo odpálit ty a ty dveře atd. Posledním módem je mód zvaný Operations, který je velmi podobný módu předešlému, jen s tím rozdílem, že zde jde většinou o bránění a dobývání určitých míst (tedy taková obdoba Conquestu).

Atmosféra = základ úspěchu

Killzone 2 vynikalo především v grafickém zpracování a hlavně v neopakovatelné atmosféře. To se týkalo hlavně singleplayeru. Ve třetím díle se může takovou atmosférou pochlubit i multiplayer. Lví podíl na tom mají příběhové cut-scény, které spojují jednotlivé levely, zobrazují nejlepší hráče v profilových záběrech, nebo třeba zobrazují týmové úspěchy. Vše naprosto plynule a reálně. Občas si budete připadat, jako kdyby se kolem vás odehrával válečný příběh. Grafická stránka je jedním slovem fantastická. Velký skok mezi druhým a třetím dílem jsem pozoroval na každém kroku. Kromě vylepšených textur se opět velice zlepšily světelné efekty, ve kterých minulý díl obzvláště vynikal. Vše je barevnější, všude kolem vás zuří válka, vzdálené kulisy jsou živé a vypadají opravdu skvěle. Všude poletující částečky prachu a různých nečistot dodávají prostředí velmi pochmurnou atmosféru. Interiéry vypadají rovněž skvěle, zvláště poté co se rozpoutá mela. Stačí pár vystřelených nábojnic do zdi a během několika vteřin nevíte, kde se nacházíte, za což může parádní efekt kouře a prachu. Je zajímavé, co taková maličkost dokáže udělat s celkovým zážitkem.

Představte si situaci, kde jdete se svým týmem skrz halu, když v tom se na druhé straně vylíhne druhý tým, který okamžitě zahájí palbu. Nastává absolutní zmatek, jelikož díky prachu a kouři nevidíte na metr a sledujete, jak vaši přátelé střílí všude kolem sebe, když v tom se k vám zezadu připlíží nepřítel a nožem vám rozřízne hrdlo ve velmi detailní animaci. Ne, nepotřebujeme skripty na každém metru aby vznikali parádní situace, čehož by si měli všimnout hlavně přátelé v Infinity Ward a Treyarch. Co bohužel pokládám za obrovské mínus je zničitelnost prostředí, která je zde velmi omezená. Dá se říci žádná, pokud nepočítáte díry od kulek jako zničené prostředí. V tomto směru je Battlefield: Bad Company 2 stále absolutním králem a troufám si tvrdit, že ještě dlouho bude, protože nemůžeme očekávat, že s tímto nedostatkem něco vývojáři ještě udělají.

Na prvním místě péče o zákazníka

Killzone 3 však zřejmě půjde příkladem co se týče péče o hráče a klany. Podpora klanů je zde opět velmi rozsáhlá, opět si budeme moci zakládat turnaje, vyzývat ostatní klany a v neposlední řadě se účastnit turnajů o ceny vytvořené samotnými vývojáři. Bohužel zatím nevíme, zda bude tato možnost dostupná i v Evropě. Velmi se mi líbila možnost preference. Na úvodní obrazovce si můžete navolit, jaké mapy a módy máte nejraději. Poté, když zvolíte hledání rychlé hodnocené hry, hra započne vyhledávání nejdříve vámi preferovaných her a map. Velmi užitečné. Jelikož se jedná o betu, dají se očekávat technické problémy. Hra mi asi třikrát spadla a dvakrát zamrzla celá konzole. Bitvy samotné poté probíhají bez problémů, bez lagů. Toho se ale nikdo neobával, jelikož už ve druhém díle vše probíhalo bez sebemenších problémů. Doufejme tedy, že technické potíže, které se táhly po celou dobu mého testování v plné hře zmizí.

Jako v každé FPS obsahující multiplayer je možnost vylepšování schopností a nakupování zbraní, nemůže samozřejmě tato možnost chybět ani v Killzone 3. Levelování zde funguje úplně stejně jako v každé jiné hře: Za každý kill, splněný úkol, nebo asistenci dostanete body, díky kterým poroste váš level. Podle toho, na jaké úrovni se zrovna nacházíte, se odemykají další a další zbraně. Jsou tu staré známé útočné pušky, ale i zbrusu nové kousky. Nemůžeme ani zapomenout na velkou novinku multiplayeru. Vozidla. Těch tady sice není ani desetina toho, co v BBC2, za to jsou tu podstatně originálnější. Teď mám na mysli především obrovského robota, který je velmi podobný těm v Cameronově Avataru. Jedná se o kolosální stroj na zabíjení, který vás dokáže pár minut ochránit před přímou palbou, kterou můžete opětovat buďto velkým samopalem umístěným na paži, nebo raketami, kterými dokážete zničit celou nepřátelskou armádu.

Beta Killzone 3 na mne zapůsobila skvělým dojmem. Chyby, které byly vytýkány druhému dílu, jsou do jedné odstraněny. Přibyly skvělé nové animace a krátké filmečky, které dodávají hře skvělou atmosféru. Je tu ovšem jedno velké ale. Zničitelnost prostředí. To je mínus, které se nedá jen tak přehlížet. U tak velkého projektu, jakým Killzone 3 bezesporu je, bychom čekali alespoň základní destrukci. Pokud máte v plánu trávit desítky hodin v multiplayeru, doporučuji Battlefield: Bad Company 2, který zkrátka nemá konkurenci. Killzone 3 má ale v rukávu trumf jménem Move. Podpora pohybového ovladače u AAA titulu zcela jistě naláká mnoho hráčů ke koupi, ať už bude mít multiplayer destrukci prostředí, nebo ne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama