Kingdoms of Amalur: Reckoning – fantasy, jak jej neznáme
Preview Kingdoms of Amalur: Reckoning Článek Kingdoms of Amalur: Reckoning – fantasy, jak jej neznáme

Kingdoms of Amalur: Reckoning – fantasy, jak jej neznáme

Martin Cvrček

Martin Cvrček

7

Jako by to nestačilo, čeká nás další fantasy RPG. Avšak tentokrát půjde o trochu odlišnou záležitost, než jakou bychom na první pohled čekali.

Reklama

Smrt je jen začátek

Hra začíná ve chvíli, kdy hratelná postava vstane z mrtvých. Zaprvé jde o dost zvláštní začátek, zadruhé se to pak na poměry zdejšího světa ještě nikomu nepovedlo. Další, o poznání důležitější zvláštnost, je absence výběru třídy. Kingdoms of Amalur nenabídne žádnou konkrétní classu, na místo toho vám dá možnost vybrat si a rozdělit několik schopností, díky čemuž si vlastně vytvoříte vlastní třídu tak, jak chcete.

Něco takového se může hodit hlavně ve chvíli, kdy nejste spokojeni s tím, jakým směrem se vaše postava ubírá. Přestal vás bavit mág, nebo vám to čarování prostě jenom nejde? Stačí rozdělit pár jiných schopností a rázem se můžete vydat cestou neohroženého válečníka s mečem a štítem. Navíc si díky tomu můžete konkrétní specializaci jenom vyzkoušet, a když s ní nejste spokojeni, bez větší prodlevy přesedláte na něco jiného. Volnosti se meze rozhodně nekladou.

Do boje se vší parádou

Ani soubojový systém, tedy další nedílná součást RPG her, nebude tak úplně klasika. Rovnou zapomeňte na dnes už dost otřepané (ale stále fungující) vybírání schopností ze spodní lišty, tohle není žádné MMO ani Dragon Age. V Kingdoms of Amalur působí boj jednoduše. Stiskem určitých tlačítek na gamepadu, popř. myši a klávesnici, útočí vaše postava předdefinovanými základními útoky. Jakmile však začnete tyto tlačítka kombinovat, můžete tím rozjet působivá a zatraceně účinná komba a složité bojové kreace. Něco takového umožňuje třeba plynulý přechod z magických útoků na klasické mlácení a švihání mečem, a mimo jiné vám to dovolí snadnou změnu taktiky.

Zatím bohužel nevíme, proti jakým nepřátelům vlastně budeme stát. Nicméně, v případě RPG je stejně jako jejich identita důležité i prohledávání jejich těl, případně zbytků. Ačkoliv jde v základu o totéž, co v jiných RPG, Kingdoms of Amalur vyčnívá z davu praktickým prvkem, a to snadnou možností porovnat konkrétní předměty. Ve většině her to vždy bylo tak, že jste třeba v útrobách nějaké potvory nalezli slušný meč. Jenomže, je lepší než ten, který jste našli před hodinou? Jediný způsob, jak to zjistit, je vlézt do inventáře, přečíst si každou vlastnost a podle toho rozhodnout. Tentokrát to tak nebude. Tentokrát budeme mít totiž k dispozici tlačítko pro porovnání, díky čemuž na vás vyskočí tabulka automaticky srovnávající vše důležité. Proto snadno poznáte, jestli máte daný předmět prodat za nejbližším rohem, nechat si ho, nebo třeba využít jen jeho určitou část a syslit si ho pro budoucí vylepšení nějakého jiného předmětu.

Pestrý svět čeká

O vizuální stránce toho moc říci nejde. Vzhledem k dosud uvolněným materiálům bychom grafiku přirovnali k World of Wacraft, takže nějaké obavy o vysoké HW náročnosti nejsou vůbec na místě. Podle novinářů, jež měli možnost hru vidět v běhu, však nesmíme čekat žádné zázraky od celkového rozhraní, všechny tabulky i menu údajně vypadají dost kostrbatě, ale podle všeho to tvůrci ještě vyladí.

A kdo jsou vůbec ti tvůrci? Reckoning má na starost poměrně neznámé 38 Studios (PC verzi tým Big Huge Games), takže je těžké říct, co od nich vlastně můžeme čekat. Každopádně se snad můžeme začít těšit na celkově snadný a intuitivní systém výběru hratelných tříd, dále zábavně vypadající soubojový systém a mimo to na přehledné zacházení s předměty. Naopak, jestli máme z něčeho obavy, je to určitě grafická stránka hry, a také zjevný pokus o co největší zjednodušování. Tyhle hrátky s jednoduchostí a zároveň zábavnou formou mají vždy výrazně tenkou hranici, tak jen aby to vývojáři nějak nepřehnali. V první řadě totiž očekáváme fortelné RPG, ne hříčku, co zvládne hrát i pětiletý Franta ze sousedství. Proto držme palce, ať studio zvolí rozumný přístup. O výsledku jejich práce se každopádně přesvědčíme někdy v průběhu příštího roku, kdy Kingdoms of Amalur vyjde pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama