Zpět na článek

Diskuze: Nikdo si načítací obrazovky nepřeje. Bohužel jsou nutné zlo, tvrdí jeden z bývalých vývojářů Bethesdy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Gomboska
Gomboska
Level 20 Level 20
10. 5. 2025 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady je to samej expert přes enginy, zajímalo by mě kolik z vás doopravdy vůbec někdy něco programovalo ;)

Martin Šabák
Martin Šabák
Level 22 Level 22
5. 5. 2025 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1000 planet boys :D

Martin Šabák
Martin Šabák
Level 22 Level 22
5. 5. 2025 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Já od nich hrál akorát Skyrim v 2010 dobrý dneska bych nedokázal hrát nic takového znova ( vůbec nechápu jak někdo dokáže hrát Oblivion když na to dali jen UE grafiku a pak vylepšení ) furt je to horší jak Skyrim

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
5. 5. 2025 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Martin Šabák Souhlas. Ve Skyrimu jsem tehdá nechal asi 120 hodin, ale myslím, že bych se k té hře nedokázal vrátit ani z nostalgie. Oblivion, který jsem předtím nehrál, mi daroval kamarád před týdnem a dal jsem tomu šanci. A i přes působivý, grafický remaster to pořád působí zastarale. A teď ani nemluvím o načítacích obrazovkách, ale soubojový systém, rozhrání, dialogy, náplň questů, to vše zůstalo. Určitě super nostalgie pro ty, který to hráli kdyby dávno, ale pro nováčky moc ne, ledaže si libují v old school hrách.

Sephiroth
Sephiroth
Level 31 Level 31
Hlavní platforma: PC
3. 5. 2025 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vyhovorky 🙃

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
3. 5. 2025 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

me ten starfied bavil i s loadingem u kazdejch dveri...

SiRJiri
SiRJiri
Level 27 Level 27
3. 5. 2025 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou zvasty, a ze ho huba neboli. Za prve hry od bethesdy nejsou rozhodne graficky neco extra. Recykluji furt starej engine co akorat vylepsuji. A je tu kopa her co jsou open worldy a maji narezanou grafiku a zadny nacitani nemaji na kazdem kroku. Treba Days Gone. Tam je loading akorat z menu do hry a velmi rychli loading pri uziti FT, ale pokud budete chtit projit celou mapu tak zadnej load neni a to ani pri vstupu do objektu. A to jak hra uzasne vypada oproti tomu co muzeme videt za GK v jejich hrach.

Gomboska
Gomboska
Level 20 Level 20
10. 5. 2025 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SiRJiri @SiRJiri a že jich v Days Gone je... ("Největším problémem jsou údajně předměty")

spoock
spoock
Level 23 Level 23
3. 5. 2025 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kecy, vsechno jde. Staci se podivat na KCD2, Star Citizen a hned je jasne, ze to meritko jde udelat.

niky_14586
niky_14586
Level 40 Level 40
2. 5. 2025 23:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jo :) protoze si musi precist pomalicku tipy a rady vite?

stylar
stylar
Level 34 Level 34
2. 5. 2025 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

The Future of Gaming: StarEngine

Takže to jde a dokonce s lepší úrovní detailů než co mají teďka, jako když do vesmírné hry dám místo naprosto zásadní fičury jako je průlet atmosférou, načítací obrazovku, to mi snad přijde, jak kdybych v automobilové závodní hře nemohl jezdit po trati...

WampyR
WampyR
Level 30 Level 30
Hlavní platforma: Xbox
2. 5. 2025 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar @stylar prelet atmosferou ma napr. aj stary Starlink: Battle for Atlas a lepsiu hru to z neho teda nerobi. Tym neospravedlnujem Bethesdacke loadingy kazde 3 metre, ale prelet atmosferou na zabavnosti hry ako celku neprida nic.

stylar
stylar
Level 34 Level 34
3. 5. 2025 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WampyR @WampyR Některé vesmírné simulátory jsou na tom postavené, protože to je hlavní herní mechanika, i když Star Citizen se tváří docela realisticky i tohle je tam dost zjednodušené, ale je to teda neskutečný audiovizuální zážitek, navíc nevím jestli existuje jiná hra, kde můžu mít fakt tu volnost, třeba zastavit na oběžné dráze a vystoupit z lodi do volného prostoru, když na povrchu se renderuje mravenec, je to teda vesmírná hra bez kompromisů. A je jedno, že vývoj tvrvá 10 let, když už teď je to vyladěnější než spousta jiných her, o Starfieldu jsem slyšel taky před 6 lety a je to teda dost slabý, vesmírného na tom není nic a to jsem za to dal 80 EUR a za Star Citizen jenom 45 EUR.

WampyR
WampyR
Level 30 Level 30
Hlavní platforma: Xbox
3. 5. 2025 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WampyR @stylar "Některé vesmírné simulátory jsou na tom postavené, protože to je hlavní herní mechanika" - v ktorych hrach je to hlavna herna mechanika?

"je to teda neskutečný audiovizuální zážitek" - o akej volnosti to vravis? Ved ked to ma mat nejaka hra spracovane realisticky, tak ten prelet musis robit vzdy tak isto, pod tym istym uhlom klesania atd, lebo inak by si zhorel v atmosfere. Cize este raz, ktora hra to tak ma?

Ja som daval za Star Citizen 20 eur ale ta adoracia tej hry z tvojej strany je pre mne usmevna. :)

stylar
stylar
Level 34 Level 34
4. 5. 2025 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WampyR @WampyR Třeba Reentry - A Space Flight Simulator nebo Juno: New Origins, Kerbal Space Program, ale ty jsou spíš zaměřený na stavbu lodí.

O volnosti, když třeba vidím z oběžné dráhy nějaký kráter, tak tam pak můžu přistát a chodit/jezdit, celkově ta hra vypadá dost dobře na OLEDu v HDR.

Cena je od toho jakou loď máš, ale hru mám asi od 2017, takže už je to docela dlouho, ale vždycky s lepší generací PC zkouším jak to běží.

DavidX303
DavidX303
Level 36 Level 36
Hlavní platforma: PC
2. 5. 2025 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neobhajujte dokola svou neschopnost 🙂... Ono to chce jen nový engine svůj nebo 3 strany výběru je dost 🙂

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
2. 5. 2025 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uf, také vyhlásenia len ukazujú, že majú mindset "ako sa čo nedá" a TES VI má nakročené byť fantasy Starfield. Rovnako nudný a plochý, lebo... však čo už, lepšie to nešlo.

Dion
Dion
Level 43 Level 43
2. 5. 2025 19:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je prohláṣ̌ení z ranku Ubisoft a jejich AAAA pirátské hry . Jako chápu že v případě Starfield musí být stále oříṣ̌ek naprogramovat plynulé přechody vzletu do vesmíru ale už na planetě je těch loadingů moc. Tak se na to mohli vyprdnout a dát jeden větṣ̌í loading ... Jsou engines kde je míra detailů parádní a bez loadingů nebo minimum. Takový RDR2 vypadá stále neskutečně i na starých strojích. Ubisoftí engines mám také rád. GTA5 je super modovatelný i bez loadingů. Red engine ... ten in the house engine pohánějící Rage 2 také nebyl vůbec ṣ̌patný. Hodně jsem četl posměṣ̌ky na engine Mafia 3 ale za mě super a prostě rád vidím různé engines . Třeba ragdoll jeden z nej co jsem viděl. Každej kill byl unikát. Jako to je nekonečná debata co i hodně staré hry dávaly , člověk si myslel že to bude standart a ono ne . Typicky AI nepřátel ... fyzika ... Bad Company 2 ... F.E.A.R. HL 1, Far Cry 1 ... Far Cry 2 podělali těma respawnama jinak třeba ṣ̌íření ohně jako tam se stále nevidí. Crysis ... Dying Light 1 byl Chrome engine a interaktivita prostředí a grafika bomba ... člověk pochopí loadingy ale Starfield a už za mě F4 to měl přes čáru.

V Fallout 4 už byly ty loadingy pocitově otravnějṣ̌í a častějṣ̌í než ve Skyrim kde mi to nevadilo vůbec. Ty okraje map na loading byly vážně malé plus tam lezl člověk do interiérů častěji. Ve Skyrim si alespoň člověk cucnul pivka a vzal do pusy brambůrky při loadingu když po toulání se krajinou vlezl do kobky ... Ve Starfiedl bych takhle vypil basu za jeden ůkol ...

Kdyẓ̌ už jsem u toho také jsem nepochopil jakkoli mám Bloober rád jejich Medium a nároky na HW . Tenkrát to obhajovali že je náročné renderovat dvě mapy najednou - ale za 1. je to pomalý gameplay se statickou kamerou a pár dekád zpátky byl běžný splitscreen u závodních her . A za 2. takový Titanfall 2 a Dishonored 2 měli jednu misi kde jste se v mžiku přepnuly do jiné "reality" mapy ... tak nevím . Na stroji kde mi RDR 2 dávalo stabilních 60fps na high bylo Medium v případě rozdělení obrazovky nehratelný a nezájem jestli kvůli smůle že si to hold nesedlo s mým strojem protože takové propady jsem desítky let neviděl

Ale zajímalo by mě třeba v případě Oblivion remaster jak se jim povedlo "nalepit" původní engine na U5 ... nebo tak to chápu že to udělali.

Dakh666
Dakh666
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
2. 5. 2025 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To už z nás dělá ale úplný joudy 🙄🙄🤦‍♂️

Dreip
Dreip
Level 25 Level 25
2. 5. 2025 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná kdyby vyměnili ten jejich 20 let starý vyždímaný engine tak budou mluvit jinak.

triphop
triphop
Level 27 Level 27
2. 5. 2025 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dreip @Dreip Dokud to sype nic měnit nebudou...

Maty
Maty
Level 26 Level 26
2. 5. 2025 16:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dreip @Dreip za co? za 27 let starej Unreal ? :D

Chinuk
Chinuk
Level 31 Level 31
2. 5. 2025 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PR kecy nic jiného. To že do místnosti můžu nasypat 100brambor nebo toaleťáků, je spíš záležitost hw jestli to utáhne, ale že musí být načítací obrazovka i do baráku kde je 5 židlí 2 stoly 2 npc je známka prehistorického enginu a spoléhání se na moderskou komunitu která ty hry teprve dodělá.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
2. 5. 2025 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že je huba nebolí... Chápu, kdyby se načítalo z regionu do regionu, ale načítání z baráčku je už hodně zastaralé. Líný jsou protože se zuby nehty drží svého starého enginu, který jde ale hezky móduje a komunita hru dodělá. Propracované detaily a grafika? Ani nápad. Starfield je vizuálně průměr na svojí dobu. Občas se tam povede pěkný vesmírný záběr, ale jinak nic extra, gumové obličeje postav ani nezmiňuji. Nebo ta jejich interakce s okolím, ve městě vystřílíte celý zásobník a nikdo nehne ani brvou, ani ta jejich vesmírná policie nezareaguje, když jim střílíte půl metru od hlavy. Takhle to prostě je a když to takhle chtějí dělat, je to jejich věc. Ale když pak říkají, že jinak to prostě nejde s jejich kvalitou her, zní to strašně hloupě. Konkurence ukazuje, že to možné je. Tohle mi spíš zní jako náznak toho, že se máme připravit na načítání každého levelu v TES VI.

MARTAS SK
MARTAS SK
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
2. 5. 2025 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ja by som radšej nahrávacie obrazovky do novej úrovne alebo oblasti. Lebo teraz sa snažia bez toho a potom hra dobre nejde. Suttering, prepad FPS. Ale samozrejme nie loading pri každom otváraní dverí a podobne. Taký Dead Space Remake by nahrávanie do ďalšej oblasti potreboval lebo na PC to nezvládli na 100%.

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
2. 5. 2025 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proč to jinde jde? nebude to tím, že třeba používají engine kterej je skoro 20 let starej? A že by překypoval detaily nebo fyzikou, kterou o dalších 10 let starší half life strčí do kapsy, se taky říct nedá...v roce 2025 prostě neexistuje důvod pro loading při vstupu do budovy nebo otevření dveří

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
2. 5. 2025 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, že se to hrám jako je Zaklínač, Cyberpunk, Baldur, KCD a nespočet dalším daří už několik let, tak bude problém asi jinde. Možná by stálo za to si udělat exkurzi do studií zmíněných her a porovnat technickou stránku Creation Enginu s těmi ostatními :-D Jenom se prosím nerozhodněte přejít na UE, pointou je si odnést to pozitivní.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
2. 5. 2025 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks @Frezen Aleks ono zas kdyz porovnas zaklinace a skyrim tak ve skyrimu tech veci po baraku jsou desitky az stovky podle baraku oproti zaklinacovy

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 41 Level 41
2. 5. 2025 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Beeda2004 Počet samotný nehraje roli. Podívej se na nějaký videa o Gamebryo a Creation enginu a jejich opakující se bugy ve všech Bethesda hrách. Ten je prostě archaickej a z dnešního pohledu hodně primitivně napsanej. To je primární důvod, proč tyhle věci pro ně jsou nedosažitelný.

Reklama
Reklama