Zpět na článek

Diskuze: Nvidia na Computexu oznámila dvě nové grafické karty

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

EckoBoy

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RayTracing je zajimavé vylepšení tzv real odlesků, aspoň mi to tak vypadá 🥴 Hodně se to projevuje třeba na Netru Exodus! Ta hra je fakt krásná, ale chce to mít taky pořádný stroj. Sem na ty AMD, takže to chce aspoň Ryzen s boostem na 4,7ghz. 2x8 gb ram 3200mhz+ cl15. Nejlépe hru mít na SSD. A grafiku aspoň RTX 2070. Třeba GTX 1660 verzi super a podpora RT je, ale grafika je nastavena na minimum i rozlišení člověk nehraje aspoň na 2K, ale 1080p a to už je zas pěkný rozdíl a stejně je to spíš nehratelný. Nejhorší je to, že člověka to nutí mít, jeeeé RT a možnost zapnout ve hře na max a hrát ve 4K a stable 60fps. Vzhled je opravdu znát, je to takové realnější, prostě o kus hezčí. Sehnat si RTX tu 3070 ti za cca 16tis by ještě bylo real, ale víc ani korunku. Stejně u nás až bude k sehnání a to nebude jen tak, tak cena bude určitě jinde a počítám tak o 10tis víc! Mít pc za cca 80tis je šílenost... I za 40tis je dost pro dnešní dobu. Občas si zahraji přes TV 4K a to rozlišení mít i ve hře a pak testovat hru na jaké detaily je možnost hrát na 50-60fps . Hry mi můžou lítat i přes 100fps když nastavim vše na minimum a ostatní off a dám si to na 4K. A postupně zvedám detaily a sleduji využití grafické karty a pokles fps. Takhle se nejvíc pozná jaká část mi nastavení snížilo nejvíc fps. Hold hrát si na ultra max s RT, HDR ve 4K je potřeba třeba řada 3090 za pořádný prachy. Výhoda je Ps5 hlavně tou cenou, ale pc má své taky. Stejně přes léto se na pc bude jen prášit a takové věci sou spíš pro zimní večery :-D Čas ukáže víc. :-)

Martin Šabák

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To se vyplatí dát 30k kvůli RTX xd a lidi si stěžují že ps5 stojí 10k a že je drahej nepochopím

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
1. 6. 2021 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RayTracing. Mám RX6900XT a ani jej nezapínám, ten rozdíl je pro mne tak nepodstatný že mne za to ztráta stability fps nestojí. A to je karta za 50k více. Klidně si kupte jen Nvidi 3070 normal a jste bez RTX za vodou.

Zasobovac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí Když klasická 3070 stojí 30k tak asi se ti mnohem více vyplatí ta 3070 ti, tam bude větší šance na koupi

JirkaK

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zasobovac Ne 3070 ma ofiko cenu 14000. Takze je to 18 set vic za ti. Ted si to prepocti. Pokud je nekde 3070 za 30, tak ti bude za 35. Ceny na trhu jsou jine nez doporucene.

Zasobovac

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JirkaK nene 3070 FE se už neprodává, takže ta cena už je nemožná, 3070 TI FE se začne prodávat teď. takže je nějaká šance ji dostat za MSRP cenu, ikdyž jsou malé, no uvidíme

Petrik

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí RX 6900xt a ztráta stability fps? Větší blbost jsem dlouho nečetl 😀 zde si zas někdo myslí že je rozdíl mezi 60 fps a 90 fps boze

Johny

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petrik Hraju na 144Hz monitoru a můžu ti garantovat, že ten rozdíl jde snadno poznat. Už od 70fps lze zachytit plynulejší obraz. Takže pokud nepoužíváš 60Hz monitor a nevidíš rozdíl mezi 60, 90, 144fps, tak je asi někde chyba.

weskerumbrella
weskerumbrella
Level 33 Level 33
2. 6. 2021 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petrik Tak si zajdi k očnímu nebo na nervové, pokud nevidíš rozdíl mezi 90 a 60fps... Podle mě jsi to nikdy ani neměl možnost srovnat, protože jinak bys takovou blbost nemohl napsat.

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
2. 6. 2021 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petrik > Větší blbost jsem dlouho nečetl

S tímhle souhlasím, bohužel se to týká toho tvého komentáře. Rozdíl mezi 60 a 90 FPS samozřejmě každý zdravý člověk vnímat bude. Ale největší problém ani není v tomhle tvrzení, ale v tom, že absolutně nerozumíš té problematice, a ještě se chováš takhle povýšeně. On ti totiž počet snímků za sekundu o jejich "stabilitě" nepoví vůbec nic. Proto existuje pojem frametime, který říká jak dlouho trvá renderovat každý snímek. Pro naprosto konzistentních 60 FPS by měl vždy odpovídat 16,67 ms. Čím konzistentnější je, tím lépe. Velké výkyvy jsou zatraceně hodně znát a projeví se citelným škubnutím. A to je něco, co ti průměrný počet snímků za sekundu fakt nevyjádří.

asdas

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petrik lol :D :D :D ty mas dost :D :D

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
1. 6. 2021 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za tú 3070 Ti dám 450 €...

Ondrej_V
Ondrej_V
Level 9 Level 9
1. 6. 2021 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Akorát se na Alze objevila 6900XT za 58k. Za pět minut budou fuč :D Ráno jsem tam viděl GTX1660 :D a člověk by řekl zázrak.

Bajo
Bajo
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PC
1. 6. 2021 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondrej_V Na alze sa objavujú 6900XT už pár dní (2400€). Očakával by som ešte vyššiu cenu od nich, mali už modely za 4k.

Ondrej_V
Ondrej_V
Level 9 Level 9
1. 6. 2021 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bajo Asi vodníci?

MOLLY
MOLLY
Level 37 Level 37
2. 6. 2021 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bajo Mám na alze, czc, ts bohemia spuštěný script který průběžně checkuje dostupnost karet každých 5 minut (Nescalpuju, jen sleduju vývoj cen a dostupnost) a alza má ze všech eshopů nejlepší ceny, těch 58k je fakt ještě dobrá cena, protože 3090 tam prodávají za 70k+ (V prosinci to bylo něco okolo 50k už nevím přesně). Ty 6900 se tam teď skutečně objevují poměrně často + včera se tam objevily jak kolega říká GTC 1660 + 1650. 1650 sem vzal kamarádovi a jinak byly asi do hodiny pryč.

skylines
skylines
Level 0 Level 0
1. 6. 2021 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukejte co si nekoupíte :D Ještě že není a dlouho nebude co hrát.

Anciabl
Anciabl
Level 40 Level 40
1. 6. 2021 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Divím se že to Nvidia nějak neřeší že doslova všichni mají z těch karet víc peněz než oni. Poslal bych je do prdele a sám si prodával jen referenční karty když si ostatní přestřelují tolik ceny.

powerless

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RTX 3070 Ti nějaká levná ne? (jako že proč ne je to fajn), jen že v roce 2019 jsem bral RTX 2070 za nějakých 14 000,-

jaryncip
jaryncip
Level 1 Level 1
1. 6. 2021 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@powerless a jak zvládáš RayTracing na 2070 ... máš dropy fps jak sviň ?? už ale nedáváš detaily na ultra + RT že ?

powerless

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaryncip Tak zvládám to dobře jelikož jsem přecházel z GTX 960 😂

Ondrej_V
Ondrej_V
Level 9 Level 9
1. 6. 2021 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@powerless Nvidia ji nemá kam jinam strčit, RTX 3070 má stát 500 dolarů, RTX 3080 zas 700 dolarů.

TheEvo

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pamatujete, kdy jste v obchodech naposledy viděli grafickou kartu za oficiální cenu? To pomalu ani nemá smysl ty ceny do článku psát. RTX 3060 měla cenu stanovenou na 9000 Kč, obvyklá cena je téměř dvojnásobek.

Bajo
Bajo
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PC
1. 6. 2021 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheEvo Už od začiatku sa ceny nafúkli, keď na alze videli dopyt. 3070ka dostala behom minúty (pridanie do košíka -> potvrdenie objednávky) 100€.

cactus.cz
cactus.cz
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PC
1. 6. 2021 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo, to jsou ceny. Kde jsou ty časy když jsem dával za high-end grafiku 16 - 18 k... 😟 A to si většina lidí klepala na čelo, že jsem máčo dát tolik za grafiku.

Josef Murcek
Josef Murcek
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PC
1. 6. 2021 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cactus.cz Ja dával před 6 lety za GeForce GTX970 100ME 10.190 Kč a přišlo mi to dost. Jedu na ní stále, protože upgrade není možný.

Ria Kon
Ria Kon
Level 1 Level 1
1. 6. 2021 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Josef Murcek Jakožto majitel GTX 970 těžce soucítím...

Ming1991
Ming1991
Level 1 Level 1
1. 6. 2021 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ria Kon Jedu na GTX 960 M :D

Ondrej_V
Ondrej_V
Level 9 Level 9
1. 6. 2021 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cactus.cz GTX 1080 za nějakých 17,5k v létě 2017, během předchozího cryptonedostatku. Čekal jsem na ten kousek jak na smilování a pak se jeden objevil :D

cactus.cz
cactus.cz
Level 47 Level 47
Hlavní platforma: PC
1. 6. 2021 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cactus.cz Já jedu od jara 2018 na ASUS ROG STRIX GAMING GeForce GTX 1080Ti OC 11GB GDDR5X, tenkrát za něco málo přes 25 tisíc (což považuju za finanční strop, víc opravdu za grafiku nedám) a jak to tak vidím, tak mi bude muset ještě nějaký ten rok asi vydržet...Nebo mě výrobci donutí k přestupu na konzole. Jenže ani ty nejsou. PS5 mám objednanou a zaplacenou od ledna, předpokládaný termín prý listopad 2021.

naheCZ
naheCZ
Level 29 Level 29
1. 6. 2021 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ta 3070 Ti má krásnou cenu. Škoda, že ji člověk sežene možná tak za tu cenu té 3080 Ti...

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
1. 6. 2021 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na RayTracing u DOOMa jsem byl hodně zvědav. Technologie, kterou id přislíbili už někdy před rokem, je za dveřmi. Já sice grafiku řady RTX nemám (a soudě dle zlé situace na trhu s HW jen tak nebudu), ale fandím moderním technologiím :) Ale z ukázky je vidět, že rozdíl je fakt minimální a protože se jedná o střílečku vyžadující rychlejší reakce (a tím dostatek fps), tak nevím, kdo by si ty fpska dobrovolně ubíral na pár odlescích. Čekal jsem větší rozdíl, aby se to vyplatilo zapínat. Není divu, že ukázku předvedli na mapě obsahující kovové povrchy. Ostatní mapy už z tak mizivého rozdílu těžit nebudou vůbec. Výběr her s RayTracingem je stále malý s tím, že her, kde je RayTracing skutečně znát, je ještě méně (pár jednotek titulů) a je to škoda.

stylar
stylar
Level 34 Level 34
1. 6. 2021 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stargat3 Teoreticky by nemuselo zapnutí odlesků ubrat vůbec FPS, když zapneš DLSS, tak to pojede +- stejně s RTX Reflection při podobné kvalitě nebo můžeš vypnout odlesky a jet jenom DLSS, ale ten engine je i tak dobře optimalizovaný a asi ve stovkách FPS budeš narážet na limit CPU, akorát se bojím trochu toho DLSS, který sice ve verzi 2.0 tolik nemaže statický obraz, ale při pohybu způsobuje trochu ghosting, což je u tak rychlé střílečky nežádoucí.

Stargat3
Stargat3
Level 1 Level 1
1. 6. 2021 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stylar Jo, to máš pravdu no. A na ghosting jsem úplně zapomněl. Třeba u Metra je hodně znát a to není rychlá střílečka.

Reklama
Reklama