Pacifik jsme mohli navštívit už v dřívějších projektech Bohemia Interactive, kdyby nedošlo k jejich zrušení
Novinka Pacifik jsme mohli navštívit už v dřívějších projektech Bohemia Interactive, kdyby nedošlo k jejich zrušení

Pacifik jsme mohli navštívit už v dřívějších projektech Bohemia Interactive, kdyby nedošlo k jejich zrušení

Martin Cvrček

Martin Cvrček

6

Podobné zasazení jako souostroví Tanoa z chystaného datadisku Army 3 mohl nabídnout i druhý díl Operace Flashpoint z Vietnamu nebo hry Independence Lost a Silent Strike.

Reklama

Ve včerejším deníku z vývoje datadisku Army 3 jste se mohli dozvědět, že mapa Tanoa ve skutečnosti není první projekt Bohemia Interactive, v jehož případě se zvažovalo zasazení do Pacifiku, resp. do džungle a případně i do prostředí podobného Austrálii. V minulosti přicházelo podobné zasazení v úvahu i v případě několika zrušených projektů.

Běžný smrtelník se ale o většině z nich nikdy nedozvěděl nic pořádného, a proto jsem do studia Bohemia Interactive nasměřoval menší dotaz s cílem dozvědět se o těchto projektech něco víc.

Informace mi poskytl Joris-Jan van 't Land, vedoucí vývoje Army 3 a také člověk, který ve studiu pracuje řadu let. Byl to koneckonců on, kdo ve vývojářském deníku mluvil o těch zrušených projektech. A podle všeho jich nebylo málo.

Prvním z nich je Operation Flashpoint 2: Vietnam, která byla dokonce oficiálně oznámena na E3 před tím, než byla zrušena. Oznámení bylo trochu skoupé na konkrétní informace, nyní ale víme, že s druhým Flashpointem chtěli tvůrci nabídnout mapy Shau Valley, Hue City a Khe Sanh. Sám Joris pracoval na této hře přibližně rok a to nejzajímavější, na co si vzpomíná, je video určené pro potenciální vydavatele, které zahrnovalo letoun Skyraider provádějící nálet na nepřátelský tábor. Některé modely, například T-34 a UH-1, se pak dostaly do taktéž zrušeného projektu Game 2 a do první Army.

Nápad na Operaci Flashpoint zasazenou do Vietnamu se přitom zrodil díky modu Operation Vietnam od Davida Lagettieho, zakladatele studia Bohemia Interactive Australia, které pracovalo na válečném simulátoru VBS1.

Dalším projektem, který byl v dávné minulosti taktéž oficiálně oznámený, je Independence Lost. Ten byl zasazený na východní Timor a zahrnoval australské jednotky.

Třetí projekt se už ale oficiálního oznámení nikdy nedočkal. Šlo o Silent Strike, jemuž se také říkalo Flashpoint 2004 a podle všeho k oficiálnímu oznámení neměl daleko. Hra přitom měla obsahovat dvě plně hratelné kampaně, přičemž jedna z nich byla zaměřená australské SASR a druhá na americké Delta Force. Jednou z plánovaných map byl ostrov nazvaný Banda Atoll.

Australský terén byl také jednou z prvních map, kterou nabídl simulátor VBS1, který už se naštěstí dokončení dočkal. Vojenská organizace ADF (Australian Defence Force) byla koneckonců jedním z prvních zákazníků VBS1.

O všech projektech by se pravděpobně dalo říct či dohledat ještě něco dalšího, tuto novinku ale berte jako takové menší doplnění informací z včerejšího vývojářského deníku Army 3 a také jako ukázku toho, na čem v Bohemia Interactive v minulosti pracovali.

Nutno ale říct, že nejde o jediné projekty. Dalším byla již zmíněná Game 2, která se do značné míry promítla do obsahu Army 2, a také blíže nespecifikované RPG zasazené na Divoký západ. Na závěr tu mám ještě několik obrazových materiálů, k jejichž zveřejnění došlo právě při oficiálním oznámení Operace Flashpoint 2 a Independence Lost. A to jsem si myslel, že je zbytečné nechávat si na disku obrázky z dávno zrušených titulů.

Materiály Operation Flashpoint 2: Vietnam

Independence Lost

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama