Zpět na článek

Diskuze: Recenze Clair Obscur: Expedition 33 –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ pošramocená fantazie

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ChatGPT 4.5
ChatGPT 4.5
Level 21 Level 21
27. 4. 2025 16:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ač nesnáším poslední Dragon Age a nechápu směr, kam to Bioware posunulo, tak čistě herně je poslední Dragon Age na tom lépe než tahle hra a to už hratelnost v Dragon Age byla bídná a s RPG neměla nic moc společného. Takže hate na recenzenta si klidně můžete odpustit, je to dost trapné, obě hry mají dost daleko do RPG her.

mnaca
mnaca
Level 26 Level 26
25. 4. 2025 01:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pod pojmem: “Povinné QTE sekvence v každém souboji” si tedy představím něco, co nejde vypnout v nastavení a ne neco, co je možností volby.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
25. 4. 2025 03:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mnaca @mnaca Jak píšu v recenzi:

"Hra sice obsahuje nastavení pro automatizaci posilujících QTE, ale ty na krytí a protiúdery musíte vždy obsloužit ručně."

Takže ano, jednu třetinu těch QTE inputů si můžete vypnout, ale pořád vás čekají při každém tahu nepřítele, u některých bossů třeba i sedmkrát za jediný tah.

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
25. 4. 2025 15:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mnaca @mnaca V tahu, kdy hraje hrac, lze pomoci QTE zvysovat ucinnost utoku / leceni, ktere hrac provadi - toto lze vypnou uplne v menu, kdy to pak hra dela sama za tebe.

V tahu, kdy hraje nepritel, je moznost pomoci QTE uskocit, uhnout nebo vykryt uder nepritele. Toto zcela vypnout nelze, jde jenom nastavit velikost toho okna pro uspesne uskoceni, uhnuti, vykryti.

Na druhou stranu za uspesne provedeni QTE v tahu nepritele je hrac odmenen ve forme velmi silneho protiutoku v ramci tahu nepritele a nebo v podobe ziskani akcnich bodu navic, ktere pak pouzije ve svem tahu ke kouzleni nebo utoceni. Plus za kompletne dokonceny boj bez poskozeni je 20% zkusenosti navic. Cili je tam ten dobry pocit z pozitivniho vyvoje boje ve prospech hrace.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
5. 5. 2025 10:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobo @Lobo Můžu se zeptat, kde to nastavení velikosti časovýho okna pro defenzivní akce je? Čekala bych to v accessibility, obdobně jako je tam možnost vypnout útočný QTE, ale tam jsem to hledala marně.
btw. moc pěkná čtenářská recenze! Škoda toho lip syncu u anglické verze, já hrála ve francouzštině (což můžu jen doporučit, voice acting je skvělej) a tam je to v pohodě.

EDIT: teď mi došlo, že dodge/parry window je ovlivněný základním nastavení obtížnosti, tak asi jsi myslel to. Já to nejdřív pochopila tak, že to má speciální položku v nastavení...

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
5. 5. 2025 17:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobo @Lenka Ano, presne tak, velikost okna pro obranu se meni dle nastavene obtiznosti hry. Vyssi obtiznost = kratsi okno a naopak.

PS ten lipsync, neni tak hroznej, trklo me to v cele hre tak asi ctyrikrat, az petkrat. Ale prislo mi fer to zminit.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
5. 5. 2025 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobo @Lobo Jasně, mně to došlo až po chvíli. A je to určitě lepší řešení, než kdyby to mělo samostatnej slider/přepínač.
Kritiku lip syncu jsem četla opakovaně i jinde a zněla mnohem ostřeji, tak na tom určitě něco je. Asi záleží, jak je na to kdo citlivej, ale určitě je to objektivní výtka a je to škoda tím spíš, jaký to má hvězdný obsazení.
Ještě k těm chybějícím resistencím a levelům u nepřátel - myslím, že se v tomhle inspirují soulsovkama (btw. v oblíbených hrách členů dev týmu se podezřele často objevuje Elden Ring) a drží se přístupu nic hráči neservírovat, ale nechat ho objevovat a učit se skrz selhání. Resistence/weaknesses se navíc dají většinou docela odhadnout na základě různých vizuálních/environmentálních nápověd. Mně to nevadilo (možná i proto, že jsem hrála na nejlehčí obtížnost), ale je to určitě subjektivní.

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
5. 5. 2025 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobo @Lenka Jasne, kdyz na tebe utoci horici baletka, tak ti dojde, ze pouzivat na ni ohnovy utoky zrejme nebude nejlepsi postup 😃 A v zacatku hry, kdy je to jeste snadny, se ten nepritel vzdycky nejak umlati cepicema. Ale jsou tam i "earth" utoky a tam uz se odhaduje hur, kdo je bude mit rad a kdo ne. Nehlede na to, ze hra si bere z Final Fantasy i to, ze ne vzdycky vidis vsechny nepratele co na konec budou v boji. Nekdy pred tebou stoji jen jeden, ale po zahajeni souboje zjistis, ze jsou dva a vic. Me to parkrat vytrestalo v pozdejcich fazich hry, kdy uz to, jestli hra trva o tah dyl muze byt dost znat, kdyz prakticky nemuzes pouzit jednu postavu, protoze ma zrovna v ruce tu zbran, ktera nepritele jako na potvoru leci. Na druhou stranu se ta hra uklada velmi casto, takze nikdy nedelas znovu vic, nez ten konkretni boj, cili uz se pripravis. A stalo se mi to max. 10x v prubehu hry. Rozhodne mi to nijak hru nezkazilo, na to je zbytek prilis dobry 🙂

ChatGPT 4.5
ChatGPT 4.5
Level 21 Level 21
27. 4. 2025 16:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mnaca @mnaca pokud jdeš na více nepřítel, tak prostě musíš dělat parry či dodge a to je čistě na tvé pohotovosti, pokud bys to na vyšší obtížnosti ignoroval, tak budeš dostávat dost velký damage a nemáš šanci ve hře uspět, já hraji na střední obtížnost a tam je to potřeba se naučit taky. Jsou tam totiž dva typy QTE, jeden je viditelný, ten jde vypnout a hra to děla za tebe a druhý ne, ten je neviditelný, za mě jsou obě stupidní mechaniky v tahovém souboji. Já osobně jsem ani to vypnutelné QTE nevypl, protože to už mi připadá úplně směšné, když to hra dělá za tebe. Jak je to nedotažené ukazuje jeden Versův skill, ten silný elektrický, tam musíš zmáčknout rychle za sebou QTE, pokud to nezmáčkneš, tak neuděláš absolutně žádný damage.

Lasman
Lasman
Level 40 Level 40
23. 4. 2025 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky moc za recenzi. V záplavě desítek si těchto kritičtějších recenzí cením úplně nejvíc. Že je ta hra dobrá je mi jasné, z 50 recenzí na metacriticu chápu i proč, ale stejně tak mě zajímá, co se na hře nelíbilo těm, kterým nepřišla dokonalá.

U vysoce hodnocených her ze zkušenosti po odeznění prvotního nadšení začnou vylézat napovrch nedostatky, které při vydávání nebylo přes pozitivní konsensus slyšet. Jsem rád za podobně kritický pohled, i když v tento moment není populární ho sdílet.

FildasCZ
FildasCZ
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
28. 4. 2025 00:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lasman @Lasman Ty to tam nevidíš ? Průměrná hra. Grafika neoslní rok 2015 možná méně. Přímočarost, jak prase. Ten soubojový systém tě začne nudit, Povinné QTE totální znechucení.. Nastavení vypadá, jak nějaký špatný vtip na hry, kterých vychází bambilion..

Táhne mě příběh a hudba. Ale hlavní postava Gustav je otravná.

Jako přeju jim to, ale sakra.... takové základy... Nejde zastavit cutscéna natož přeskočit. Nelze změnit barva titulku.

Ta hra je max na 7 víc fakt ne. Já se zatím držím na 6/10.. Bohužel dneska hodně věcí by mělo být automatické, protože to sráží pak ty body

Zoner
Zoner
Level 1 Level 1
29. 4. 2025 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FildasCZ @FildasCZ To mi zní jako tvůj problém, recenze a zájem HRÁČŮ mluví sám za sebe a kecy typu, že hra vypadá jak z 2015 nejvíc nenávidím ještě víc, když to není pravda.

FildasCZ
FildasCZ
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
29. 4. 2025 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FildasCZ @Zoner Kolik si hrál her ? :) Řekl bych moc ne, tak si udělej tu práci a podívej se na hry toho roku. Po grafické stránce to ve většině případě není hezké.
To UI je prostě ošklivé. A protože si nehrál tolik her, tak nemůžeš vědět, že takhle to menu vypadají hry, které splácali pejsek a kočička.

Hráči jsou ovlivnění. Hru hodnotím, jako celek :) není špatná, ale není to žádnej zázrak. Chybí mapa, teleporty jsou omezené.

To, že lidem se to líbí neznamená, že je něco nedotknutelného. Jako GTA V. Není to špatné, ale prostě dělá se kolem toho humbuk :).

xdxd
xdxd
Level 1 Level 1
25. 5. 2025 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FildasCZ @FildasCZ Gratulujeme, jste v menšině, posíláme klíčenku pane experte na grafiku a nijak neovlivněný hráči, i když nevíme co tím myslíte. Každopádně doufáme, že se cítíte alespoň pro jednou trochu speciální. Teď vás jenom poprosíme, abyste přestal být pasivně agresivní na ostatní, děkujeme. :-)

Dakh666
Dakh666
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
23. 4. 2025 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za recenzi, Martine.

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
23. 4. 2025 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za recenzi. Hodnoceni me malinko znejistilo, ale beru to jako subjektivni, takze nevesim hlavu a po zahrani uvidim sam.

WampyR
WampyR
Level 30 Level 30
Hlavní platforma: Xbox
23. 4. 2025 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobo @Lobo u konkurencie 10/10 a podla gameplay videi by som sa ZATIAL skor priklonil k tomu, nez k tunajsej recenzii.

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
23. 4. 2025 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WampyR @WampyR Ano, stacilo kouknout na youtube a hned na me zacaly vyskakovat nadsene reakce a recenze. Takze se tesim na zitrek, kdy se do tohohle malebneho sveta ponorim taky.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
23. 4. 2025 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan Zavřel se dnes klasicky předvedl. Takovým kravinám je schopen dát 9 a Espedici dá 7 :D

Jinak Metacritic PC a PS 92% XBOX 95%..........

Paul
Paul
Level 32 Level 32
23. 4. 2025 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Naopak, já si cením že šel Martin jednou proti proudu a spolu se Zdeňkem z Vortexu to zhodnocují i trochu negativněji. Ty popsané designové kiksy zní dost otravně.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
23. 4. 2025 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Ve světě i u nás jsem viděl hodnocení od sedmiček po desítky.

Zároveň někteří recenzenti hru chválí přesně za to, co jiní kritizují.

Doporučuji tedy spíše než výroky o tom, kdo se "správně" nezařadil do číselného průměru, si ty recenze i přečíst a zjistit, jak to s těmi věcmi, které někteří chválí a jiní kritizují, máte konkrétně vy.

Nejsem si jistý, jak dobrou službou veřejnosti by bylo, kdyby všechna média vydala stejný názor se stejným číslem. Lidé jsou různí a podle toho jsou různé také jejich názory na jednotlivé hry. Určitě je lepší, když máte na výběr z palety názorů a můžete si najít takový, který je vašim herním preferencím nejblíže.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
23. 4. 2025 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel @Martin Zavřel V pořádku. Těžce se ale chápe aby jste dal DA Veilguard 9, jenž mělo obří rozpočet a tým(a víme jak ta hra nakonec dopadla) a Expedici 7.......

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
23. 4. 2025 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel @Melneor DAV také ve světě dostala nějaké ty devítky i desítky, MC/OC se ustálilo na 80%.

Je opravdu tak těžké smířit se s tím, že různí lidé mají na různé věci různé názory?

Jinak hodnocení opravdu neuděluji podle velikosti týmu nebo vývojového rozpočtu, jedinec může udělat desítkovou hru (Balatro, Blue Prince apod.) stejně jako obří tým může selhat.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
23. 4. 2025 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Tak buďme rádi, že Martin je třeba nyní více kritický než předtím a nedává všemu 9-10 a není tak třeba mu to mlátit o hlavu.

Ristan
Ristan
Level 35 Level 35
24. 4. 2025 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor @Melneor Srovnej si obě hry. Jedno je očekávané pokračování série od velkého vydavatele, kterého obvykle nechceš naštvat, a druhá je v podstatě indie hra, která nemá velkou reklamu a nikdo za ní nestojí. Proč myslíš hry druhého typu jsou daleko víc kritizovány, i když jsou někdy lepší?

lukáš dobeš
lukáš dobeš
Level 22 Level 22
23. 4. 2025 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za me jsou qte to nejlepsi co muze byt,hlavne u bossu .............jsou qte i v ukazkach jak treba u god of war a nebo jen primo v tom souboji?

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Zing Zing
Hlavní platforma: PlayStation
23. 4. 2025 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukáš dobeš @lukáš dobeš Jen v souboji. V každém. Každý tah, každé postavy. Často i několikrát během jednoho tahu.

dedly
dedly
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
23. 4. 2025 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

QTE mi nevadí, a věřím že časem vyřeší nějaký mod nebo i přímo tvůrci pokud na to bude kritika, těším se až si zahraju

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
23. 4. 2025 16:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dedly @dedly Hrat budu az zitra, takze nemuzu potvrdit vlastni zkusenosti ani popsat jak to funguje. Ale uz cca pred mesicem nekolik streameru dostalo trihodinove demo a v tom ukazovali, ze je v nastaveni moznost QTE vypnout. Takze jak se zda, vyvojari na toto uz mysleli.

dedly
dedly
Level 42 Level 42
Hlavní platforma: PC
23. 4. 2025 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lobo @Lobo no co čtu tak QTE se dá vypnout krom defenzivních ale ty se dá zjednodušit v nastavení

Reklama
Reklama