Zpět na článek

Diskuze: Sony mění strategii - své hry už pravděpodobně nebudou vydávat na PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Tiber
Tiber
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
včera 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám několik PC, Nintendo switch, Xbox a rozhodně nebudu kupovat PS5-6 kvůli jejich posraným exkluzivitám. Stejně se na konzole pouze valí prach. Jak to nemá myš a klávesnici, nehraju na tom. Takže na PC jsem si zahrál jejich super pecky jako TLoU 1, nedohráno. God of War, 40min a šlo to z disku, Returnal refund, Horizon nebo jak se to jmenuje 9 hodin nezábavný nudy, Helldivers zábava na 7hodin, Uncharted jediný co jsem dohrál. Takže mno takový Ubisoft... Takže čest a zdaru v Nightreignu

Jenda
Jenda
Level 38 Level 38
Hlavní platforma: PC
včera 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tiber No jestli hraješ Nightreign bez gamepadu , tak jsi dobrý masochista.

Dubis1995
Dubis1995
Level 9 Level 9
včera 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to mě velice mrzí 😢. Pamatuji si jak jsem byl tenkrát nadšený když Sony oznámilo že budou vydávat jejich exkluzivity s Playstationů na PC. Nemuset zase kupovat další generace playstationů a ještě na tom ušetřit. Sice už tak něják nebyl moc důvod kupovat další playstation když ty největší pecky vyjdou i na PC. Ale i tak si myslím že se třeba PS5 pořád prodávají velice dobře. Proč ta náhlá změna názorů když si ještě donedávna chválili zisky z prodejů Sony exkluzivit na PC ? No jo uznávám že si nás Pcčkáře tím vydávání jejich exkluzivit tak trochu rozmazlily. Vydávat parádní tituly na PC a pak nám to chtějí zase vzít. To se mi teda moc nelíbí. A ted aby si člověk zase kupoval znovu další a další generace konzolí, do kterých navíc ani nedostanete alespoň fanouškovskou češtinu když jí tedy daný titul nepodporuje oficiální cestou. Doufám že si to nakonec ještě rozmyslí 🥺.

Dion
Dion
Level 45 Level 45
včera 17:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neproběhla pár měsíců zpátky zpráva od někoho od Sony co prohlásil že ty PC verze her z PS je jako tisknout peníze ?

Ať si je nechaj. Celkem bych jim ale škodolibě přál aby jim Microsoft zaříznul CoD a v budoucnosti TES a Fallout . Koupil jsem 4 hry od Sony a dohrál a užil si jen Returnal který ale není hra kvůli které by masy vyrazily pro PS.Zbytek mě krutě přestal bavit a jiné jejich exkluzivity ani nezajímají. Jsou nadhodnocené jako spousty jiných her.

Stejně mě ale příde naivní ta hra na exkluzivity. Pár dní zpátky jsem googlil prodeje jejich her a porovnat s počtem prodaných konzol a mě to prostě nepříde vůbec jednoznačné. Podle mě lidi víc kupujou PS než Xbox že prostě má nějakou auru podobně jako Apple ale ne vyloženě kvůli hrám ... můj názor . Třeba GT7 se prodalo do 2025 nějakých 16m na PS4 a 5 což je 200m+ konzolí ... nejúspěšnější byl Spiderman 2 a o žádné jejich hře se fakt nedá říct že je to bomba prodávající konzol. Hlavní výhodu boužel mají že jim jde na ruku Rockstar a že ta aura z minulosti a že Sony :o)

Ale nic ve zlym, je to samozřejmě výborná mašinka .

AuroN
AuroN
Level 35 Level 35
včera 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, je to jejich věc. Když nechtějí moje peníze, rád je utratím jinde. Jen bych si teda rád prohlédnul tu jejich analýzu. Vzhledem k tomu, že ty jejich velké hry mají exkluzivitu a vydávají je na PC až po dvou letech a víc, tak se nemůžou divit, že to nevydělá tolik. Ber jak ber, ke koupi konzole mě nedonutí nic. Ať si každý hraje na čem chce, ale tahle snaha od Sony tlačit hráče do jakéhosi pomyslného šachu se mi hnusí.

Reklama
Aratak
Aratak
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PlayStation
včera 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavním a dost možná i jediným (?) důvodem proč by Sony přestala vydávat svoje PlayStation hry na PC je to, že potřebuje prodat co nejvíce konzolí - PS5, PS6. Což je pochopitelné, protože vývoj hardwaru patří k těm nejdražším položkám. Žádný prodejce nechce prodělávat na svém produktu - Sony na konzoli, automobilka na autech, atd.

Tudíž logicky Sony potřebuje hry které ty jejich konzole - PS5, PS6 - dokážou prodat. Pokud by ty hry po nějakém čase Sony vydala na PC - na což by mohlo dost PC hráčů spoléhat - tak se prodá jejich PS konzole méně.

Takže existuje možnost pro PC hráče si konzoli od Sony koupit nebo si prostě některé výhradně PS hry nezahrát - volba je na každém hráči. Vždy platilo a vždy bude platit že nikdo nemůže mít všechno co by chtěl.

Pokud si kdokoliv chce myslet nebo chce tvrdit že důvodem změny strategie čili nevydávat PS hry na PC je cokoliv jiného než navýšit prodeje konzole, potom zřejmě těmto věcem nerozumí.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
včera 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aratak Pokud se nepletu, tak konzole jsou ztrátový a ten zisk se dělá právě na hrách.

MrN00b
MrN00b
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PlayStation
včera 14:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 Dnes už ne, poslední dotovaný HW od Sony byla PS3, kde pokud se nepletu na každé konzoli tratili snad až 100-150usd možná i víc, proto se hned první revize zbavila PS2 HW v ní a spoléhali jen na softwarovou emulaci pro zpětnou kontabilitu. PS4 si nejsem jistý ale mám pocit, že už nebyla dotovaná a pokud jo, tak strašně málo, PS5 už ale nebyla a máš pravdu, z prodeje HW mají jen drobné. Zisk jde z prodávání her, DLC, mikrotransakcí atd.

Proto například byl HW od Nintenda vždy mnohem dražší i přes většinou horší HW, protože oni svoje konzole nedotovali.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
včera 21:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b Já myslím, že to platí pořád. Možná už nejsou ztrátový tolik jako byly, ale PS5 Pro je dost výkonná mašinka a cena je pod 20 tisíci. Během životního cyklu té konzole určitě klesá i výrobní cena, protože ty komponenty zastarávají. Takže na základní verzi třeba už dneska vydělají, na verzi Pro můžou být na nule. Ale když ta konzole jde na trh, je zcela jistě ztrátová. A ten odklon od PC hráčů mi přijde naprosto nepochopitelnej hlavně finančně. Vydaj hru na konzoli, vydělaj prachy, hra se zaplatí a vydělají všichni. Třeba po roce nebo dvou udělají port jehož vývoj stojí zlomek ceny nové hry a vydělají další peníze. I dobře udělaný port je levný a nejde na tom prodělat peníze pokud ta původní hra není nějakej shit. Já a spousta dalších lidí si to rádi koupíme, protože i po tom roce nebo dvou je ta hra pořád hezká a pořád dobrá.

MrN00b
MrN00b
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PlayStation
včera 21:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 Tak co jsem vyhledal, tak PS5 s mechanikou byla dotovaná cca necelý rok (bez mechaniky ne) ale podle všeho cca do 50 dolarů, pak už ne. PS5 Pro nebyla dotovaná vůbec. Aspoň podle finančních zpráv Sony. PS4 nebyla, tam byly v plusu necelých 20usd.

Virus
Virus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
včera 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já už ani nemám PS5 a taky žiju. Nějak mi nepřišel důvod si cokoliv ohledně PS5 pořídit, bo tam pořádně za tu dekádu nic nevyšlo. Mnoho her mám na PS4 a na těch pár her co bych si zahrál, mám kamaráda co mi konzoly půjčí. Nějak cítím celkově konzolový úpadek a už to není ono. Ani ty hry už nejsou třeba komplet na DVD a stejně jak u PC se to musí ládovat z netu aby hra byla komplet, tak nějak mi zmizelo to pohodlí starých konzolí.

Tož bať
Tož bať
Level 48 Level 48
včera 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Virus Já ten úpadek gamingu cítím tak nějak napříč všemi platformami. Viz nedávný průzkum, který odhalil, že drtivá většina hráčů si koupí jeden až dva tituly za rok a víc nepotřebuje. PC scéna má problém s nestabilními dodávkami hardwaru, který posléze zasáhne i výrobce konzolí. Nacon vyhlásil insolvenci a není otázkou jestli Ubisoft padne, ale kdy. Pak se to rozjede dominovým efektem a jestli to bude znamenat ozdravění není jisté, když už teď investoři herní sektor v panice opouštějí...

Virus
Virus
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
včera 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tož bať Tož

MrN00b
MrN00b
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PlayStation
včera 11:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takhle, osobně je mi to jedno jestli hry vychází i na PC nebo ne, další generaci PSka si koupím tak jako tak, protože nehodlám čekat několik měsíců nebo i let, než hra možná vyjde a všude jí vyspoilerují. Ovšem z obchodního hlediska to dle mě dává smysl, Sony herní divize nemá MS za zády, aby je dotovala, takže jejich primární zisk stále pramení z toho, že lidé utrácí peníze na jejich platformě, potřebují tam nalákat běžné hráče aby si tam kupovali i hry třetích stran, DLC, atd a oni tak získali svých 30% z prodejů. Ty příjmy ze singl her poslaných na PC byly ve výsledku jen kapky v moři. V tomhle musí následovat Nintendo, uzavřít se, zaměřit se na hry které si člověk bude moc zahrát jen na jejich krabičce, a přimět lidi tam utrácet tam. Exkluzivity ve výsledku jsou jen to něco navíc, to co má běžného hráče zviklat si koupit jejich kus plastu místo PC nebo konkurence, protože drtivá běžných hráčů opravdu nemá herní PC a konzoli (to je minorita, spadající už do hardcore hráčů ne casual) ale jen jedno, buď herní PC nebo konzoli a k tomu nějaký pracovní noťas/tablet. Takže dle mě, by to bylo správné rozhodnutí. Singl hry držet jen na své krabičce, live servis hry multiplatformě, protože není důvod se připravit o případné dlouhodobé přijmi a taky tenhle druh her potřebuje k životu co největší online komunitu.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
včera 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b To budou mít ale dost těžký, už hlavně svým nynějším přístupem. Nových her je pomálu, často vydávají nechtěné remastery či live service hry nebo dělají spin-off svých značek, které většina lidí nezajímá. Před vydáním her na PC jsem měl chvilkami uvažování, že bych někdy šel do jejich konzole právě kvůli jejich hrám. Teď už vím, že bych to neudělal, leda bych se vzdal hraní na PC. Škoda, že nevíme kolik je průměrně stojí hru portovat na PC, ale určitě to bude menší zlomek běžné produkce her. A třeba takový GoW, který měl přes 2 miliony prodaných kusů, to se jim muselo násobně vrátit. Sice na tom nezbohatnou, ale malá domu to přesto je.

MrN00b
MrN00b
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PlayStation
včera 22:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Nikdo z nás na webu zde, nepatří k těm masovým casual hráčům, takže jsme strašně minoritní vzorek a průřez. Těžko říct, jak casual hráče zajímají či nezajímají spin-offy a na kolik je které značky nezajímají, je hodně težký. Ghost of Yotei se prodával skvěle, lépe než Tsušima přestože měsíce předvydáním tomu dělali predikce jak to pohoří, že to nikoho nezajímá, jak je to jen DLC atd., Horizon ten si vede až neskutečně na to, jak je to nova IP, Spider, Wolwík, je prostě Marvel tam není o čem, to se bude prodávat jak rohlíky. Prostě člověk musí ignorovat názory na internetu, protože prodejní realita bývá jiná. Myslím si, že Sony stále má dost her, které osloví a dokáží přesvědčit lidi ke koupi jejich krabičky a obvzlášť, když si je jinde nezahrajou. S čím souhlasím je, že je problém délka vývoje a tedy s jejich počtem studii, těch her za generaci bude stáleméně a méně, to je ale věc co se dá řešit.

Stejně jako jo, 2 milionu kusů jsou pěkný, nikdo neříká že na tom nevydělali ale v té celkové částce je to nic, naopak to může být kontraproduktivní, protože spousta případných zájemců si tu konzoli nekoupí, protože si budou říkat ono to na PC vyjde časem, takže se připravují o nějaká procenta zákazníků, kteří pak ale ve výsledku utratí nakupováním u nich víc, než co utratí jen za koupi hry na PC.

Pro Sony je prostě ideální jít cestou Nintenda dle mě, které je důkazem že to i dnes je funkční obchodní model, jen si musí ideálně zajistit ještě nějaké exkluzivity i třeba od třetích stran.

Reklama
Reklama