Zpět na článek

Diskuze: Square Enix přiznává špatné finanční výsledky Final Fantasy XVI a VII Rebirth

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
19. 9. 2024 15:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako asi se nedivím, Final Fantasy v rámci JRPG žánru stále více a více tahá za ten slabší konec, přestože spoustu jeho fanoušků k němu u nás přivedl. Dnes se ale není problém dostat k mnoha lepším a kvalitnějším sériím jak The Legend of Heroes, které si konečně získávají zaslouženou pozornost.

Square ve své snaze zaujmout masy až moc začal tlačit na realistický vizuál, tím zvedá náklady na vývoj a tím je nucený i hromadu peněz utratit za marketing, aby ty masy zaujal. Proto i takovéhle prodeje jim nestačí, měli by opět víc vsadit spíš na stylizaci, snížit tak náklady. Měli by si vzít příklad v tomhle z Atlusu, který spoléhá hlavně na fanoušky žánru ale daří se jim dost často oslovit i lidi mimo, jako třeba s Personou 5 nebo teď s Metaphor: ReFantazio, proto se nebojí i občas zariskovat.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
19. 9. 2024 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b @MrN00b Jen ať si z Atlusu neberou příklad v způsobu vydávání rozšiřujícího obsahu nebo jeho pricingu… (na hodnocení Episode Aigis na Steamu je teď smutnej pohled)

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
19. 9. 2024 16:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka @Lenka Atlus není dokonalý, jejich tristní přístup k vydávání obsahu a reedicím atd. Je spousta věcí, co jim lze vytknout ale v rámci JRPG evidentně dovedli najít balanc nad životaschopností a přitom opravdu dělat velké a kvalitní hry jako Persona 5 nebo Metaphor: ReFantazio, které míří k vrcholu žánru a zároveň mohou vznikat i menší klenoty jako třeba hry od Vanillaware.

Bandai Namco je ale taky případně dobrý vzor, i když jim nemůžu odpustil, že dodnes není remaster Tales of Xillia 1 a 2 a musím tak dodnes mít PS3 :D

Vlastně když nad tím víc a víc tak přemýšlím, vlastně většina dovedla najít nějaký balanc jen Square neustále tápe :D

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
19. 9. 2024 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3.5 milionu v prvním týdnu mi připadá jako docela fajn číslo, s ohledem na prodeje jiných PS5 exkluzivit. I když chápu, že ve srovnání s FF XV to nedostálo očekáváním. Zajímalo by mě, jestli prodejní úspěch FF XV byl v tom, že vyšlo zároveň i na Xbox, nebo v tom, že se na něj čekalo tolik let, nebo proč… 
Btw. Aktuálně má FF XVI na Steamu peak 22 tis., FF VII Remake 13 tis. a FF XV 29 tis. - a to na PC vyšlo rok a půl po vydání a afaik to nebyla moc dobrá FF. Nerozumím tomu.
Ale doufám, že se Squaru začne trochu dařit... třeba to zachrání Dragon Questy (nemyslím si, ale třeba).

blacklanner
blacklanner
Level 42 Level 42
19. 9. 2024 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lenka Ona třeba ta FF XV je teď na steamu ve slevě za nějakých 14 éček. Sám o tom uvažuju, že bych to zkusil.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
19. 9. 2024 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blacklanner @blacklanner Jasně, za 14 E proč ne :) Já XV nehrála, ale určitě si nemyslím, že bude špatná. Z toho, co jsem o ní slyšela / četla, mám pocit, že půjde o fajn “osmičkovou” hru, ale určitě ne o jedno z nelepších FF. Tak se jen pozastavuju nad tím, proč byly prodeje tak vysoký, respektive proč se 16 a Rebirth (který je imo vynikající) prodává hůř. Aktuálníma slevama XV to určitě není, teď už se toho moc neprodá a největší čísla to mělo klasicky hned po vydání.
Rebirth je reimaginace a navíc ještě jen její prostřední část, tak tam ještě chápu, že se neprodává tak dobře jako standalone díly, ale je to škoda - hlavně proto, že doufám v co nejkvalitnější zakončení téhle reimaginační trilogie a bude fajn, když na to Square bude mít prostředky.

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
19. 9. 2024 14:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blacklanner @Lenka FF15 je mnohem lepší hra než v době vydání, ta následná péče si prostě dokázala získat sputu fanoušky zpět, stejně jako příběhově a hloubkou je to asi dost možná nejlepší moderní díl. Pokud jsi nehrála, rozhodně můžu doporučit.

FF16 oproti tomu mělo neskutečný potenciál a hype z počátku, mělo to být temné politické drama s mocnostmi, jenž mají sílu kajdžu :D Spousta fanoušků včetně mě doufala, že to bude v rámci příběhu takový FF Tactic v AAA hávu s akční hratelností, bohužel nakonec jsme dostali generický JRPG příběh působící jako něco z počátku devadesátých let nejen svou kvalitou ale spíš nekvalitou. Takže po slušném startu přišlo dost silné ochlazení, jak se to mezi fanoušky rozneslo.

FF7R tam se nedivím, sám i když jsem velký fanoušek FF a to včetně spin-offů, tak jsem dodnes nehrál ani Remake a to z jediného důvodu, nechce se mi čekat na jednotlivé části a věřím, že tak na to nahlíží spoust JRPG hráčů. Takže dokud nebude trilogie kompletní, nechává mě to chladným a stejně tak, pro mě osobně je už původní FF7 nejméně oblíbený 3D díl a byl bych mnohem radši, kdyby udělali remake fenomenálního FF6, ten by si to zasloužil mnohem víc. Prostě řekl bych, že pokud není dotyčný vyloženě hardcore fanda zrovna tohoto dílu, nic moc ho nemotivuje to hned běžet koupit.

Takže ve výsledku mě to ani nepřekvapuje.

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
19. 9. 2024 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blacklanner @MrN00b Jenže FF XV prodalo 5 milionů v day 1 - to nemůže být následnou péčí (ale samozřejmě ráda slyším, že je to lepší hra než si možná myslím a třeba se k ní někdy dostanu :)). Myslím, že v tom nebude jen kvalita hry a její přijmutí kritikou / veřejností. Možná fakt ta PS exkluzivita, nebo třeba už o jrpg není takovej zájem jako dřív (čistě moje spekulace).

Btw. User score na metacriticu je za mě nic neříkající údaj a vůbec ho neberu v potaz, ale pro zajímavost:
FF XV - user score 7.4 (metascore 81)
FF XVI - user score 8.0 (87)
FF VII Rebirth - user score 8.9 (92) 

S Rebirth souhlas, tam to může být z velké části tím rozsekáním na části. Taky jsem si dlouho říkala, že si to zahraju až vše najednou… ale podlehla jsem :D. Výběr VII mi naopak připadá dost logickej - pořád je to nejprodávanější díl (když pominu 14).
Spíš je zajímavá volba remake IX (sice nepotvrzenej, ale už tomu věřím)... i když mám devítku moc ráda, nečekala bych to.

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
19. 9. 2024 16:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blacklanner @Lenka Ne, trochu špatně jsem se vyjádřil a formuloval myšlenky. Když FF15 vyšla, prodeje byly sice skvěle (hodně díky dlouholetému hype a zklamání po XIII) ale následné přijetí bylo dost hrozné, hra to hodně schytávala od fanoušků ale podařilo se jim nakonec to napravit, proto většina hodnocení dnes neodpovídá hře samotné. Ono se překopávaly a dodávaly kapitoly, obsah open-worldu atd. Je to prostě hodně jiná hra. Proto FF15 se dost dobře prodávala dlouhodobě a celkově i dnes se FF15 daří, v rámci fandomu jsem i sám překvapený, jak často si někteří dávají opáčka a třeba i hrají ten MP mod. Jedná se prakticky o jeden z nejlépe prodávaných dílů, kdy jednou tolik ještě prodal a dnes už to bude před 10 milionů a to na to, jaký měla hra start je hodno obdivu.

Jako jo, remake FF7 dává smysl z tohohle pohledu, jen bych prostě radši viděl FF6 který je ve všech ohledech lepší, já ale nejsem moc objektivní FF7 mi vždy přišlo strašně nadhodnocený a vděčí popularitě jen díky tomu, že byl první 3D :)

FF9 je hodně zvláštní a nečekaná volba, to souhlasím a asi to dává trochu smysl s ohlédnutím k tomu, že potřebují nějaký FF s pohádkovější atmosférou a zároveň s dostatečnou popularitou. Je to prostě něco, co jim chybí a poslední FF byly dost dospělé a magitech, takže FF8 by se moc nehodilo. Asi prostě chtějí něco s odlišnou atmosférou ale nechtějí aby to byl regulérní díl. Jako u Square je celkově občas těžké pochopit, podle čeho se rozhodují.

Cejos7
Cejos7
Level 38 Level 38
19. 9. 2024 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blacklanner @MrN00b Ano, bohužel 16ka má neskutečně silnej začátek, prvních cca 20 hodin sem si neskutečně užil, ale čím člověk jde dál a dál tím víc hře dochází dech. U mě to nakonec dopadlo tak, že sem zatim hru ani nedohrál, chybí mi posledních cca 10%, ale nedokážu se dokopat k tomu to dokončit. Velká škoda, tahle hra měla obrovskej potenciál.

0define666
0define666
Level 27 Level 27
20. 9. 2024 19:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blacklanner @Lenka: Nedávno jsem dohrál FF7R (PS5 verzi). Nikdy jsem nehrál původní FF7. Myslím, že jsem ještě nezažil větší zklamání a vyložené naštvání po dohrání hry jako teď. Byly okamžiky, kdy jsem si říkal, že si ze mně dělají autoři FF7R srandu. Zdůrazňuji, že tím nehodnotím původní hru! Po skoro čtyřiceti hodinách, než jsem to dohrál, jsem vůbec nechápal, co se děje, proč postavy dělají, co dělají, jaký to celé má význam a co to mělo znamenat. Závěrečné dvě kapitoly byly asi největší bizár, co jsem kdy hrál. Postavy něco dělaly, chovaly se jak pitomci, padouši se padoušsky smáli a kvůli něčemu se s někým bojovalo. Objevovaly se postavy, o kterých jsem jako hráč neměl ani ponětí, co jsou zač a musel jsem s nimi, bůh ví proč, bojovat. V jedné scéně je hlavní hrdina zobrazen jako super-člověk, který skáče, seká a s grácií létá mezi protivníky, aby v další scéně musel být zachráněn dívkou, protože se sotva udrží traverzy. Celý děj na mne působil jako realizace absurdních fantazií desetiletého dítěte načmáraných o přestávkách do sešitu. Svět nemá pravidla, vše je možné. Někdy postavy přežijí pád z kilometru, jindy jim ale hrozí nebezpečí smrti. Vystřelené projektily z palných zbraní nic neznamenají, přesto jsem střelnými zbraněmi vybaveni všichni nepřátelští vojáci. V jedné scéně porazíme sami pět vojáků, aby v další cut-scéně hrdinové utíkali před velkým nebezpečím v podobě deseti vojáků. Vrcholem techniky jsou helikoptéry, ale někdo si jen tak vzlétne k nebesům a vesele levituje. Pozastavuje se nad tím někdo? Ne! Každá z postav v týmu něco tají. A všichni to o sobě vědí. Zeptají se? Zapochybují? Ne - přejde se to mlčením a běží se do další smrtící bitvy. Ve hře se běžně objeví něco, co nedává smyl. Je to tam jen proto, aby si hráč měl přihodit na hromadu další "záhadu". Jenomže po desáté takové "záhadě" jsem se stal už otupělým a přestal se zajímat. Když se v závěru objeví nějaká nová postava tmavovlasého mladíka se zraněným Cloudem, projdou kolem naší party, už mi to bylo jedno. Už jsem se jen hlasitě smál celé té hovadině. A jasně, že jsem si pak přečetl, že to je Zack a že je z jiné hry v sérii a dokonce jsem si našel znovu záběr, kde se o něm Aerith zmiňuje - akorát, že nezmiňuje, protože jeho jméno je zašuměné - ó jaká to záhada! Ale mne tohle nezajímá, já jsem původní sedmičku nehrál. Přistupuji ke hře jako k samostatnému dramatickému vypravěčskému dílu a v tom FF7R u mne naprosto selhává. Hra na mne působilo jako zmatené dadaistické dílko.

V důsledku toho nemám zájem kupovat FF7 Rebirth, protože vím, že si musím počkat na nějaký třetí díl, který tomu celému dá nějaký smysl. A ten přijde možná za další čtyři roky a je celkem velká pravděpodobnost, že se dočkáme nějaké lepší PS6 verze. Takže S-E má momentálně o jednoho zákazníka míň.

P.S.: Pro jistotu uvedu, že mne je jedno, jestli v původní FF7 to dávalo lepší smysl, protože Midgar byl jen prvních pět hodin hry. Tím hůř! Po dohrání jsem nedokázal pochopit, jak někdo v roce 2019 mohl být z FF7R nadšený. Pět hodin natáhlo S-E na skřipec a natáhlo na třicet! Pokud se něco v Rebirth vysvětluje, tak je to o to smutnější, neboť si na to hráči museli počkat čtyři roky! A další čtyři roky čekání na třetí díl. Já čekat teda nebudu. Děkuji Square-Enix za nic.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
19. 9. 2024 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za důvod se ovšem dají považovat ještě horší prodeje Forspoken o rok dříve.

Je veľmi dobre, že predaje Forspoken ich bolia ešte aj dnes. Treba si túto lekciu zapamätať. Go woke, go broke. Snáď padne tvrdo na hubu aj Ubisoft s Shadows a ďalší a postupne sa tie megakorporácie prebudia do reality.

totalgibon
totalgibon
Level 30 Level 30
Hlavní platforma: PC
19. 9. 2024 09:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio @El_Scorpio Takhle to vypadá, když je někdo chronicky online a nechá si vymýt mozek kulturními válkami.

Forspoken selhal kvůli tomu, že je to mizerná hra, ne kvůli tomu, že nesplňuje tvoje ideologické požadavky.

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
19. 9. 2024 13:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@totalgibon @totalgibon Přesně, Forspoken měl příběhově dost slušnou premisu a potenciál, moc portal fantasy se v RPG nevidí ale všichni se zaměřili jen na to, že protagonistka je černá žena. Bohužel problém hry fakt nebyl v nějaké rádoby woke propagandě ale nedopečené hratelnosti. Přesto si myslím, že i tak ten hejt byl až absurdní na druhou stranu hra nebyla zase tak dobrá, aby lidi co to hráli měli potřebu to někomu vyvracet.

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
19. 9. 2024 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@totalgibon @MrN00b "příběhově dost slušnou premisu a potenciál" No tak ty jsi hrál asi jinou hru.

Hlavní problémy:

Za 1. Absolutně nikoho netrápilo že to byla černá žena
2. Cena
3. Příšerné dialogy, nesmyslný příběh, otravná protagonistka
4. PS3 grafika
5. Příšerná optimalizace.
6. Cena

Těch problému je samozřejmě víc ale to by bylo na dlouho. Je to jedna z těch nejhorších her co existuje.

Reklama
Reklama