Star Wars: Battlefront 2 - dojmy z bety
Preview Star Wars: Battlefront 2 Článek Star Wars: Battlefront 2 - dojmy z bety

Star Wars: Battlefront 2 - dojmy z bety

Martin Cvrček

Martin Cvrček

13

Jak se hraje multiplayer nového Battlefrontu a v jakých ohledech je lepší ve srovnání s předchůdcem z roku 2015?

Reklama

Dojmy z hraní PC verze

Když jsem dostal možnost předčasně vyzkoušet multiplayerovou betu nadcházejícího Star Wars: Battlefrontu 2, moc dlouho jsem neváhal. Předešlý díl z roku 2015 měl rozhodně své mouchy a nebylo jich málo, ale i tak jsem jeho hraním strávil moře času, za což mohl zejména můj Star Wars fanatismus. Proto jsem byl zvědavý hlavně na změny, které tvůrci provedli, a na to, jestli jsou vůbec k lepšímu. Provedl tedy Battlefront 2 na své cestě za poznáním Síly nějaké výrazné kroky, nebo jde o tu samou hru, jen s trochu jiným obsahem?

A co útok droidů na Naboo?

Dominantou bety je masivní bitva o město Theed na planetě Naboo, které se účastní kloni v řadách Republiky a droidi Separatistů, přičemž tento boj spadá do největšího herního módu jménem Galactic Assault. Už při připojení do zápasu si můžete snadno všimnout jedné podstatné změny. Pryč je koncepce univerzálního vojáka, kterého si přizpůsobujete maximálně volbou primární zbraně, vzhledu a několika karet s výbavou. V Battlefrontu 2 figurují čtyři poměrně klasicky pojaté třídy, konkrétně Assault, Heavy, Specialist a Officer. Každá třída má samozřejmě své přednosti a slabiny a každá se hodí do různých situací, hlavní ale je, že díky nim je boj a hratelnost multiplayeru konečně pestřejší a má mnohem větší hloubku.

V předešlém díle se stačilo orientovat na velmi úzký výběr výbavy, ale i kdybyste v Battlefrontu 2 zůstávali jen u jedné třídy, máte se neustále jak zlepšovat. S danou třídou se musíte naučit a sžít, což nějakou dobu trvá. I zacházení se zbraněmi je rázem komplexnější. Ani tentokrát nemusíte řešit munici, ale alespoň můžete kdykoliv a s jakoukoliv zbraní nabít. Když vystřílíte jen část zásobníku, stačí stisknout správnou klávesu či tlačítko, okamžik počkat a můžete střílet dál. A když to přeženete, opět se vám váš blaster přehřeje.

Ukazatel přehřátí, který po vás chce stisknout určitou klávesu/tlačítko v určitý čas, jinak se spálíte a chvíli nebudete moci střílet, je stále přítomen. Tentokrát je ale složitější, protože má více zón. Když se trefíte v té širší, vše funguje jako v předešlém díle, takže rychle nabijete a můžete pokračovat ve střelbě. Když ale trefíte menší zónu, dostanete možnost chvíli pálit, aniž by se vám blaster jakkoliv přehříval. Obzvlášť ve vypjatých přestřelkách tento prvek funguje skvěle a nutí vás rozhodovat se o tom, kdy nabijete, jestli risknete přehřátí a v jakém okamžiku se ho pokusíte přerušit, abyste z toho vytěžili co nejvíc.

„S danou třídou se musíte naučit a sžít, což nějakou dobu trvá. I zacházení se zbraněmi je rázem komplexnější.“

Výraznými změnami prošlo také používání vozidel a hrdinů. Posledně jste si na mapě vždy museli najít nějaký power-up, tentokrát je ale vše vyřešeno mnohem intuitivnějším a praktičtějším způsobem, a to díky systému Battle Points. Za celou řadu činností v průběhu boje získáváte body, které můžete během respawnu využít na zpřístupnění nějaké té stíhačky, hrdinské postavy či speciální jednotky. Stačí několik set bodů a můžete se ujmout jedné z droidích stíhaček, za pár tisíc bodů si zahrajete za vojáka vybaveného jetpackem a za pět tisíc se dostanete do role hrdiny. I v betě je všeho dostatek, takže máte každou chvíli šanci nějak nasbírané body využít, a hlavně je nyní všechno férovější. Nic už nespočívá na náhodném nalezení power-upu, stačí se během zápasu dostatečně snažit a nezřídka dosáhnete toho, čeho chcete.

Občas vám může překazit plán snad jen cizí hráč, který určitý počet bodů nasbírá rychleji a předběhne vás při výběru hrdiny, kterého zrovna chcete využít vy. V takovém případě jednoduše stačí počkat, až ho někdo zabije, protože všechno, co výměnou za body získáte, lze využívat jen dočasně nebo po dobu jednoho života. Obzvlášť dosažení hrdinů pak může zkomplikovat i délka zápasu. Bitvy v módu Galactic Assault se dělí na několik fází a na Naboo je nutné nejprve ubránit či zničit postupující transport MTT a následně obsadit několik místností v paláci. Když se boj protáhne až do poslední fáze, v níž jde o zabrání trůnního sálu, máte víc než dost času na to, abyste s trochou snahy dosáhli na stíhačku a třeba i na hrdinu. Když se ale klonům podaří zničit MTT nebo když droidi neobsadí první místnosti paláce, zápas prostě skončí dříve a může se stát, že na hrdinskou postavu nestihnete nasbírat dost bodů.

Na souboj s Darthem Maulem ty dost silný nejsi

Světe div se, zatím se mi moc často nestalo, že by kloni schválně nechávali droidy postupovat, jen aby si mohl každý nahrabat dost bodů. Možná je to tím, že úkoly dané fáze jsou obvykle dost prosté, možná tím, že jsem mohl hrát jen s těmi, co si Battlefront 2 předobjednali, takže se od nich dá očekávat jistá snaha a zájem o hru. Ale hráči se opravdu snaží, a tak má každý zápas skvělou dynamiku a takřka vždy skončí jinak. Nutno však podotknout, že když se budete snažit, lze na hrdinu dosáhnout už v první fázi. Proto doporučuji hlavně plnit úkoly nebo zabíjet. V uzavřené alfě, která proběhla na přelomu června a července, šlo kupříkladu sbírat body dost snadno. Rychle jsem zjistil, že stačí vzít třídu Officer a každou chvíli používat jeho schopnost posilování blízkých spojenců. Záhy jsem měl víc bodů než kolik je zrnek písku na pouštích Tatooinu, což už tentokrát nejde, takže to nejspíš nepůjde ani ve finální verzi. Cestou k získávání dostatku bodů je tedy zejména plnění úkolů a přesná muška.

Hrdinové přitom fungují podobně jako posledně. Kromě primární zbraně mají k dispozici i trojici schopností a opět platí, že se s nimi musíte trochu naučit. Darth Maul sice v řadách nepřátel může udělat slušnou paseku, ale moc toho nevydrží. Rey je spíše podpůrná postava, která pomáhá ostatním, i když se světelným mečem také dokáže divy, hlavně při taktice udeř a zdrhni, která se mi osvědčila již v alfě. Boba Fett se sice může vznášet ve vzduchu a odhalovat pozice nepřátel, ale jeho útoky chtějí notnou dávku přesnosti. Své přednosti a slabiny má pak i každá speciální jednotka nebo stíhačka, ačkoliv ani řadoví vojáci nejsou úplně bezbranní. Sehraná skupina schopných hráčů se může rychle zbavit i toho nejsilnějšího hrdiny.

„Stačí několik set bodů a můžete se ujmout jedné z droidích stíhaček, za pár tisíc bodů si zahrajete za vojáka vybaveného jetpackem a za pět tisíc se dostanete do role hrdiny.“

Tomuhle všemu pak dodává větší hloubku systém karet, které získáváte hlavně z krabic, jež si můžete koupit za herní měnu v podobě kreditů nebo za reálné peníze. Druhá zmíněná možnost není v betě přítomná, takže nelze říct, jak vysoké je riziko, že bude nakonec multiplayer Battlefrontu 2 tzv. pay-to-win sviňárna, ale herní měny dostáváte tolik, že si můžete krabice kupovat opravdu často. Každý den navíc dostanete jednu jen za pouhé přihlášení do hry. Na výběr máte každopádně několik beden, z nichž získáváte další již zmíněné karty, které zlepšují a ovlivňují vlastnosti a schopnosti všech tříd, letounů i hrdinů, případně kredity nebo součástky na výrobu dalších karet a příslušenství zbraní. Obsah krabice je v podstatě náhodný, ačkoliv si můžete štěstěnu naklonit v závislosti na tom, jaký typ bedny koupíte.

Systém je nicméně ještě v plenkách a v rámci bety je velmi těžké zhodnotit, jak přínosný nebo škodlivý může ve výsledku být. Rozhodně se ale jedná o značné riziko a jsem si jistý, že vyvážení tohoto herního prvku může rozhodnout o tom, jak férový nakonec multiplayer bude. V ideálním případě by mohlo jít o skvělý způsob, jak prodloužit životnost hry, protože sesbírání všech karet pravděpodobně bude běh na dlouhou trať, zároveň platí, že vše lze získat prostým hraním a i bez karet je možné hrát bez jakýchkoliv viditelných překážek a obtíží.

Riziko vidím i v souběžné přítomnosti hrdinů z většího množství období Star Wars ságy. Pořád doufám, že jde jen o záležitost bety a ve finále nic takového neuvidím, ale čím je vydání hry blíž, tím je má víra chatrnější. Jestli se předešlému Battlefrontu něco povedlo na jedničku, je to atmosféra a pocit, že jste v autentickém Star Wars vesmíru v jasně dané době. Když jsem ale na krásně zpracované mapě na Naboo, všude běhají řádně nadabovaní kloni a droidi, nad hlavou mi létají Vulture droidi, V-Wingy a LAAT/i a najednou začne na bojišti řádit Rey z nových filmů, ten pocit se rozplyne rychleji než Alderaan. Rey jakožto postavu jsem si oblíbil, ostatně jako skoro všechno z éry sequelů, ale v ní by také měla zůstat, aspoň pokud jde o ty největší módy. Třeba v režimu Heroes vs Villains, který v betě není přítomen, rád uvidím souboje všech hrdinů z každé éry, protože jít s Kylem Renem kupříkladu proti Yodovi může být zábava. Ale v módech, které mají za cíl zprostředkovat autentické bitvy daného období Star Wars ságy, by prostě měly figurovat jen postavy, které do toho období skutečně patří.

Na nic nezírejte

I proto jsem si přišel na své v další složce bety, konkrétně v módu Strike na planetě Takodana. Na ní vojáci Odboje a Prvního řádu bojují ve stínu hradu Maz Kanaty o artefakt z éry Jediů. Zatímco Galactic Assault podporuje až 40 hráčů, Strike se zaměřuje na boje 16 hráčů v rolích pěchoty a několika speciálních jednotek, takže hrdinové a stíhačky tu nefigurují. Podstatou Strike je přitom plnění různých úkolů. Na Takodaně tak musí První řád vzít artefakt z útrob hradu a donést ho do výsadkové lodě v lese, čemuž se samozřejmě Odboj snaží zabránit. Tento úkol je tudíž dost podobný poslední fázi módu Infiltration z DLC Rogue One: Scarif pro předešlý Battlefront a vlastně se i dost podobně hraje. Hlavní ale je, že aspoň zde je všechno autentické. Veškerý zdejší obsah spadá do období nových filmů, a tak má člověk hned pocit, že opravdu bojuje uprostřed konfliktu Prvního řádu a Odboje.

Strike má však zatím své mouchy. Mapa sice vypadá skvěle, ostatně jako celá hra, technická stránka hry a optimalizace je totiž špičková a i ozvučení a vizuál stojí za to (třeba vykreslování objektů ale není vždy úplně ideální), nicméně část mapy je zcela nevyužitá. Boj se vždy dříve či později začne soustředit do několika linií, které vojáci Odboje hravě ubrání, zvlášť když zalezou někam do křoví, kde jsou špatně vidět. Některé speciální jednotky, kterých se opět ujmete výměnou za dostatek bodů, jsou pak dost nevyvážené. S vojáky s raketovým batohem není problém, s těmi je vždy zábava a s trochou cviku s nimi lze podávat excelentní výkony. Wookieský válečník s kuší však ve srovnání s nimi nabízí jen minimum výhod a plamenometčík Prvního řádu je asi stejně užitečný jako mrtvý Jar-Jar Binks vznášející se v hlubinách vesmíru. Je na něj skvělý pohled, ale v boji je naprosto nepoužitelný, protože plamenomet má minimální dosah a udílí směšně nízké poškození.

Nabídku multiplayerových herních módů v betě uzavírá Starfighter Assault pro 24 hráčů a jeho vesmírná bitva o loděnice nad planetou Fondor, zasazená do období původní filmové trilogie. I zde máte několik tříd stíhaček, které mají odlišné schopnosti, přednosti i nedostatky a i zde bohužel figurují hrdinské letouny z jiných ér. Nejdůležitější je však dost pozměněný styl vzdušného boje. Ovládání stíhaček je o poznání odlišné, ale v porovnání s předešlým dílem je rozhodně příjemnější, což platí i o střelbě a zaměřování nepřátel, které vyžaduje určité schopnosti a přesnost. Pocit z létání je zkrátka skvělý, občas ho může kazit jen pocit, že je váš stroj příliš pomalý. Jde ale opravdu jen o zdání nebo jednoduše o vlastnost dané třídy letounu, s níž musíte počítat.

„Ovládání stíhaček je o poznání odlišné, ale v porovnání s předešlým dílem je rozhodně příjemnější, což platí i o střelbě a zaměřování nepřátel.“

I bitva o Fondor je přitom rozdělena na několik fází a v každé z nich můžete plnit větší množství více či méně důležitých úkolů, ať už jde o útok na imperiální lodě, likvidaci generátorů štítů nebo prosté sestřelování nepřátelských stíhaček. Na rozdíl od Galactic Assaultu však často hráči na tyto činnosti kašlou a hrají si na nějaký vesmírný Deathmatch, takže Impérium obvykle nemá s obranou loděnic větší potíže. Jen vzácně jsem zažil, že by boj dospěl do finální fáze, v níž povstalečtí piloti musí zničit zdejší Hvězdný destruktor. Vše ale vynahrazuje možnost nasbírat dostatek bodů a ujmout se řízení lodi Slave-1 Boby Fetta. Ta je konečně vybavena oblíbenými seismickými náložemi, které používal Jango Fett ve filmu Klony útočí, přičemž zvuk jejich výbuchu je pokaždé učiněným pohlazením pro uši. I Starfighter Assault tedy snadno demonstruje fakt, že je ozvučení Battlefrontu 2 perfektní a absolutně věrné.

Zachraň Battlefront, zachraň ten sen

Jestli nechcete v betě hrát multiplayer, máte ještě možnost zkusit si malou ochutnávku Arcade režimu. Jde o sérii offline výzev, za jejichž plnění získáváte hodnocení v podobě hvězd a také určitý obnos kreditů. Můžete se tudíž zabavit likvidací klonů v trůnním sále na Naboo, a to nejen v roli droida Separatistů, ale i Dartha Maula. Zatím jde každopádně jen o drobné zpestření a o šanci vyzkoušet si možnosti jednotlivých tříd a hrdinů mimo prostředí hektických online zápasů. Ve finále snad tohle všechno bude o poznání rozsáhlejší a zajímavější.

V celé betě každopádně není o rozsáhlost a zajímavost nouze. Jedním z hlavních nedostatků předešlého dílu bylo malé množství obsahu a už nyní je jasné, že tentokrát se něčeho takového bát nemusíme. Mapy, třídy, hrdinové, stíhačky, všeho je zkrátka už na pohled mnohem víc a všechno má také o poznání větší hloubku a možnost se s tím učit a postupně zlepšovat. Navíc je příjemné mít konečně možnost bojovat ve všech třech érách Star Wars ságy, obzvlášť v té nejnovější, která dosud na poli AAA her nebyla využita.

Z předešlého Battlefrontu i ze sesterské série Battlefield si navíc vývojáři vzali jen to nejnutnější a hra jako celek může hravě stát na vlastních, silných nohou, které by určitě záviděl i Darth Vader. Součástí toho vlastního postoje je třeba velmi praktické kutálení, které můžete znát už z původních Battlefrontů, nebo možnost hrát za všech okolností s pohledem z třetí osoby. Můžu říct, že na něj se zvyká dost snadno, obzvlášť veteránům předešlého dílu. Samozřejmě ale nechybí ani pohled z první osoby.

V každém případě doufám, že to tvůrci nepřeženou se systémem krabic, pořádně vyváží všechny jednotky a uvědomí si, že dospělý Han Solo nemá v Klonových válkách co dělat, tedy že by bitvy hrdinů z více období měly zůstat jen ve speciálních módech, které jsou na něco takového určené. Beta je každopádně dost jasným náznakem toho, že listopadový návrat do předaleké galaxie bude řádně bohatý a že sága jménem Battlefront jde v rukou EA konečně tím zaručeně správným směrem, který by měl uspokojit každého příznivce světa Star Wars.

Beta se otevře všem hráčům na všech třech platformách již 6. října a potrvá do 9. října. Za účast v betatestu získáte krabici, díky níž ve finální hře obdržíte určitý počet kreditů, vzácnou kartu pro třídu Trooper a exkluzivní emote pro Dartha Maula.

Star Wars: Battlefront 2 vychází 17. listopadu 2017 pro PC, PS4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama