Cyberpunk 2077 Novinka Tvůrci Cyberpunk 2077 odpovídají na dotazy

Tvůrci Cyberpunk 2077 odpovídají na dotazy

Martin Zavřel

Martin Zavřel

10
Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 4 Xbox Xbox One

22 minut odpovědí na dotazy ruských fanoušků.

Reklama

CD Projekt RED opravdu přistupuje k vydávání i propagaci hry poněkud netradičně, takže jsme se dnes dočkali 22 minut dlouhého videa, ve kterém senior quest designer (senior designér misí) Philipp Weber odpovídá specificky na dotazy rusky mluvících členů fanouškovské komunity. Celé video si můžete (v angličtině, s anglickými a ruskými titulky) pustit v záhlaví článku, nicméně zde je výtah toho nejzajímavějšího:

  • Ruský vliv ve hře - město Night City obsahuje směsici kultur z celého světa, rusky mluvící hráči tak mohou zaregistrovat například ruský slang v některých graffiti nebo odkazy na ruskou literaturu, ruskou hudbu a tak dále. Je tam ale také gang přezdívaný Scavengers, který má mnoho členů ruského původu.
  • Každodenní činnosti - nehledě na vaše aktuální úkoly a mise můžete trávit čas ve hře běžnými činnostmi, jako je jídlo a pití (ale nejde o žádnou survival hru, strava vám pouze dodá dočasné bonusy například pro boj). Například při rozhovoru s někým se s ním můžete napít v baru. Ve svém bytě můžete také používat záchod, sprchu nebo zrcadlo. Můžete jít nakupovat nebo jen tak sedět na lavičce a koukat kolem sebe, užít si ponoření do tohoto RPG světa.
  • Zalidněnost města - mění se podle situace, například v noci (mimo "Night Life" střediska) nebo za deště je nižší. Některé části města jsou hustě zalidněné a některé příběhové mise pracují s velkými davy lidí. Celkově šlo autorům ale především o přirozenost herní prostředí a jeho obyvatel.
  • Parťáci kromě Jackieho - ve hře je mnoho klíčových postav a některé s vámi vyrazí na mise podobně, jako Jackie v úvodu. Podle vašich rozhodnutí v příběhu a chování k těmto postavám tak můžete získat přátele či dokonce lásku... a nebo nové protivníky, kteří vám půjdou po krku. Svoboda volby je pro tvůrce hry velmi důležitá.
  • Příslušnost k gangu - cílem hry není se k jednomu z gangů přidat. V (hlavní hrdina) je žoldák a proto přijímá zakázky od různých organizací. Je ale samozřejmě na vás, zda tu misi pro ně splníte co nejlépe a budete si s nimi budovat dobrý vztah, nebo zda se rozhodnete je pozabíjet a okrást, s tím rizikem, že po vás pak samozřejmě půjdou.
  • Korporace - nejen gangů, ale i korporací je ve hře hodně a bude záležet na vás, jak se ke každé z nich postavíte. Samozřejmě vám pomůže, pokud si jako historii své postavy zvolíte agenta korporace, protože pak budete lépe vědět, jak s takovými lidmi mluvit a jednat.
  • Stát se zloduchem - můžete udělat plno špatných nebo zlých rozhodnutí, ale samozřejmě by hra nefungovala, kdybyste třeba mohli úplně všechny lidi na ulicích postřílet. Pokud to tedy začnete přehánět, různé organizace na vás vypíší odměnu a začnou vás lovit. Stejně tak si ale můžete i vy vyhlédnout někoho, na koho byla vypsána velká odměna.
  • Průchod hry bez zabití - ve hře je mnoho nesmrtících zbraní a lze ji celou projít bez toho, aniž byste kohokoliv zabili. Některé momenty vás ale donutí k násilí, byť skončí třeba jen tím, že někoho omráčíte. V je žoldák a žije v nebezpečném světě, takže nemůže být úplný pacifista. Z řady věcí se ale můžete třeba vymluvit nebo se kolem nich proplížit, pokud si zvolíte takové způsoby hraní.
  • Alkohol - můžete pít alkohol i dát přednost dalším "substancím". Johnny Silverhand má svůj vlastní drink.
  • Volby jako v Zaklínači 3 - velmi podobný systém rozhodnutí a jejích následků vás čeká i v této hře. Někdy půjde o drobnosti, díky kterým vás třeba někdo bude mít raději nebo si vás zapamatuje. Jindy půjde o zásadní rozhodnutí, které se vám - občas i nečekaně - drasticky vyplatí nebo vymstí. Hra vám žádným způsobem neindikuje, která odpověď je správná nebo co přesně ovlivní, musíte se rozhodovat sami podle sebe.
  • Stát se kyborgem - záleží na vás, jaké a kolik umělých vylepšení si na tělo V instalujete, ale příběh není o tom, že se z člověka stane robotem (jako např. postava Adam the Smasher ve hře, která je už více obřím mechem než lidskou bytostí). Cyberware také není jen funkční přídavek na vaše tělo, ale zároveň i kosmetický nebo prestižní doplněk módy (padlo přirovnání "jako iPhone").
  • Váš vzhled - hra nabízí velmi propracovaný systém tvorby vzhledu postavy, ale kromě toho také hraje velkou roli oblečení, které může třeba i vyjadřovat vaši příslušnost k určité skupině. Vzhled svojí postavy si užijete v zrcadlech, když se podíváte dolů nebo pokud si zapnete - údajně velmi propracovaný - foto režim pro tvorbu obrázků ze hry.
  • Redistribuce schopností a perků - je možné provést kdykoliv a experimentovat, hra nemá fixní povolání. Cílem je, abyste je všelijak kombinovali nebo přepínali.
  • Počasí - mění se dynamicky (stejně jako denní doba) a pokud budete například v Badlands pustině, můžete se kromě normálního deště dočkat i toho toxického.
  • Vozidla - ve hře je mnoho různých vozidel a motocyklů, které může získat nebo koupit. Kromě toho je zde i několik speciálních dopravních prostředků, ve kterých se třeba svezete, ale nebudete je řídit nebo pilotovat. Určitá "dobrodružství" vás čekají také s taxi službou.
  • Zdroje příjmů ve hře - tím hlavním je odměna za mise. S misemi stoupá vaše reputace, takže pak máte přístup k lepšími misím za lepší peníze. Kromě toho jsou zde také placené závody nebo souboje. Odměny za dopadení hledané osoby už jsme zmiňovali.
  • Národnosti a jazyky - ve městě je pestrá směs národností a často hovoří svým vlastním jazykem, například japonsky. Můžete si ale instalovat vylepšení, která vám budou v reálném čase jejich jazyk překládat.
  • Znepřátelení NPC - postavy ve hře samozřejmě reagují na vaše chování, od policie až po vaše spojence. Záleží na vaší agresivitě a schopnostech diplomacie.
  • Smrt - jde vždy o Game Over a musíte nahrát pozici. V příběhu ale může být pasáž, kde budete velmi vážně zraněni a musíte se z toho dostat vlastními silami. Některá zranění mohou mít trvalé následky.
  • Mysticismus? Horor? - i žánr cyberpunku je poměrně pestrý (např. různé knihy) takže můžete očekávat pestrost i po této stránce, cílem autorů je vytvořit pokud možno nezapomenutelné mise a zážitky. Ve své podstatě je ale Cyberpunk 2077 sci-fi hrou, nikoliv fantasy.
  • Linearita - úvodní mise jsou poněkud přímočařejší, ale potom se vám herní svět a jeho možnosti otevřou a hra se stane opravdu nelineární. Pokud jste hráli Zaklínače 3, měli byste mít dobrou představu nejen o tomhle, ale také o skutečnosti, že i v rámci jednotlivých misí se tvůrci snaží nabídnout nelineární řešení různých situací. Může se vám snadno stát, že při jednom průchodu hrou spoustu misí nebo věcí vůbec neuvidíte, kvůli cestě, po které jste se rozhodli příběhem a herním světem jít.
  • Multiplayer - zatím o něm tvůrci nechtějí příliš mluvit, ale pracuje se na něm. Zatím se ale většina týmu soustředí na vydání hlavní RPG hry.
  • Střílečka nebo RPG - tvůrci rozhodně hru považují za RPG. Ale zároveň jim záleželo na tom, aby hráč měl ze střelby dobrý pocit.
  • Zničení města - jde o téma, které je důležité pro postavu Johnnyho. Tvůrci odmítli přímo odpovědět, jak moc můžete osud města ovlivnit, nicméně pro kyberpunkový žánr je dle jejich vyjádření spíše příznačné zaměření na osud protagonisty, než na osud jeho okolí. Na tuto otázku se očividně neodpovídalo snadno, kvůli potenciálním spoilerům.

Hry vyjde s českými titulky 19. listopadu a objednat si ji můžete v Xzone.

Momentálně je tam k dispozici i sběratelská edice.

Tvůrci Cyberpunk 2077 odpovídají na dotazy
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama