Promluvil také o důležitých aspektech série, Battle Royale a virtuální realitě. Kde by se mohl další díl odehrávat?
Dnes světlo světa spatřil nový Assassin’s Creed, který kráčí ve šlépějích loňského Origins a hráče zavede do antického Řecka, kde se stanou spartským hrdinou. Návrat hlásí námořní bitvy z Black Flag, soubojový systém byl upraven a zároveň vynechán štít a došlo k přidání RPG prvků. Změn je celkem hodně, rozepsal se o nich kolega Honza ve své včerejší recenzi. Co ale můžeme očekávat od dalšího velkého dílu?
Nástupce Assassin’s Creed nevyjde hned za rok. Ubisoft dává sérii roční pauzu (stejně jako před příchodem Origins), aby vývojáři měli více času a mohli provést další velké změny. Jednou z nich bude nejspíš návrat multiplayeru. Kreativní ředitel Serge Hascoet v rozhovoru pro Game Informer označil hru více hráčů za velmi důležitý sociální aspekt. Jde prý o věc, na níž se v současné době zaměřují.
Na multiplayer v AC navazují informace o Battle Royale, do něhož se zapojuje stále více a více firem, včetně Electronic Arts s Battlefieldem V a Activision s Call of Duty: Black Ops 4. Serge Hascoet se snaží se svým týmem pochopit, proč jsou hry jako Fortnite tak úspěšné, ale rozhodně nechtějí nikoho kopírovat. Mají své nápady, které testují a jednoho dne s nimi možná přijdou. Nejprve si ale musí zjistit, zda by uspěli. Nechtějí rizikově investovat, když je do Battle Royale žánru zapojeno snad 15 různých společností, ale stejně jako v mobilním segmentu budou úspěšné jen dvě.
Další část rozhovoru se točila kolem zasazení. Z dřívějška víme, že si Ubisoft pochvaluje možnost dát hráčům na výběr, zda budou hrát za mužského nebo ženského hlavního hrdinu. Po stejné cestě by mělo kráčet i nové dobrodružství.
„Nejzajímavějších věcí v Assassin’s Creed je pro nás objevování historie, ne postav. Když se rozhodneme vytvořit nový díl, hlavní otázka zní, jaké další období chceme navštívit. Když skáčeme o 100 nebo 1200 let tak je těžké se držet stejného hlavního hrdiny. Možná v DLC můžeme jít dál a odvázat se. Souhlasím však, že vidět starého Ezia v Revelations bylo velmi silným zážitkem. Důležitý je ale kontext a časové zasazení. To jsou naše nejdůležitější priority,“ řekl Hascoet pro Game Informer.
Samozřejmě jsme se nedozvěděli, kam by mohl příští Assassin’s Creed zamířit. Jedno vodítko ale máme. V Odyssey je zmíněno japonské bratrstvo a o japonském AC se náhodou mluví i ve videu na konci této novinky. K tomu si přidejte ještě novou postavu v moderní době Odyssey a na spekulace je pěkně zaděláno. Navíc fanoušci si už mnoho let přejí Assassin’s Creed odehrávající se v Japonsku. Tak uvidíme.
Poslední drobky z rozhovoru směřují k virtuální realitě. Zatím Assassin’s Creed ve VR nebude. Technologie je na svém začátku a neumožňuje vývojářům z Ubisoftu využití smysluplným způsobem. Zároveň mají ale několik prototypu ve VR, ale teď mají na práci něco jiného. AC ve VR tedy není jejich prioritou.
Assassin’s Creed: Odyssey je od dnešního dne dostupný pro majitele dražších edic. Standardní verze vycházejí v pátek na PC, PlayStation 4 a Xbox One, s českými titulky. Hru koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.