Zpět na článek

Diskuze: Vedení Xboxu přibližuje novou strategii ohledně exkluzivit

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Fenrir92
Fenrir92
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PlayStation
včera 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prečo to nazývajú konzolova exkluzivita, ak to vyjde aj na PC?

Metal Lord
Metal Lord
Level 25 Level 25
Hlavní platforma: PlayStation
včera 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenrir92 Nejdřív si zjisti, co to znamená konzolová exkluzivita.

Fenrir92
Fenrir92
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PlayStation
včera 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Metal Lord Stalo sa a vela som sa toho nedozvedel. Ja PC za hernu konzolu nepovazujem. Pre mna su herne konzoly PS, Xbox a Nintendo switch.

Dakh666
Dakh666
Level 53 Level 53
Hlavní platforma: PlayStation
včera 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenrir92 No právě - v rámci konzolí (do kterých se nepočítá PC - jak jsi i sám napsal) je to exkluzivita 👍

Chosee
Chosee
Level 32 Level 32
včera 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ani se nedivím po tom jak se k tomu postavilo Sony. Doufám teda, že na PC budou všechny hry. Jinak bych na PSko nedával ani Forzu Horizon 6 když si oni chtěj uzamykat hry jen pro playstation... Nevim co to je za módu nutit lidi kupovat si playstation, když mají doma třeba PC, který je o dost výkonější. Tím u mě teda Sony hodně spadlo.

Metal Lord
Metal Lord
Level 25 Level 25
Hlavní platforma: PlayStation
včera 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chosee A že spousta her za ty dekády byla jen na Xboxu nebo na PC tak nějak zapomínáš zmínit....

Wyder
Wyder
Level 25 Level 25
Hlavní platforma: PlayStation
včera 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chosee To je móda posledních 30 let na konzolích (lol). Naopak to, že Xbox bude vydávat všechno všude a absolutně tak ztratíš důvod si ho kupovat byla jedna největších wtf posledních let... :)

Nechápu, že to ten Phil nechal zajít tak daleko. Snad se ale teda blížej zase dobrý časy i pro Xko.

MrN00b
MrN00b
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PlayStation
včera 13:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím říct, že od doby co Phil je ze hry, začíná MS dělat konečně nějaká smysluplná rozhodnutí. Tohle je sice takové polovičaté, protože úplně odříznou PSko nemůžou, na druhou stranu nějaké exkluzivity jsou stále lepší než žádné, pokud opravdu ještě k tomu nové Xko bude opravdu hybridní PC/konzole kde půjde spouštět hry ze steamu a jiných launcherů, k tomu nějaké exkluzivity, a možnost hry modovat a za slušnou cenu, k tomu gamepass (kde konečně pochopili, že CoD hned při vydání je absolutní hloupost), tak své zájemce by si to rozhodně najít mohlo.

Jako, po dvou špatných generacích a tolika špatných rozhodnutích, to bude těžké, nejsem si ani jistý jestli se může stát Xbox opět konkurencí pro Sony a Nintendo, i když mám pocit že spíš budou cílit na stejný trh co Steam mašina.

Jako jo, budu jim držet palce a chci, aby MS opět byl aspoň validní volba, ne jen něco, co existuje :D

AuroN
AuroN
Level 39 Level 39
včera 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Abyste se s těma exkluzivitama nezadusili. Ať už Microsoft nebo Sony. Je to komické.

Nitram1980CZ
Nitram1980CZ
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
včera 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AuroN Ne,není.

Reklama
Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 47 Level 47
včera 11:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediný logický krok, jak značku znovu vybudovat. Jako zákazníka mě to mrzí, protože exkluzivity nejsou v mém zájmu, ale taky není v mém zájmu, aby trhu vládnulo pouze Sony (nebo Sony s Nintendem, pokud z vašeho pohledu míří na stejný trh). Doufám, že budou na všechny platformy vycházet i hry ze studií, které pořídili za posledních pár let, protože to za mě byla docela podpásovka. "Nemáme vlastní hry, tak koupíme zažité značky a budou vycházet jenom na naší konzoli". Určitě jinak míří dobrým směrem, ale neočekával bych, že jim to vydrží dlouho. Vzhledem k tomu, že je to pořád Microsoft, tak si dřív nebo později nějakým způsobem podkopnou nohy. Buďto v průběhu udělají nějakou hroznou blbost (asi není potřeba dávat příklady, že?) nebo se jim opravdu povede dostat zpátky na vrchol a bude se opakovat Xbone :-D Taková je nevyhnutelná cesta kapitalismu.

Phil Spencer
Phil Spencer
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: Xbox
včera 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Každý rok jedna hra 💚

KEEN
KEEN
Level 39 Level 39
Hlavní platforma: PC
včera 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jen doufám, že tou exkluzivitou na PC nebudou do budoucna myslet pouze XBOX Store. Podle mě by byla obrovská chyba nevydávat hry na Steam.

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 47 Level 47
včera 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KEEN Nemám to ničím podložné, respektive jsem se nedíval na žádné statistiky, ale předpokládám, že ani Microsoft se nechce vzdát prodejů ze Steamu, které oproti MS Storu nabrali. Ale nedivil bych se, kdyby se v rámci restrukturalizace a překopání celé Xbox služby na PC vrátili do jejich obchodu, jenom aby si uvědomili, že o něj nikdo moc nemá zájem a naklusali zpátky na Steam :-D

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 41 Level 41
Hlavní platforma: PC
včera 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks Obsese Steamem je mi trochu záhadou. Respektive nechápu ty hráče, kteří mají problém s používáním něčeho jiného, než je Steam. Dobrovolně se stávají otrokem Steamu a nepřipouští konkurenci. Osobně jsem zvědavej, co bude, až ve Valve nebude Gabe Newell. Firma se jednou může nehezky změnit (ostatně za posledních 15 let se už změnila) a můžou dost litovat.

MrN00b
MrN00b
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PlayStation
včera 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar Jo, souhlasím. Jako kdybych se steamem nemusel spouštět i EA app, Ubi, atd. tak neřeknu, takhle ale stejně musím nakonec mít zapnuté oba launchery na pozadí, nevyhnu se jim, takže proč nejít přímo ke zdroji? Osobně používám všechny, kde je nejlepší cena tam nakupuji, a jedinou výjimkou je pro mě osobně GOG a to kvůli jeho přístupu, jejich launcher nemusím mít nainstalovaný, můžu si je zálohovat a aspoň v malé míře mám způsob jak je "vlastnit" nad rámec licence, kdyby tam prodávali všechny hry, tak osobně tam bych tu loajalitu pochopil. Steam je mi ale osobně volný, nějaký kartičky, fora a jiný funkce nad rámec spustit hru jsou mi taky ukradený, jsem prostě asi ze starý školy, kde mě zajímá samotná hra a ne blbosti okolo jako trofeje atd :D

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 47 Level 47
včera 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b Stará škola bude taky faktor. Komunita, customizace, achievementy a podobné jsou pro mě hodně důležitou a nedílnou součástí hraní. Jak jsem začal v druhé odpovědi, já chci mít všechno na jednom místě. Chci mít co nejjednodušší přístup. To co považuješ za negativum, čili další launchery, které se přes Steam stejně otevřou, je pro mě pozitivum. Ano, je to trapný a otravný, ale vím, že to mám všechno pod jedním účtem.

vtap
vtap
Level 35 Level 35
včera 13:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks jak už jsem starej je mi to jedno. do hrobu si to nevezmu. pořád lovím trofeje ale nejsem loajální k žádné značcce stejně jako žádna značka nikdy nebude loajální ke mně. android nebo ios. pc nebo konzole. je mi to jedno. co chci si koupím tam kde to mají

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 47 Level 47
včera 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vtap Cením, že si to uvědomuješ. To v dnešním světě umí málokdo. Né jejich vlastní vinou, ale tím, co všechno na zákazníky zkouší, jak je matou a mlží. Ve finále se každý rozhodne sám, co mu nejvíce vyhovuje a jaké má priority.

Frezen Aleks
Frezen Aleks
Level 47 Level 47
včera 13:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar Je to jednoduchý, chci mít všechno na jednom místě, ideálně na tom nejkomfortnějším. Vyhýbám se situaci, kdy si budu chtít něco zahrát a budu muset přemýšlet, kde tu hru vlastně mám. Jo, kdyby ostatní launchery sahaly Steamu alespoň po kotníky, tak bych nad tím uvažoval. Ale nikdo takový není.

A co bude Valve bez Gaba? Stane se stejným odpadem, jako je jejich konkurence. Nejprve přijde IPO, pak se začne škrtat, propouštět, odebírat featury, akcie budou muset jít nahoru a výdaje dolu. Ale to je nevyhnutelné u každé služby. Pokud někdo jde do digitálního světa s tím, že všechno zůstane růžové, tak je blázen.

Ale to je jeden z těch horších scénářů. Realita bude podle mě taková, že si Gaben velice opatrně vybere dalšího "yacht enjoyera", pravděpodobně z rodiny, který firmu převezme a bude pokračovat.

Vím že jsem fanboy a nestydím se za to. V dnešní digitální době jde všechno strašně rychle do kopru a Steam je takovej stařík, kterej pořád funguje tak jak má a dělá co má. Já jsem nasranej nad každym updatem telefonu, bankovních aplikací, AUT. Proto ho tak moc obdivuju. A jestli si za to Gaben koupí další jachtu je mi jedno. Byl bych radši, kdyby sázel stromy? Určitě, ale co kdo děla se svými penězi je jeho věc.

Tož bať
Tož bať
Level 49 Level 49
včera 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frezen Aleks Fakt by mě zajímalo co dělá Steam tak výjimečným, že mu „ostatní klienty nesahají ani po kotníky“?

Často slýchám, že je to podpora modů. Ale ve skutečnosti je tato funkce dostupná jen u zlomku her z celé nabídky. Ergo, ani u nich není dostupnost modů stoprocentní a uživatel stejně musí navštívit specializovaný web.

Komunita? Ta je příkladná, ale není nijak vyjímečná oproti té na Reditu a dalších, které stačí otevřít několika kliknutími.

Recenze? Ty bývají často velmi zavádějící. Uživatel svoji frustraci, respektive nadšení ze hry ventiluje v popisu, aby pak dal hře palec nahoru, potažmo dolů. Kromě toho drtivá většina recenzentů nechápe co je to předběžný přístup...

Rozhraní klienta? Něco tak chaotického a neintuitivního, jako používá Steam, se v dnešní době už nevidí. Často si říkám, jak ztracený si musí připadat uživatel, který klienta používá poprvé, nebo jen občas. Steam nebyl za celou dobu své existence schopný udělat odlehčenou a přehlednou variantu (režim Big Picture to řeší jen částečně) pro lidí kteří nechtějí využívat všechny tzv. vychytávky. A naopak, pro zběhlé uživatele dodnes neexistují pokročilé funkce, jako plnohodnotné samostatné záložky.

Takže co je oním faktorem, který údajně dává Steamu takový náskok před ostatními? Pouhé fanboyství? To je dost málo, když si vezmeme jak pošetilé je zbožňování korporací, které si jen berou a nic zákazníkovi nevracejí...

Reklama
Reklama