Zpět na článek

Diskuze: Vývojáři Ghost of Yōtei prozradili, proč se rozhodli pro ženskou protagonistku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Medvěd
Medvěd
Level 31 Level 31
26. 4. 2025 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neřeším zda budu hrát za chlapa anebo ženu apd, hlavně ať je ta hra dobrá, zábavná a ma dobrou atmosféru,no a jelikož je pro mně Ghost jedna z nejlepších her co jsem hrál,tak na nový výlet do Japonska se neskutečně těším a už bych to nejraději hrál! Sony ještě cz titulky prosím, díky.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 26 Level 26
26. 4. 2025 13:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve hře, z pohledu 3 osoby, kde je výběr z mužského, nebo ženského pohlaví, vždy volím ženu, z důvodu, že se raději, jak v reálném světe, i ve hře dívám na ženské zadečky... Mass Effect jsem vždy hrál za Jane, Assassins Creed Odyssey za Kasandru, Dark Souls III jen za ženské charaktery, tedy vítám změnu pohlaví v pokračování Ghost of.

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
26. 4. 2025 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí @Horizont událostí Osobně je mi to jedno, RPGčka většinou hraju jak za muže i za ženu, abych viděl případně různé změny a zkouším různé varianty, jen snad MMOčka jsem hrál v drtivé většině s ženskými avatarkami. U Assassina jsem hrál taky za Kassandru ale z jiných důvodů, dabér Alexiose mi stejně jako mužský V v CP77 byl strašně nesympatický a iritoval mě.

Zde jsem hlavně rád, že změnili protagonistu a to proto, že Jin byl charakterově strašně plochý, nezajímavý, a dost možná nejslabší část příběhu aspoň pro mě osobně.

Tož bať
Tož bať
Level 48 Level 48
27. 4. 2025 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zatoulanej @Zatoulanej Snad to ty virtuální postavy rozdýchají na psychologických sezeních...

Zatoulanej
Zatoulanej
Level 24 Level 24
28. 4. 2025 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zatoulanej @Tož bať snad to rozdejchaj ty kluci, co mě tak zapalečkovali :D

Nitram1980CZ
Nitram1980CZ
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PlayStation
26. 4. 2025 08:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Necháputo,hry hraji přes 30 let dříve nikomu nevadilo že hlavní postavou je ženská, naopak byli rádi,ted když je někde ženská je to hned špatně a je to prohlášeno za WOKE nebo jak to nazívají,odporná to je doba je mi z toho 🤢🤮.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
26. 4. 2025 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nitram1980CZ @Nitram1980CZ ide tam o to pozadie. Nikto nikdy nepovedal nič zlé na Laru Croft, Adu Wong, Samus Aran, veliteľku Shepardovú, z novších vecí nikomu nevadila Senua, Amicia de Rune, v FF7 remaku všetku pozornosť na seba strháva Tifa. V tejto súvislosti mi napadá, že tak ako na FF13 všetci frflú, tak Lightning sa dostáva skoro v každom rebríčku do TOP 3 protagonistov FF histórie.

Ľuďom prirodzene vadí hociaké tlačenie hocičoho a už na to reagujú dopredu podráždene. Od kedy je hranie mainstream tak tam nová vlna vývojárov, ktorí prišli z filmového biznisu tlačí kvóty na čiernych, teplých, tučných atď. pričom hlavná podmienka je - sidekick X bude čierny/teplý/tučný a nie je podstatné ako bude postava napísaná, aký bude mať v príbehu zmysel, akú bude mať povahu, doležité je, aby bola čierna/teplá/tučná a mohli si odškrtnúť kolónku. Potom tu máme prípady uglyfikácie ako Aloy či Ciri. V tomto konkrétnom prípade, čo som zachytil, ľuďom vadí dabérka hlavnej postavy - Erika Ishii. Ktorá je podľa Wiki queer, bisexuálna, pansexuálna aj genderfluid všetko naraz a necháva sa oslovovať they/them. Väčšina sa zhodneme, ža takáto osoba to nemá úplne v hlave v poriadku a je relevantná obava, že tú svoju neznesiteľnú povahu sa bude snažiť pretavať aj do postavy v hre. Videli sme to v Dragon Age, videli sme to v Dustborn, videli sme to vo Forspoken, videli sme to v SS: KTJL a Ghost of Yotei je ďalším vážnym kandidátom na domrvenú hru vďaka implementácii nesprávnych ľudí do vývoja.

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
26. 4. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio @El_Scorpio "Potom tu máme prípady uglyfikácie ako Aloy či Ciri."

Je ta "uglyfikácia" s námi v místnosti?

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
26. 4. 2025 15:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio @GoOdTiMe Ne, to se jen vybere jeden snímek na kterém postava vypadá nelichotivě, jak případ Aloy tak i Ciri a tvrdí se, že postavu zohyzdili :D Prostě se ignoruje fakt, že čím více se postavy blíží realizmu tím častěji prostě stejně jako skuteční lidé, budou z určitého uhlu, nasvícení nebo při určité grimase, vypadat ošklivěji/nelichotivě. A ignorují ty stovky screenshotů kde postava vypadá dobře, všude jen plácnou ten jeden a ten samý, ta jedna setina vteřiny z několikaminutového traileru :D

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
26. 4. 2025 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nitram1980CZ @Nitram1980CZ Dřív to nikomu nevadilo, protože pro vývojáře byla prioritou kvalita příběhu, gameplay, postavy a celkový zážitek. Dnes žijeme v jiné době, kdy je hlavní prioritou zalíbit se hlasité menšině, která si ze své identity udělala středobod existence, a kvalita her tím trpí — příkladů je víc než dost.

Hry, které se soustředily především na příběh (a prdelích/prsou):
Tomb Raider
Beyond Good & Evil
Syberia
Resident Evil … apod.

Hry, které se soustředily na to, aby se zavděčily lidem, kteří mají potřebu být středem pozornosti:
The Last of Us Part II (z technického hlediska — masterpiece)
Forspoken
Saints Row (reboot) … apod.

Odporná doba to je, ale ne vinou hráčů…

Nitram1980CZ
Nitram1980CZ
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PlayStation
26. 4. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek @Zrzek Já netvrdím že je to vina hráčů je to vina doby a hloupích předsudků.

Zatoulanej
Zatoulanej
Level 24 Level 24
26. 4. 2025 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek @Zrzek jako sorry, ale dát Last of us 2 do stejné kategorie jako Forspoken je hrozně hloupý. To že se ti ta hra nelíbí protože s ní ideologický nesouhglasíš není problém té hry, ale tvůj. Forspoken se svým příběhem ani nesnažilo, TLOU2 byla kontroverzní, protože byla dost odvážná, což prostě lidi nečekali

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
26. 4. 2025 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek @Zatoulanej
Jo, jasně. Protože když tě hra kopne do ksichtu, zničí ti milovanou postavu bez smyslu a pak ti půlku hry nutí soucit s jejím vrahem, tak je to vlastně odvaha, ne špatné psaní.
Díky za připomenutí, že dnešní standardy jsou tak nízko, že šok = umění.

Ta hra nebyla "odvážná". Byla uměle šokující, manipulativní a stavěla agendu nad přirozený vývoj příběhu.
Neměla nic z kvality prvního dílu — jako by ani nikdy neexistoval. Žádný vývoj postav, žádné smysluplné rozhodování, jen silné ženy, LGBTQ postavy a diverzita za každou cenu.

TLOU2 je jako Michelangelo, co ti namaluje Monu Lisu — a pak ti ji roztrhá před očima, aby ti ukázal, jak moc je progresivní.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
27. 4. 2025 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek @Zrzek Mně TLOU 2 teprve čeká na PC, ale těmhle počátečním spoilerům jsem se nevyhnul, takže vím co se bude na počátku cca odehrávat. A za sebe musím říct, že se mi zamlouvá představa, že "hlavní" postava není nesmrtelná nebo že ji nechrání takzvaný "plot armor". A ano, je to odvážné. Tvůrce zabil milovanou postavu, lidi šílí a nadávají, ale hlavně to málokdo čeká. A tak to prostě je, má to být klasická postava jako každá jiná, žádný hrdina, který přežije i nemožné. Samozřejmě to ale musí mít dobré pokračování a dobře napsané ostatní postavy, aby mohl příběh pokračovat i bez původního hrdiny. A to už není ta odvážná část, to už je to "umění", aby si hráče, diváka, čtenáře udržel dále u vyprávění. Nevím jak se budou postavy dál vyvíjet, to zjistím až během hraní.

Zrzek
Zrzek
Level 46 Level 46
Hlavní platforma: PC
27. 4. 2025 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek @Geralt z Rivie
Nejde o to, že hlavní postava umře, ale jakým způsobem a z jakého důvodu.
Až si zahraješ, uvidíš, že ten nelítostný Joel, nejvíc skeptický a nedůvěřivý člověk v celém světě TLOU, umře tím nejhloupějším a nejamatérštějším způsobem, jaký si dokážeš představit.
Za mě to vůbec není odvážné -- když mi umře hlavní postava (obzvlášť tak oblíbená), čekám smrt, která má hloubku a smysl, a ne jen levný šok.
Právě v tom je celý problém -- příběh se snaží o "Game of Thrones moment" na každém rohu, ale bez jakékoliv hloubky.

Seriál to ztvárnil o něco lépe, docela se divím, že to ten na sebe pyšný Druckmann vůbec změnil.

Vladimír
Vladimír
Level 23 Level 23
29. 4. 2025 09:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zrzek @Zrzek TLOU 2 jsem zrovan dohrál... Ani by nevadilo že hlavní hrdina prvního dílu umře ale proč se v jeho smrti ta pipka ta vyžívá... A pak když za ní člověk hraje tak je to taková rostomiloučká křehká květina co ráda pejsky apd. Porostě kravina a manipulace tolik příležitosti kdy Eli prostě oddělat měla a najednou "Já jsem ta hodná" a takovejch "fopá" tam bylo zpousta a konec uplná blbost co se snažila hrát ani v podstatě nevím na co... Za mě příběh velký špatný... Zas technické spracování hry špička, škoda tak debilního příběhu.. A ne nechci slyšet něco jako že jsem to nepochopil prostě danné postavy a jejich reakce či činy nedávaly absolutně smysl...

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
26. 4. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nitram1980CZ @Nitram1980CZ Ono ve skutečnosti to není ani tak vzdáleně tak horký, jak by si někteří přáli. Ve své podstatě jen štěkají grifteři naučené fráze, protože zjistili, že turisti, slabomyslné ovečky a vyšinutí jedinci toužící někam patřit se dají takhle snadno zpeněžit. Gamergate 2.0 byl jen vlhký sen těch, kteří se pokoušeli o ten první a těch, co doufali že si přihřejí tentokrát polívku.

Ve skutečnosti se jedná o minoritu a go woke, go broke nikdy nebylo nic než prázdná fráze. Drtivá většina "woke" her neselhala protože byly WOKE ale protože to byly v první řadě špatné hry nebo měli špatně zvolený marketing, griftery neustále omílaný Concord byl hratelností přinejlepším průměrný hero shoter a to ještě za peníze v době, kdy většina FPS online her je F2P, většina ale pak zapomene zmínit že The First Descendant který se často ukazoval jako protiklad, naprostý úspěch, ztratil 95% hráčů a sexy postavičky to neutáhly.

Pak jsou tu případy jako Baldurs Gate 3, na tu se plivalo kvůli zvrácené cutscéně s medvědem, ošklivými postavami, WOKE až ke stropu jen aby pak po úspěchu grifteři změnili narativ, že je to ten správný druh woke, nebo jako u druhého Hadese se radši tváří, že nic, když se ukázalo že rádoby bojkot se jaksi nevyvedl. Nebo poslední Assassin, dle jejich slov jsou s Japonskem na válečné stezce ale jak předobjednávky tak i prodeji byl na vrcholu top žebříčků a většina naštvaných japonských komentářů pod videi jsou nové účty a google překladač atd.

Drtivé většině hráčů/lidí jsou nějaký woke ukradený a ani nemají páru, že grifteři vedou nějakou rádoby kulturní válku. Rozhoduje jen a pouze kvalita a i když někteří si rádi přisuzují zásluhy, jak něco selhalo díky jejich boji proti woke atd. tak v drtivé většině byly jiné větší a závažnější faktory proč to neuspělo.

Ghost of Yotei se bude s největší pravděpodobností prodávat jak rohlíky, na Atsu si budou stěžovat leda na twitteru/X turisti a grifteři buď rychle otočí nebo se budu tvářit že nic.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
26. 4. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b @MrN00b „woke hry nezlyhali pretože boli woke, ale pretože boli zlé hry“ je prirovnanie asi ako „auto v dúhovej metle nezlyhalo pretože malo dúhovú metlu, ale pretože nemalo kolesá“. Ono to predsa ide ruka v ruke. Keď je pre automobilku priorita dúhová metla a polepy #love4all, tak nemá čas na také zbytočnosti ako sú kolesá. Woke hry ako napríklad SS: KTJL zlyhali, lebo prioritou bolo woke, feminizmus, ničenie patriarchátu a všetko ostatné, len nie zábavný gameplay. Vývojári sa rozhodli zamerať sa na jeden aspekt hry a ostatné ich nezaujímalo, pretože nechceli vytvoriť hru, ale svoju ideologickú propagandu. To isté Dragon Age a všetky ostatné flopy.

MrN00b
MrN00b
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PlayStation
26. 4. 2025 13:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b @El_Scorpio SS:KTJL byl projekt odsouzený k nezdaru od počátku, protože WB nutilo dělat live servis hru studio, které nemělo sebemenší zájem ani zkušenosti se žánrem. Woke, feminizace atd. už jsou věci, které na to pak nalepili grifteři ale jádro problému bylo naprosto jinde a to v smýšlení kravaťáků. Dragon Age byl hodně podobný případ, hra která byla několikrát restartovaná, byla v ní utopená hromada peněž a nereálná očekávání EA založených na tom, že Inkvizice byla nejen nejúspěšnější díl série ale i hra BW ale naprosto ignorovali zbytek, jako například že už to bylo deset let od jejího vydání.

Ono WOKE je pěkné slovo, co sedá připlácnout prakticky na cokoliv ale většinou je stejně tak prázdné. Většina těch, co má na starost "woke" obsah jen zřídka kdy mají na starost hratelnost, tedy nejsou ti co mají na starost kola, volant, nebo motor, to není práce těch co míchají barvu :)

Zatoulanej
Zatoulanej
Level 24 Level 24
26. 4. 2025 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrN00b @MrN00b Já teda nejhlasitější lidi co slyším, jsou konzervativní panáci, který bojují proti fiktivnímu nepříteli v podobě woke DEI politiky.

Reklama
Reklama