Téma #1: PC(čkáři) versus Konzole(isti) - Nekonečný příběh
Blogy čtenářů Článek Téma #1: PC(čkáři) versus Konzole(isti) - Nekonečný příběh

Téma #1: PC(čkáři) versus Konzole(isti) - Nekonečný příběh

Alphonse800

Alphonse800

Tento článek vzniká jako odpověď na nekonečný flame-troll-war, který se neustále dokolečka opakuje téměř pod každým herním článkem a znemožňuje…

Reklama

Tento článek vzniká jako odpověď na nekonečný flame-troll-war, který se neustále dokolečka opakuje téměř pod každým herním článkem a znemožňuje ostatním uživatelům napsat nějaký konstruktivní, věcný komentář, který zpravidla zapadne.

 

 

Ty konzole, to je fail jak prase, to vypadá hnusněji než na PC.

Ano i Ne. Pokud se budeme bavit o staré generaci konzolí, je pravda že vizuální kvalita pokulhává co se týče multiplatformních titulů. Zpravidla za to může nižší rozlišení většinou 720p a absence vyhlazování hran. Na druhou stranu exkluzivní tituly, dokážou z konzole dostat to nejlepší a výsledkem bývají klenoty jako např. The Last of Us pro PS3. Jinou sortou je nová generace konzolí PS4 a X1, jejichž architektura je podobná klasickému PC a výkonnostně se přiblížila vyšší střední třídě. Proto nezaměňujte lenost či neschopnost vývojářů udělat hru ve full-hd rozlišení ve více jak 30 fps za jejich výkonnostní potenciál. Ty konzole to umí, avšak "někdo" s tím zatím neumí pracovat. Pro ilustraci zmíním Tomb Raider: Definitive Edition pro PS4, která s PC verzí srovnala krok.

 

30 fps?? Já to hraju na 120 fps!!!

Odhlédněme od trollů co pravděpodobně nemají 3x Nvidia Titan a Intel Xeon a držme se reality. Tady je opět na vývojářích jak dobře dokážou svou hru optimalizovat, přičemž 30 fps by dle mého názoru mělo být stanovené minimum, zvláště u first-person stříleček a závodních her, kdy rychlá reakce je základ úspěchu. Stabilních 60 fps je utopie, reálně spíše kolem 45 fps na PC (záleží na optimalizaci a hře). Smát se staré generaci, kde jsou propady pod 30 fps časté je pochopitelné, ovšem na druhou stranu zkuste si sestavit PC z komponent X360 nebo PS3 a nerozjede ani Windows XP natož nějakou moderní hru.

 

Tohle, že je ten  Next-gen???

Jakožto majitel docela nabušeného PC už nějaký ten pátek se musím lehce usmívat, jak vývojáři a vydavatelé najednou objevili Ameriku ve full-hd rozlišení, vyhlazování  a pokročilejších technologií nasvícení atd. Ale co je vlastně next-gen? Pod tímto pojmem si každý představí leccos, ale základem by mělo být (pokud se budeme bavit pouze o grafice) minimálně vyrovnání se technologickému základu (minimu) co vám nabídne středně nadupané PC. Cokoliv menšího než 1080p s propady pod hranici 30 fps není podle mě next-gen hra a ani by se neměla nazývat next-gen hra.  Je nutné vyvíjet tlak na Sony a Microsoft (hlavně Microsoft) aby tento standart vyžadovala po celý životní cyklus obou konzolí, případně takové tituly nekupovat.

 

Abys to rozběhl musíš mít komp za 30 tisíc.

Není to pravda. Kdo se vyzná v sortimentu PC komponentů ví, že za i cenu kolem 15 tisíc se dá složit kvalitní stroj, který vám vydrží dlouhou dobu, pokud tedy nemusíte mít vše na maximální detaily. Doby kdy jste museli rok co rok kupovat nové komponenty už neplatí. Obvykle se vyplatí jít zlatou střední cestou, případně se s někým poradit. Pokud něco neběží jak má je často na vině prasácká optimalizace, případně je chyba mezi židlí a klávesnicí.

 

Vy konzolisti jste takový k*koti, lamy s aimbotem, nadlidi, zbiju tě ....a naopak

Tohle snad nemá ani cenu komentovat. Jedinci kteří mají neustálou potřebu ventilovat své problémy skrze urážky a dávat najevo, že někdo je víc nebo míň. Já osobně jsem se skrze hraní na konzoli seznámil se skvělými lidmi, stejně jako jsem tam narazil na úplné imbecily, cheatery atd. Na PC to samozřejmě nebyla vyjímka. Vše je pouze o lidech a pokud se k sobě chovají slušně je snad jedno kdo na čem hraje.

 

Vy PCčkáři jste piráti a jde vám pouze o grafiku

Na toto téma by se dala napsat esej, ale já to zkrátím. Pirátství na PC je problém, ale kdo krade? Pouze děti co nemají peníze a chroničtí skrblíci stahovači, kterým o hraní ani moc nejde. Slušný, vydělávající člověk, co je srdcem hráč si svůj oblíbený titul koupí stůj co stůj. Navíc PC scéna zažívá obrovský boom se slevovými akcemi na Steamu, Humble Bundle atd. a jedná se o miliardový bussiness do kterého jsou však pouze započítané fyzické kopie her nikoli digitální!! Na konzolích se krade samozřejmě také, ikdyž se o tom tolik nemluví. Není vyjímkou, kdy se konzolová verze hry objeví na warez dříve než ta na PC. Proč PC hráče zajímá hodně grafika je naprosto logické. Sedět necelého půl metru od monitoru a koukat na rozplizlou, nedetailní scénu se nikomu nechce, narozdíl od TV, kde je vzdálenost větší. Od věci není ani názor,že když to moje grafika zvládá, tak proč si neužít lepší vizuál. Bohužel se najdou i tvz. "grafičtí nacisti", kterým není za dobře nic co nevypadá aspoň jako fotorealita. Navíc 99% z nich ani nemá patřičné "železo" na utáhnutí , případně tu hru stejně ukradnou a nějak si to omluví, že ta hra nemá způsob vyhlazování XY.

 

Na závěr: Tak jsem se snažil nějak zjednodušeně odpovědět na neustálé omílané argumenty, které jsem v poslední době přečetl v komentářích pod různými články. Určitě jsem na spoustu věcí zapomněl , ale doufám, že tohle byl a bude poslední článek na toto téma. Jestli se vám moje povídání líbilo dejte palec nahoru a zanechte nějaký smysluplný komentář.

 

PRAVIDLO> Hrajte co chcete na čem chcete a hlavně se chovejte slušně.<

Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama