Recenze
Série Silent Hill zraje jako víno. Dodnes legendární vzor hororového žánru, který v podstatě umřel s koncem 7.generace herních konzolí dílem s podtitulem Downpour z roku 2012 a snahou o restart od Hidea Kojimi, dosud nepřekonanou demo ukázkou P.T z roku 2014. Ze zmíněného projektu však nikdy nový díl nevznikl a zdálo se, že celá značka zůstane u ledu, maximálně ve vzpomínkách herních pamětníků.
Pomyslným sklepmistem, které dostalo na starosti oprášit tento archivní kousek je polské studio Bloober Team, známé hrami jako Layers of Fear, Observer nebo Medium a další. Všechny se však řadili spíše do kategorie menších až nezávislých projektů. O to větší obava panovala, jak si nepříliš zkušené studio poradí právě s remakem Silent Hill 2, který se právem řadí mezi klenot celé série.
Netřeba chodit kolem horké kaše a mohu rovnou prohlásit, že remake se navzdory nad očekávání velmi povedl. Drží původní příběhovou linku, po stránce hratelnosti významně rozšiřuje herní délku a pole Vaší působnosti určené k průzkumu města a vedlejších cestiček. Celé to navíc krásně vypadá a zní za přispění technologie Unreal Engine 5, původního zvukovému podkresu s podmanivým melancholickým soundtrackem. Pečlivý dohled původních autorů nad celým vývojem se vyplatil.
Abych pouze nepěl pochvalné ódy, musím zmínit i negativa, která mi osobně brání hře udělit ultimátní hodnocení. Daní za grafický vizuál je framerate, který ani v jednom režimu na PS5 není vždy stabilní. Byť jsem 1/3 hry odehrál na 30 snímků v režimu Quality s lepším stínováním a odrazy, tak po přepnutí do Performance jsem uznal, že responzivnější ovládání mi přeci jenom vyhovovalo více. Malou pihou je také lehká obtížnost i na základní nastavení, kde na každém kroku narazíte na lékárničku nebo náboje, proto doporučím, dejte si hru rovnou na Hard, pro co nejlepší survivor zážitek.
Závěrem pouze doporučím, určitě si Silent Hill 2 zahrajte, stojí za Vaše peníze a pozornost, na rozdíl od současné konkurence na poli remaků.
Základní kostra původního příběhu
Rozšířená hratelnost, která nenarušuje tempo hry
Explorace dříve nepřístupných lokací a budov
Krásná grafika a sound design
Stejná originální nechutná monstra
Znovu-hratelnost díky nastavení obtížnosti
Výkon v obou grafických režimech není ideální
Na střední obtížnost jednoduché, všeho je dostatek
Články
TOP 10 věcí co vás zdržují od nerušeného hraní a jak si s nimi poradit
Všichni jsme hráči. Milujeme hraní, baví nás, naplňuje naše životy ať už lootujeme o sto šest, projíždíme cílovou rovinkou ve svém vypiplaném bouráku,…
Dojmy z bety Call of Duty WW2
Je až s podivem jak ten čas letí. Naposledy jsme v sérii Call of Duty vyprášili náckům kožichy před dlouhými devíti lety v podtitulu World at War,…
Téma: Vyhlášení mých herních kategorií za rok 2014
Zdravím všechny čtenáře Zingu a mého blogu v roce 2015 a jak nejlépe začít první článek než zhodnotit moje herní zážitky roku minulého. Sestavil jsem…