Recenze BioShock Infinite: Burial at Sea Episode 2
Blogy čtenářů Recenze Recenze BioShock Infinite: Burial at Sea Episode 2

Alphonse800

Alphonse800

Studio Irrational Games oznámilo letos v Únoru konec svého působení a s ním dala sbohem i populární série Bioshock, která si získala přízeň milionů…

Studio Irrational Games oznámilo letos v Únoru konec svého působení a s ním dala sbohem i populární série Bioshock, která si získala přízeň milionů fanoušků.  A jak lépe se důstojně rozloučit, než ve velkém stylu díky emocemi našlapanému druhému DLC Burial at Sea.

Drama pokračuje

Zápletka byla lehce nastřelena v minulé epizodě, kdy jsme se vrátili zpět do podmořského města Rapture těsně před jeho úpadkem a uvržení v anarchii. Booker a jeho sličná parťačka Elizabeth hledali zmizelou dívenku Sally a jak už to tak bývá, věci se nevyvinuly zrovna růžově. Děj epizody druhé tedy začíná přesně tam, kde skončila první. Zásadní změnou je, že se ocitnete v kůži samotné Elizabeth, která se zhostí role hlavní protagonistky celé epizody (proč už nehrajete za Bookera vám nebudu spoilerovat). Je zbytečné tu jakkoliv pitvat příběh, který si musíte zkrátka prožít sami. Snad můžu prozradit, že takto geniálně skloubit původní Bioshock a nový Infinite napovídá, že nad scénářem někdo opravdu přemýšlel. Při závěrečných titulkách si teprve postesknete, že je opravdu konec, ale zároveň vás naplní pocit zadostiučinění, že to celé opravdu dává smysl a téměř nulový manévrovací prostor pro případné pokračovaní. Finito.

V těle krásky

Zatímco tvrďák Booker se mohl spoléhat povětšinou na hrubou sílu, křehčí Elizabeth je z jiného těsta. Její přednosti jsou ve stealthu postupu a omračování nepřátel ze zálohy. Na delší vzdálenosti si osvojíte jednoruční kuši se třemi druhy šipek: uspávací, dále se zvonečkem na odlákání a nervový plyn pro větší skupinky. Střelné zbraně (pouhé tři kousky) jsou hlučné a jejich použití doporučuji jen v krajních případech. K dispozici dostanete i dva nové vigory, z nichž jeden umožňuje vidět nepřátelé skrze stěny s krátkodobou neviditelností a druhý absorbovat vypálené kulky a ty následně přeměnit v munici do vašich zbraní. Zdraví hrdinky se automaticky nedoplňuje, k tomu slouží lékárničky, které lze konečně sbírat do zásoby a použít když je sami potřebujete. Pokud se snad náhodou dostanete do přímé konfrontace, není na škodu utéci, vaši protivníci vás velmi rychle ztratí.

Elizabethina známá schopnost otevírat časoprostorové trhliny se tentokrát k menšímu zklamání nekoná (proč, vám opět nechci spoilerovat). Co jí však zůstalo, je pomocí šperháků odemykat zamčené dveře a trezory. Šperháky se po lokacích nachází poměrně hojně a lze je i zakoupit z prodejních automatů. Samotné lámání zámku je zpracováno formou minihry, kdy ve správný moment musíte zmáčknout tlačítko. Pokud klepnete na modrý váleček, odemknete dveře tajně a jako bonus dostanete zvonečkovou šipku, pokud červený, spustíte alarm. Jako poslední novinku bych vypíchnul možnost prolézat ventilační šachty, kde se můžete ukrýt, popřípadě nalézat alternativní cesty nebo dokonce tajné místnosti.

Do Rapture a další věci...

Jak už bylo řečeno, prostředí ve kterém se téměř celá epizoda odehrává je podmořské Rapture, ale podíváte se i na další zajímavá místa (zkuste si domyslet). Ta jsou svojí rozlohou (s přihlédnutím např. k minulé epizodě) několikanásobně větší a členitější, až se občas začnete ve změti chodeb malinko ztrácet. Naštěstí vám opět pomůže ukazatel směru aktuálního úkolu, takže úplně nezabloudíte, ale pro hráče co rádi vyzobávají skryté audionahrávky to bude malinko horší. Tak jako u všech BioShocků si musím postěžovat na umělou (ne)inteligenci, která tradičně nabíhá s obuškem proti zbrani, nijak netaktizuje, často je hluchá a slepá, ikdyž stojíte opodál. Ale to je věc se kterou člověk tak nějak dopředu počítá, jen je to potřeba zmínit.

Kdo si v epizodě 1 stěžoval na její krátkou herní dobu, ten nyní dostane dvojnásobnou (pro někoho až trojnásobnou) porci toho co bylo minule, přibližně kolem 4-5 hodin v závislosti na vašem způsobu hraní a zvolené obtížnosti.  Tím Burial at Sea epizoda 2 strčí do kapsy i hry z běžné produkce. Zároveň se připravte, že DLC je hodně ukecané a bez dobré znalosti angličtiny a předchozích událostí budete ochuzeni o souvislosti a tím i zážitek. Nezoufejte však, na češtině se pracuje a už nyní si můžete stáhnout český překlad do první epizody na stránkách http://www.bioshock.cz/bioshock-infinite-cestina/ či na blogu samotného autora http://pryczhlavynapapir.blogspot.cz/. Pokud tedy nevládnete anglickému jazyku, vyčkejte s hraním na kompletní překlad a vychutnejte si zážitek se vší parádou.

Jedno z nejlepších příběhových rozšíření, kde každé kolečko perfektně do sebe zapadá. Sladká tečka studia Irrational Games.

Provázanost s původním BioShockem
Důstojné zakončení celé série