Novinka Unreal Engine 5.2 přinese realističtější materiály a procedurální generování prostředí

Unreal Engine 5.2 přinese realističtější materiály a procedurální generování prostředí

Jan Urbančík

Jan Urbančík

9
Platformy Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Tvorba herního světa bude jednodušší než kdy dřív.

Reklama

Už jsme psali o nové funkci Metahuman Animator, nicméně Epic toho na konferenci State of Unreal představil mnohem víc. Jednou z výrazných novinek je Unreal Engine 5.2, další velký krok kupředu po loňské verzi 5.1. Můžete se o tom přesvědčit v přiložené videoukázce, kde vidíme elektrovůz Rivian R1T, jak se projíždí krajinou. Ta je opravdu detailní a tvůrci enginu vyzdvihují například pokročilou fyziku.

Hlavní přídavky verze 5.2 jsou nicméně dva. Tím prvním je technologie Substrate, která umožní pokročilejší zpracování materiálů a vrstev.

Tou asi úplně nejzajímavější novinkou je nicméně tzv. PCG – Procedural Content Generation. Jde o nástroj, jenž vývojářům umožňuje výrazně rozšířit herní svět pomocí procedurální generace, ručně stačí vytvořit pouze základ. Jednotlivé parametry si lze samozřejmě upravovat, takže si jde výsledek přizpůsobit k obrazu svému. Mělo by jít tedy o velké urychlení celého procesu vytváření prostředí, ale ne o plnou náhradu ruční práce.

Unreal Engine 5.2 je v preview verzi k dispozici už nyní.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama