Bombshell Recenze Bombshell - Duke Nukem trochu jinak

Bombshell - Duke Nukem trochu jinak

Michal Burian

Michal Burian

7

Prezidenta Spojených států nezachraňuje ikonický hrdina s doutníkem a vtipnými hláškami, ale vážná Shelly.

Zrod Bombshell nebyl jednoduchý. Původně mělo jít o nový díl s ikonickým hrdinou (Duke Nukem: Mass Destruction), to se ale nelíbilo Bethesdě, která na značku Duke Nukem vlastní práva. Společnostem Interceptor Entertainment a 3D Realms tak nezbylo nic jiného, než svůj koncept změnit. Místo hrdiny nakopávajícího zadky emzákům tu máme Shelly “Bombshell” Harrisonovou, která má nelehký úkol, musí zachránit prezidenta USA a zažehnat mimozemskou invazi.

Nejde tak o nic nového, stejný úděl měl i nestárnoucí Duke Nukem. Bombshell je ovšem střílečkou z izometrického pohledu. Zapomeňte ale na vtipné scény, Shelly je dost vážnou osobou, což je v některých situacích sice ku prospěchu, ale v jiných by odlehčený dialog neuškodil. Možná za to může skutečnost, že v Bombshell jde především o ono střílení. Bohužel se tak v některých situacích nechová kamera a bojiště je čas od času nepřehledné. Když ale překousnete tenhle problém, naservírují vám tvůrci rebootu Rise of the Triad z roku 2013 a vydavatel původních her Duke Nukem vcelku zábavnou akci, která je něco mezi Dukem, Serious Samem a Diablem.

Přirovnání k prvním dvěma hrám je jasné, Diablo jsem zmínil z toho důvodu, že Bombshell nabízí RPG prvky ve vylepšování samotné hrdinky a zbraní. Upgradovat si můžete životy, brnění a také speciální schopnosti, jako je další dodatečný štít, rychlé uskakování a v neposlední řadě meč. Poslední jmenovaná schopnost se mi osvědčila téměř na konci hry, kdy už jde opravdu do tuhého. Lékárničky závratným tempem docházely a nepřátelé byli stále těžší a silnější.

Potom tu máme již zmíněné vylepšování zbraní. V průběhu záchrany prezidenta budete moci za peníze upgradovat své vybavení. Ze začátku toho moc u sebe mít nebude, ale později se dostanete ke sci-fi plamenometu, účinnému raketometu, brokovnici nebo rotačnímu kulometu. Každá zbraň se hodí na jiný typ nepřátel a pochopitelně po jejím vylepšení bude silnější a tím pádem si rychleji poradíte s otravnými mimozemšťany, kteří vám v některých momentech dokáží pěkně zavařit. Ale to až se budete blížit ke konci hry, v prvních hodinách je Bombshell vcelku jednoduchou střílečkou, což je škoda, protože všechny schopnosti a dovednosti Shelly oceníte až v posledních hodinách dvanácti až patnáctihodinové kampaně.

Při záchraně prezidenta Spojených států navštívíte tři mimozemské světy, které jsou rozsáhlé a na první pohled je vidět, že si na nich designéři dali záležet. Bojovat budete v prostředí připomínajícím peklo, mrazivé tundry a základnu vyspělých Protossů ze StarCraftu (lepší přirovnání mě nenapadlo). Každopádně v každém světě potkáte jiné druhy nepřátel a mohu vám garantovat, že v tom třetím už budete mít skutečně co dělat. Jen škoda, že prostředí není víc variabilní, postupem budete přicházet na to, že se jakoby levely opakují.

Vše potom doplňují bitvy s ohromnými bossy. Zapotíte se při boji s obřím červem, u něhož budete muset nejednou měnit svou strategii, aby vás nedostal. Jedna z nejtěžších výzev ale přijde s příchodem ochránců ledového světa. To jsou dva obří bojovníci, jeden má mohutný meč, zatímco druhý štít.

Na jednu stranu jsou souboje s bossy zábavné, stejně tak s dalšími nepřáteli, na tu druhou se mi ale zdá obtížnost nevybalancovaná. Bombshell má být především zábavnou střílečkou, ale tu zabíjí nedostatek munice, kdy musíte často volit méně účinné zbraně, případně zbraň, která se vám postupně dobijí. Z toho důvodu jsem často bitvu s bossem prohrál.

Bombshell rozhodně není špatnou střílečkou, vývojáři měli dobře nakročeno, ale v polovině se zastavili a nedomysleli všechny věci. Grafická stránka s kvalitními texturami, dobrý soundtrack, mimozemské světy (i když později jsou levely dost podobné) a velký výběr zbraní tuhle hru zachraňují. Sráží ji nevyužitý potenciál RPG prvků, příběh o záchraně prezidenta Spojených států (kolikrát jsme to tu už měli?), hloupá AI a také skutečnost, že po dohrání budete velmi těžce hledat důvody, proč si Bombshell znovu zahrát.

Pro hraní doporučují vývojáři gamepad.

Bombshell vyšlo na PC, později mají následovat PS4 a Xbox One verze.

Počítač do redakce zapůjčil Grunex.com.

Bombshell

Průměrná izometrická střílečka. Tvůrci zůstali napůl cesty. Kdyby se více věnovali jednotlivým levelům, vylepšili umělou inteligenci a vymysleli jiný příběh, kde nebudeme zachraňovat prezidenta Spojených států ze spárů mimozemšťanů, dopadla by Bombshell lépe.

mimozemské světy
velký výběr zbraní
grafika s kvalitními texturami