V kůži Geralta z Rivie v SoulCaliburu 6
Speciály Soulcalibur VI Článek V kůži Geralta z Rivie v SoulCaliburu 6

V kůži Geralta z Rivie v SoulCaliburu 6

Martin Cvrček

Martin Cvrček

6
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Zakomponování hlavního hrdiny série Zaklínač je překvapivě povedené.

Reklama

Je tomu už sice pár let od vydání Zaklínače 3, ale v herním světě je přítomnost Zaklínače stále patrná. Karetní Gwent: The Witcher Card Game aktuálně opouští fázi otevřené bety a spolu s ním vychází sesterský mix singleplayerového RPG a karetní hry pod názvem Thronebreaker: The Witcher Tales. Na pulty zahraničních obchodů dorazila Library Edition, tedy kompilace všech dosud vydaných komiksů od Dark Horse, další komiks je v přípravě, zatímco společnost R.Talsorian Games nedávno uvedla své papírové RPG. Je tu však ještě jedna herní položka spojená se značkou Zaklínač – bojovka SoulCalibur 6, v níž je jako hostující postava přítomen Geralt z Rivie. A kam jde Bílý vlk, tam jdu i já, tudíž jsem neváhal a hru vyzkoušel mimo jiné proto, abych zjistil, jak se spolupráce CD Projektu RED a Bandai Namco povedla.

Přečtěte si také recenzi SoulCaliburu 6.

Proč má vlasy bílé jako mlíko?

Někdo by možná čekal, že Geralt bude v novém SoulCaliburu k dispozici třeba jako bonus nebo vedlejší postava, kterou je nejprve nutné odemknout. Ve skutečnosti je však slavný zaklínač plnohodnotnou a standardní součástí nabídky hratelných bojovníků, které můžete využívat ve většině singleplayerových režimů i v multiplayeru. Ať už se s ním setkáte kdekoliv, můžete obdivovat parádní práci animátorů a technologie motion capture. Stejně jako ostatní, i Geralt má při boji k dispozici celou řadu pohybů, komb a kombinací útoků. Všechny přitom vypadají plynule, přirozeně a také věrně tomu, jak se Bílý vlk pohybuje ve hrách, zejména v Zaklínači 3. Výsledkem je, že už od pohledu Geralt působí jako přirozená součást SoulCaliburu 6 a také jako věrně převedená postava odjinud.

Když si po ozkoušení Geralta zahrajete za jiné hrdiny, snadno zjistíte, že tvůrci hostujícího zaklínače vybavili svérázným a v kontextu hry relativně unikátním bojovým stylem, který samozřejmě sází na dvojici mečů, hlavně na ten ocelový. Nechybí ani znamení, takže při kombinaci jednoho ze standardních útoků a pohybu vpřed si Geralt pomáhá ohnivým Igni, při úskoku určitým způsobem nakreslí na zem Yrden, do protivníka lze naběhnout za asistence ochranného Quenu a jeho nejsilnější a nejfilmovější kombo začíná omračující znamení Axie. Chybí snad jen Aard, nebo jsem si ho přinejmenším nevšiml, a Heliotrop z knižní předlohy a Zaklínače 2, ale jeho zakomponování se určitě nedalo očekávat.

Když se začtete do přehledu pohybů spojených s Geraltem, zjistíte, že mnohá komba, například Skelliger Uppercut, jsou pojmenována po různých prvcích světa Zaklínače. O tom, jestli by se v něm příslušný bojový tanec takto skutečně jmenoval, by se dalo pochybovat, ale je zjevné, že se tvůrci rozhodli využít předlohu a její názvosloví v mnoha ohledech. Dokonce nechybí ani lektvary, byť mají spíše symbolickou a vizuální úlohu. Když sérií útoků naplníte specifický ukazatel, každý bojovník ve hře může zkombinovat úkrok vzad se specifickým pohybem a aktivovat tzv. Soul Charge, což je akt, který má převážně posilující charakter. Když Soul Charge aktivujete s klasickou postavou, zpravidla na okamžik svým způsobem vzplane. Geralt však do sebe vždy kopne lektvar, a to v rámci animace, jež dává vzpomenout třeba na úvodní filmeček prvního Zaklínače.

Interdimenzionální bojovník

Geralt, alespoň ten herní, však není jen o pohybech a o využívání mečů, znamení a lektvarů. Rovná se také nezaměnitelnému vzhledu, který se povedlo skvěle převést do enginu Unreal 4. Vizuál logicky sází na výchozí vzhled ze Zaklínače 3, který je v některých režimech dostupný ve dvou variantách ikonické zbroje, lišících se decentním výběrem barev. Důležitý je rovněž hlas dabéra Douga Cockla, který se Řezníka z Blavikenu ujal i tentokrát. Kvalita a úroveň dabingu je tedy srovnatelná s herní trilogií, nicméně Geraltův nezaměnitelný hlas neuslyšíte jen v boji. Stejně jako ostatní postavy SoulCaliburu 6, i Bílému vlkovi je věnována vlastní krátká příběhová kampaň v singleplayerovém režimu Soul Chronicle. Ta vysvětluje, jak se vlastně Geralt ve světě SoulCaliburu ocitl a jak se z něj zase dostane pryč.

Původně se tak nějak předpokládalo, že jestli bude chtít někdo vypůjčení zaklínače příběhově ukotvit, využije k tomu pasáž Zaklínače 3, v níž hráč cestuje časem a prostorem. Nakonec je vše vysvětleno kontraktem na údajnou čarodějnici vyvolávající démony. Během prošetřování celé záležitosti je otevřen portál do jiné dimenze, který Geralta vcucne, a tak musí následně zhruba v rozsahu jednoho roku procestovat svět SoulCaliburu a přijít na způsob, jak se vrátit domů. Jedná se tedy o prostou zápletku a její jednoduchost není ani zdaleka způsobena jen tím, že je příběh vyprávěn hlavně pomocí sledů statických obrazů a okének doprovázených dabingem.

Úroveň vyprávění srovnatelnou s knihami Andrzeje Sapkowského nebo těmi nejlepšími questy z herní trilogie prostě nečekejte. V první řadě jde o lepidlo, které spojuje několik zábavných bojů, v nichž se s Geraltem dostatečně seznámíte, a o snahu jakkoliv vysvětlit, co dělá ve zcela jiném univerzu. Přesto tenhle malý příběh neurazí a pro fanoušky Zaklínače může jít o další vítanou šanci strávit nějaký čas v roli oblíbeného hrdiny. Soul Chronicle navíc vysvětluje, co ve hře dělá hradiště Kaer Morhen, které v libovolném herním módu slouží jako jedno z nabízených bojišť. Kaer Morhen má rozhodně dost věrnou atmosféru, panorama samotného hradiště, jezera a vrcholků Modrých hor se jen tak neokouká, navíc zde můžete během boje poslouchat skladbu Hunt or Be Hunted z hudebního doprovodu Zaklínače 3. Tu si lze kdykoliv pustit i v hlavním menu hry.

Meč osudu má dvě ostří

Geralt byl zakomponován také do rozsáhlého příběhového režimu Libra of Souls, v níž v roli vlastní postavy cestujete napříč světem, nabíráte zkušenosti, sbíráte výbavu a zpravidla plníte různé příběhové a vedlejší úkoly. Geraltova kampaň z módu Soul Chronicle má pár příběhových děr a mezer a právě ty vyplňují drobné úkoly, jež může nabídnout Libra of Souls po několika hodinách hraní a po dostatečném postupu v hlavním příběhu. V něm se již Bílý vlk objeví v rámci plnohodnotné cut-scény, která rozhodně není špatnou podívanou, a fanoušci si v ní opět přijdou na své. I Libra of Soul ale sází hlavně na textovou formu vyprávění, bohatou na různé narážky spojené třeba s Geraltovým umem v oblasti karetních her.

Nutno podotknout, že abyste se dostali k poslednímu vedlejšímu úkolu, za jehož splnění dokonce získáte achievement či trofej, musíte v kampani SoulCaliburu 6 utopit značné množství času. V každém případě je Geraltova přítomnost v módu Libra of Souls příjemným zpestřením a dostatečně dobrou službou pro fanoušky. Na svých cestách můžete dokonce využívat a nacházet různé úrovně stříbrného a ocelového meče, díky nimž bude vaše postava bojovat stejně jako Geralt. Pohyby, komba, znamení, všechno je stejné, jen zkrátka hrajete za někoho, koho jste si sami vytvořili. Na druhou stranu editor postav SoulCaliburu 6 je natolik pokročilý, že v něm určitě je možné vytvořit nejen maskota McDonald's a ještěrku s obřím přirozením (klikejte na vlastní nebezpečí a mimo pracovní prostory), ale třeba Vesemira, Lamberta a další zaklínače známé z knih či her.

Vystupování Geralta v SoulCaliburu 6 mě tak po všech stránkách příjemně překvapilo. Čekal jsem postavu, v jejímž případě budou tvůrci sázet hlavně na vzhled a dabing, doplněnou o mapu Kaer Morhen a jednu skladbu ze Zaklnače 3. Nakonec jsem se ale dočkal poctivého a po všech směrech propracovaného a věrného obsahu, který proniká do všech možných složek hry. Chybí snad jen možnost dostat každou ženskou hrdinku do postele v rámci nějaké lechtivé scénky, protože… co já vím, Yennefer trucuje, ve světě SoulCaliburu není dost veselo a někdo zase ztratil paměť. Ale jak jsem koneckonců uváděl výše, vyprávění z ranku Andrzeje Sapkowského a CD Projektu RED nečekejte. Na druhou stranu, asi jen Gaunter O'Dimm ví, co se vlastně děje v pozadí všech těch textových a statických obrazovek.

Vyplatí se pořizovat SoulCalibur 6 jenom kvůli Geraltovi? Uznávám, že jde o možnost, která mě jistou dobu sváděla, ale má odpověď zní ne. Jestli vám jde pouze o hraní za Bílého vlka, skromný příběh o návštěvě jiné dimenze a souboje, které jsou logicky někde úplně jinde než soubojový systém v libovolném díle herní trilogie Zaklínače, pořízení se jednoduše nevyplatí. Jestli vás ale čerstvá bojovka od Bandai Namco láká sama o sobě, představuje Geralt a s ním spojený obsah velmi vítané a povedené zpestření, které potěší každého, komu není Zaklínač úplně cizí. Příběh Geralta z Rivie možná skončil, ale zasloužený odpočinek ho v SoulCaliburu 6 vážně nečeká.

Hru koupíte i s dárkem na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama