Co jsme se z demoverze dozvěděli o RPG akci Anthem?
Speciály Anthem Článek Co jsme se z demoverze dozvěděli o RPG akci Anthem?

Co jsme se z demoverze dozvěděli o RPG akci Anthem?

Michal Burian

Michal Burian

46
Platformy PlayStation PlayStation 4 Windows PC Xbox Xbox One

Poznatky z našeho hraní VIP demoverze.

Reklama

Přiznávám, v dojmech z VIP dema Anthem jsem byl dost kritický, ale zkrátka jsem od novinky od tvůrců Mass Effectu a Dragon Age čekal víc, stejně jako kolega Honza Kalný. Čekal jsem, že dostanu kooperační akční RPG se zaměřením na bitvy, které doplní poutavý příběh. Ten v BioWare rozhodně vytvořit umí. Místo toho ve mne ale ukázka zanechala rozporuplné pocity a nebudu zastírat, že jsem byl zklamán. Na první pohled to totiž vypadá, že Anthem bude jen obyčejnou, průměrnou výpravou do krásného sci-fi světa, kde budete chodit od jednoho úkolu k druhému, střílet po nepřátelích a létat. Takže takový – dle mého – nudný grind a nutnost jít po lootu. Tedy loot shooter hra, podobně jako Destiny.

Ale hlavu vzhůru, třeba to nebude tak, jak to v současné době vidím. Což mě vedlo k sepsání toho článku, abychom si shrnuli, co jsme se díky demoverzi o Anthem vlastně dozvěděli.

Svět Anthemu je pestrobarevný, krásný a zajímavý

Hustá džungle, různorodá příroda se všelijakými květinami a odlišní mimozemští nepřátelé. To je ve zkratce rozsáhlý otevřený sci-fi svět Anthem, který budeme postupně objevovat, bojovat v něm, a hlavně sbírat potřebné vybavení, abychom byli ještě lepší a mohli si to na férovku rozdat se silnějšími nepřáteli.

Byla celkem radost ve VIP demu volně létat s obleklem Javelin a kochat se přírodou, kterou v BioWare vytvořili. Jsme si celkem jist, že stejné to bude i v plné verzi. Ještě teď si vzpomínám na některé momenty, a hlavně na nebezpečnou faunu v podobě létajících monster (připomínají ptakoještěry) nebo škorpiónů. Protivníci jsou téměř na každém kroku, do bitev s nimi se budeme dostávat i v momentě, kdy se budeme přemisťovat k úkolu. Jejich výskyt by se dal přirovnat k vedlejším misím v akčních open-world adventurách, třeba k nečekaným setkáním a pomoci lidem v úzkých v Red Dead Redemption 2 od Rockstaru.

Jen mám poněkud strach, aby šlo skutečně o různorodé druhy oponentů, kteří budou odlišní a budou mít jinou obtížnost, a hlavně aby na ně platila jiná taktika. Při hraní mi totiž přišlo, že stačí střílet, poté se schovat za skálu, počkat na dobití štítu v obleku a opět vesele kosit jednoho za druhým. To mi přijde málo, po čase i nudné. Vám ne?

V Anthem hrají důležitou roli RPG prvky a vylepšování postavy

O tom nemůže být pochyb. Hlavním hnacím motorem - dle všeho - nebude bohužel příběh, ale chtíč získat stále lepší a lepší vybavení. Ve světě se bude nacházet tucet různých zbraní s odlišnými statistikami a na hráčích bude si vše porovnat a rozmyslet se, jakou zbraň si nechají a kterou naopak rozeberou. To samé platí pro různé chrániče a další potřebné věci, kterými vylepšíte svůj oblek, abyste se stali nepřekonatelným Freelancerem v tomhle nehostinném světě.

S tím jde ruku v ruce systém pro přizpůsobení Javelinu. Umožní vytvořit jedinečný bojový oblek. Změny se netýkají pouze bojových vlastností (jednotlivých tříd), ale také vzhledu. Jde vybrat barva pro jednotlivé části nebo různé textury a materiály. V demu jedna položka pro modifikaci stála 25 mincí, které lze získat klasicky během hraní. Pravděpodobně budou mince i za mikrotransakce. BioWare ale upozornili, že budou systém ještě ladit a balancovat.

Typů misí není zatím mnoho

Příběh ve hře přeci jen je, ale asi nebude tak zajímavý. Všechny mise mají konkrétní cíl. Často jde o zabití nepřátel, vyřešení záhady, záchranu nebo nalezení artefaktu. Některé úkoly budou rozvětvené. V demu například musíte najít starý artefakt a donést ho zpět na hlavní základnu k jednomu šílenému vědci. V důsledku artefaktu se vytvoří kopie onoho vědce a my jsme poté vyzváni, abychom přinesli speciální vzorky. Třetí část je o nalezení klonu, jenž utekl, případně se ztratil.

Víme i o pevnostech, které jsou de facto klasickými raidy, kde na vás čekají těžší nepřátelé. Stejně tak počítáme s logickými hádankami. Asi jich nebude moc, ale něco málo se najde.

Hlavní základnu Fort Tarsis prozkoumává každý hráč sám

Dostáváme se k důležité části Anthem. Fort Tarsis představuje hlavní základnu, která má exotický styl. Na první pohled je pěkná a rozhodně zajímavá. Tuhle základnu prozkoumává každý hráč sám, s ostatními Freelancery se střetnete až v samotných misích. Ve Fort Tarsis přijmete úkoly, mluvíte s jednotlivými NPC a vylepšujete si Javelin.

Velký pozor na přehřívání bojového obleku

Při hraní Anthem si musíme dávat pozor na teplotu Javelinu, aby se oblek nepřehřál. Vyšší teplotu generuje létání, ale také situace, kdy jste vystaveni ohni. K tomu může dojít při větším útoku na vaši postavu. Přehřátí je nebezpečné a oblek je po něm méně odolný a ztrácí štít. Proto je nutné ho rychle ochladit, přestat létat (to stejně s přehřátým oblekem nelze) nebo se zchladit pomocí vody. Voda funguje i v případě létání, jen je nutné letět těsně nad vodou, případně pod vodopádem.

Spousta otázek před vydáním a sliby BioWare

Před vydáním plné verze mám po vyzkoušení VIP dema Anthem spoustu otázek. Měli jsme možnost si osahat jen malou část hry - demo se odehrávalo zhruba v polovině příběhu. Ale jedno vím jistě, v BioWare musí nutně vylepšit technickou stránku hry, včetně nepříjemného zamrzání při načítání mise. K tomu pořádně připravit servery. Snad se jim to povede už teď do veřejného dema, které proběhne tento víkend na platformách PC (přes Origin), PlayStation 4 a Xbox One.

Vývojáři se dušují, že tentokrát bude vše mnohem lepší. Pokud ne, mohou klidně pohřbít Anthem předčasně. A to by byla škoda. Sice nejsem ze hry tak nadšen, ale zájemci o loot shooter tady mají další možnost kromě Destiny a dalších menších titulů. Tvůrci mají spoustu poznatků, které chtějí do vydání plné verze vyřešit, včetně ovládání letu na myši. Tím pádem se musíme připravit na objemný day one patch.

Na závěr statistiky, VIP demo si během uplynulého víkendu vyzkoušela spousta hráčů. BioWare uvádí, že nespecifikovaný počet lidí nahrál téměř 9 milionů hodin, byl dokončen milion Stronghold misí (něco jako strike v Destiny) a bylo zabito dva miliony nepřátel.

Anthem vyjde 22. února 2019 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama