Adam Slavík je grafikem, který začal na vozidlech pro Mafii 3.
Poté se přesunul do Codemasters, kde modeluje auta dodnes.
Jak ses dostal k modelování vozidel?
Hele s auty je to tak, že pocházím z rodiny, kde děda byl automechanik, a zbytek jsou čistý nadšenci do aut/motorek. Většina rozhovorů v rodině se vede okolo aut, no a sám jsem dokonce chvíli studoval autoklempírnu – než jsem zjistil, že tudy cesta opravdu nevede. Ale můj vztah k autům je velice odlišný než typický „petrol head.“ Ale k modelovaní jako takovému jsem se dostal nekdy na stredni, cesta vedla pres kresbu.
Máš rád i arkádové závody, nebo si potrpíš na simulaci?
Snažím se hrát, nebo aspoň trochu oťukat vše, co vyjde v rámci her, kde je v hlavní roli auto, ať už to jsou Jalopy, iRacing, nebo Forza Horizon. Závodní hry mě baví od mala a dodnes velice rád vzpomínám na první Test Drive, první Need for Speed, Stunts, nebo třeba pozapomenutý Screamer od Milestone. Ale pokud jde čistě o hraní, tak nejvíce času trávím u původního Assetto Corsa, nebo novějšího Competizione. No, a když se chci odreagovat, tak sednu ke Gran Turismo 6, nebo Sport. Obecně vzato tíhnu spíše k simulátorům, ale u pořádné arkády umím taky strávit spoustu hodin. Speciální místo pak má Need for Speed Porsche a první Driver. Ale taky hraji i jiné hry, kde auta nejsou.
Které jiné hry bez aut? A také jiné simulátory?
Vzhledem k tomu, že grafice se věnuji i ve volném čase, tak na to hraní toho už moc nezbude. Ale v poslední době jsem hrál Age of Empires Definitive Edition, Assassins Creed Odyssey nebo The Last of Us Part II. Každopádně na exkluzivity pro PlayStation si vždy najdu čas. V rámci simulátorů se zajímám jen o ty závodní, i když nový Microsoft Flight Simulator vypadá fantasticky.
Jak u tebe probíhalo stěhování do Anglie?
Dřív by mě nenapadlo, že budu pracovat v zahraničí – o to větší bylo překvapení, když jsem odesílal zpět podepsanou pracovní smlouvu do Codemasters. A od přistání v Birminghamu se můj život doslova změnil z hodiny na hodinu. Hlavní motiv mého rozhodnutí byl fakt, že jsem chtěl pracovat na autech a už bylo na čase se posunout dál. Rozhodnutí to nebylo jednouchý, protože v té době jsem se konečně dostal k práci na Mafia Definitive Edition, takže to bylo doslova Mafia versus Codemasters. Stěhování samotné probíhalo tak, že jsem vzal batoh, na letišti vyházel všechny nože z kapes, v letadle vypil pár piv, no a pak instaloval všechny ty chytré aplikace na hledání ubytování / abych měl vůbec kde první noci spát.
Přijde ti, že tu jsou i pracovní rozdíly?
Pracovně je to rozdíl obrovský. Přijde mi, že u nás jsou lidé více zapáleni, než tady. Jakmile padla, tak se jde domů a ve studiu je déle málokdo – zároveň mi tu ale přijdou více zodpovědní a systematičtější – což nemusí být vždy plus. Jakmile je někde nějaké pravidlo, tak přes to nejede vlak.
Jakmile je někde nějaké pravidlo, tak přes to nejede vlak.
Před vydáním každé hry je trochu více rušno, ale o nějakém crunchi se nedá mluvit. Nás jako autíčkářů se to stejně většinou netýká, protože auta zpravidla jsou ve hře dlouho před vydáním. Neděláme žádné open world hry, jede se podle více méně odladěných kolejí, na druhou stranu Codemasters vydává každý rok 2 až 3 hry. Takže pracovně to je náročné – obzvláště pak když člověk přechází z projektu na projekt a učí se nové pracovní postupy daného týmu, které můžou být dost odlišné.
Kdybys mohl do jakékoliv firmy, nehledě na případnou jazykovou bariéru, která by to byla? Třeba Playground tě nelákají?
Playground, no bylo by hezké mít v portfoliu Forzu Horizon, ale konkrétně ve studiu v Leamington Spa ta práce z pohledu grafika není tak atraktivní. Když jsem pracoval v 2K na Mafii III, tak mě bavilo dělat redesigny aut tak, aby nebyly licenčně napadnutelné. Byla to velice kreativní práce a přirozeně jsem měl strach, že jakmile budu dělat na reálných autech, tak o tuhle kreativitu přijdu. Paradoxně po mém příchodu do Codemasters pracuji převážně na autech, která jsou fiktivní, případně mají minimální zdroje a to je vždy výzva. Navrhnout auto od podlahy tak, aby splňovalo parametry dané kategorie je prostě super. Nejvíce mě baví technické části, které nejsou tolik vidět, ale jsou nedílnou součástí. Karoserie je pak už jen taková třešnička na dortu.
Kdybych mohl do jakékoliv firmy. Určitě by mě lákalo Polyphony Digital v Japonsku, třeba jen na nějakou roční stáž, abych zažil chod toho studia, osahal si jejich pracovní postupy – věřím, že ten zážitek bude totální exotika. Těch studií je samozřejmě více. Ale to, kam bych chtěl úplně nejvíce – je moje vlastní studio, dělat naplno na vlastním projektu.
Aktuálně jsi pracoval na Dirt 5, je to tak? Jaké zajímavosti k tomu můžeš říct? Třeba oproti předchozím titulům z Codemasters.
Ano, pracoval jsem na Dirtu 5, převážně na Baja vehiclech. Zajímavostí oproti předchozím hrám ze série Dirt je asi ta, že na hře převážně dělá bývalé Evolution Studio, zodpovědné za Driveclub a Motorstorm sérii, a myslím, že tohle je na hře hodně znát po stránce technologické i hratelnostní. Driveclub dodnes vypadá fantasticky a troufám si tvrdit, že naše auta jsou momentálně nejdetailnější na současném trhu.
Jak vypadá tvůj běžný pracovní den? I z pohledu Anglie, tak vývoje v Codemasters.
Žiju na anglickém venkově, je to doslova takový ten anglický romantický venkov jak z obalu Yourkshire Tea, a momentálně pracuji z domu. Zpravidla začínám mezi desátou a jedenáctou – bez pořádného rána není pořádný den. No a pak modeluji až do večera. Mezi tím ještě skočím na procházku s naším vlkopsem Enzem. Ale i když jsme ještě chodili do kanclů, tak je to jiné než jinde, jelikož studio leží za městem mezi poli, což ten život na venkově ještě umocňuje. Je to opravdu klidné a pohodové místo na práci. Tuším, že ta budova byla původně statek. Je to velký rozdíl oproti ostatním studiím, které jsou umístěné ve velkých městech. Ale mně osobně to vyhovuje. Koneckonců velká města jsou tu za rohem. Do Londýnu to jsou necelé dvě hodiny vlakem.
Opět super, že se na tyhle šikovné jedince nezapomíná! 👍
Jen bych se přimlouval za obsáhlejší rozhovory. Takhle to vypadá jen jako teaser na rozhovor. Chceme zbytek 😀