Letošní rok je co do hlasování opět velmi těžký. Nabídka titulů je značná a výběr je tudíž velmi složitý. Nicméně si myslím, že letošní rok byl na rozdíl od toho minulého plný překvapení. Nebudu tady rozepisovat všechny hry pro které jsem hlasoval, ale pouze vyzvednu několik z nich, o kterých si myslím, že rozhodně stojí za zmínku. První z nich je pro mě překvapení letošního roku - Until Dawn. Tato hra je v mých očích jedna z vůbec nejlepších v letošním roce a ač ji sám nevlastním (nenápadná nápověda pro redakci v případě mého vylosování) , velmi mě zaujala. Jako hlavní důvod mé volby uvedu tzv. efekt motýlích křídel, který činí hru tak neobyčejnou. Druhá hra, kterou bych vypíchl, je Need for Speed. Na nových Need for Speedech je vidět slušný kus práce, kterou vývojáři, po několika špatných posledních dílech odvedly. Ani tato hra není dokonalá, obzvláště mě iritovala nemožnost hru pozastavit, ale za mě dostává kladné body hlavně za tuning, který se vrací stylem k úspěšnému předchůdci Underground 2. A nakonec třetí hra, o které bych rád napsal pár slov. Je jí Zaklínač 3, který naprosto splnil všechna má očekávání a to ve všech ohledech. Obrovská rozloha herní mapy, spousty úkolů a v neposlední řadě skvělá grafika, dělají ze Zaklínače jednu z nejlepších letošních her. Toť moje hodnocení letošního roku. Doufám, že ten příští nám přinese minimálně stejné množství kvalitních titulů a přeji tímto také všem fanouškům a celému Zingu vše nejlepší do roku nového a pevné nervy s placenými dodatky ke hrám.
Until Dawn- za mě obrovské překvapení letošního roku. Pěkná hororovka sice s jednoduchým příběhem a dialogy, nicméně s naplno využitým potenciálem efektu motýlích křídel.
Myslím, že tímhle to Sony nezachrání. Po očesané ps+ verzi Driveclubu, ve které je všeho všudy asi 5 aut a 6 závodů jsem o tuto službu definitivně ztratil zájem .
Musím uznat že letos pro mě byl výběr opět vcelku těžký. Před vydáním dalších dílů ze série AC jsem si myslel, že bych na jedno ze tří míst pro výběr mohl dát právě Unity nebo Rogue. Po neúspěchu Unity a z větší části recyklovanému Rogue, jsem se ale rozhodl přenechat toto místo pro mne velikému překvapení tohoto roku a to sice Alien Isolation. Tato hra opravdu velmi vybočuje z dnešních videoherních konvencí a byla pro mne po zpackaném předchozím dílu milým překvapením. Jako další hru jsem zvolil Middle earth: Shadow of Mordor. Tato hra byla pro mě opět naprostým zjevením na trhu a rozhodně jsem od ní tolik neočekával. Hra sice nemá kdovíjaký příběh nebo spousty vedlejších úkolů, ale zprostředkuje nám poctivou akční rubačku ze středozemě, na jejíž cestě občas potkáme i známé postavy z trilogie Pána prstenů. Má poslední volba padla opět, jako minulý rok, na GTA V. Letos hra vyšla na novou generaci konzolí a má stále co nabídnout. Spousta vylepšení včetně kamery z pohledu první osoby u této hry jenom umocňuje zážitek z hraní a spolu se stálými aktualizacemi v podobě dalšího obsahu, které jsou mimochodem zdarma (uč se Ubisofte) , hra neztrácí nic na své zábavnosti ač se jedná z velké části o ten samý již před rokem a kousek vydaný titul. Co říci na závěr. Snad jenom ať je příští rok také tak bohatý na skvělé hry a ať se zase dočkáme nějakého příjemného překvapení.
Začínám se bát aby Ubisoft hru opět nepřehypoval. Přece jen zbývá ještě měsíc do vydání a informací stále přibývá. Podle mně jeden dva gameplaye a pár trailerů bohatě stačí, abychom si o hře udělali obrázek. Ten zbytek už je jen nastavovaná kaše, která vás od hry leda tak odradí.
Miky: Naprostý souhlas, při vývoji takovýchto her jsou téměř vždy nejnákladnější položkou licence. Farming simulator sleduju už pár let a mám doma všechny díly a s tím že přicházejí nové licence od větších firem se také zvyšuje cena hry. První díl jsem kupoval za 300 Kč.
Trailer je pěkný, ostatně trailery jsou vždy silná stránka Ubisoftu akorát škoda těch 30 fps, čekal jsem 60. BTW: postřehl jsem že na Uplay se objevili actions and rewards pro AC: Rogue, možná by to stálo za článek