Deus Ex: Human Revolution a estetický nadhled
Speciály Deus Ex Článek Deus Ex: Human Revolution a estetický nadhled

Deus Ex: Human Revolution a estetický nadhled

Michal Maliarov

Michal Maliarov

6

Pojďme se podívat, co vše ovlivnilo audiovizuál nejnovějšího dílu legendární sci-fi série Deus Ex <strong>+ nové gameplay video</strong>

Reklama

Kluci z IGN měli to štěstí si sednout k dalšímu komentovanému průchodu hrou, který se tentokrát odehrával o něco dále ve hře, v hustě osídleném futuristickém čínském městě, kde měl hlavní hrdina za úkol dostat se k informaci schované na serverech. Celé gameplay video navíc komentoval umělecký ředitel Jonathan Jacques-Belletete, kterého se IGN zeptalo na některé pikantní detaily o vytříbeném vizuálu a stylu.

IGN: Inspirovali herní styl někteří konkrétní umělci?

JJB: Osobně jsem obrovský fanda architektury a módy, líbí se mi styl Tadao Endo a Skandinávských architektů. Samotná myšlenka cyberpunku je v tom, že nikdy není dostatečně daleko v budoucnosti. Je to jen očekávání budoucnosti, spojení něčeho starého a nového.

Ve hře cestujete napříč světem, velkou porci hry ale odbydete v Detroitu. Velkou otázkou bylo, jak zaručíme, aby město vypadalo dostatečně futuristicky i s přidáním cyberpunkových detailů. Proto jsem se inspiroval právě výše vyřčenými umělci, jejichž budovy už v současnosti můžete nalézt v Japonsku, Londýně a dalších městech.

IGN: Myslíte, že je cyberpunkový styl Blade Runneru už příliš zastaralý?

JJB: Cyberpunk je něco, co je tu s námi už dlouho, takže nikdy nebude opravdu zastaralý. Já jsem do něj chtěl jen vdechnout nový život a přinést něco čerstvého. Rychle si uvědomíte spojitost s Renesancí. Obdobím nových objevů a pochopení lidské podstaty. Cyberpunk je pouze o propojení lidské a robotické podstaty, kterou začneme chápat v budoucnu.

IGN: Jak jste tedy zapojili takové estetické nadhledy do hry?

JJB: Vlastně jsem se zeptal sám sebe, nakolik skvělé by bylo spojit renesanční estetiku s barokními a cyberpunkovými prvky. Hra atmosférou velmi tlačí na dvoubarevné rozdělení. Renesance-Baroko, zlatá-černá, Rembrandt, noc a svíčky…tmavé reprezentuje dystopickou stránku hry, zatímco to světlé vám připomíná vaši lidskou podstatu z masa a kostí. A také trochu té naděje ve světě, který se bortí pod tíhou korupce a nových objevů.

IGN: Pokud bude svět budoucnosti přesně takový, jakým jste jej představili ve hře, jak se budete cítit?

JJB: Skvělá otázka. Asi bych se lekl. Možná je to i o tom, zda jsme to nepřestřelili. Měli bychom si s vedoucím projektu J. Dugasem sednout u večeře v roce 2027 a zahrát si naši hru. Občas si myslíme, že se dobře nasmějeme. Možná jsme to nedostřelili. Myslím, že v nejbližších třiceti letech se budou dít věci, už teď jsou velké pokroky v oblasti nanotechnologií a medicíny. Pokud se ale svět bude podobat tomu našemu, bude opravdu hodně žlutý (smích).

IGN: Jednou z věcí, na které většina sci-fi udělátek kašle je provázanost s minulostí. Jak jste to vyřešili vy?

JJB: Jednou z nejdůležitější oblastí pro nás bylo pravidlo „neříkej, ukaž“. Všechno musí umět odvyprávět příběh svého vývoje i beze slov. V současných hrách příliš často vidím posedlost realitou a realistickým ztvárněním. Řekněme, že musíte udělat halu banky…vyfotíme halu banky a uděláme ji stejně nudnou. Dřevo a mramor možná bude vypadat jako ve skutečnosti, ale stále to bude vypadat jako banka, to nejnudnější místo na světě.

Pokud se o něco v Human Revolution snažíme, je to snaha hráče neustále překvapovat. Kdy vejdete do banky a vidíte velmi divně vypadající umělecké dílo, co visí ze stropu. Proč to tam je? Protože to je zajímavé.

Deus Ex: Human Revolution si to k nám přišine už v srpnu letošního roku na PC, PS3 a Xbox360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama