TLOU2: Remastered Novinka Digital Foundry přináší informace o vylepšených hrách pro PS5 Pro

Digital Foundry přináší informace o vylepšených hrách pro PS5 Pro

Jan Urbančík

Jan Urbančík

5
Platformy PlayStation PlayStation 5

Vývojáři sází hlavně na PSSR, někteří přidají ray tracing.

Reklama

Necelý týden po oznámení konzole PlayStation 5 Pro se objevují další informace, nikoli ale o hardwaru jako takovém, týkají se totiž her, které se na vylepšeném zařízení dočkají určitých novinek. Redakce Digital Foundry obdržela originální nahrávku prezentace z minulého týdne a díky tomu mohla zjistit podrobnosti ohledně her, které se zde ukázaly.

Jako první přišel na řadu remaster The Last of Us Part II. Ten podle zjištění Digital Foundry běží v interním rozlišení 1440p s upscalem do 4K, nově ale pro upscaling vývojáři zvolili PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), jenž je výrazně kvalitnější, byť má také své vady. Jinak se zdá být režim velmi podobný jako Performance Mode v původní verzi.

Lépe je na tom Ratchet & Clank: Rift Apart, který nově také používá PSSR, přičemž 60 FPS dosahuje při interním rozlišení 1440p až 1800p, vyšší než u Performance režimu na PS5. Nastavení grafiky ale PS5 Pro verze přebírá právě z tohoto módu.

Přestože Alan Wake 2 se objevil jen na pár sekund, i z těchto záběrů se redaktorům povedlo zjistit důležité informace. Předně to vypadá, že tu máme opět dva režimy. Ten první se interně renderuje v 864p při 60 FPS a druhý ve 1260p při 30 FPS. Novinkou je každopádně upscaling PSSR a fakt, že Performance režim zřejmě nově cílí na výstupní rozlišení 4K místo 1440p. U Quality režimu se pak zdá, že do něj nově přibude ray tracing, minimálně RT odrazy.

Horizon Forbidden West údajně PSSR nepoužívá. Oliver Mackenzie spekuluje, že by mohlo jít o checkerboarding, stejně jako v Balanced režimu původní hry. PS5 Pro ale navíc přináší vyšší detaily například z hlediska vlasů a kůže, změněno bylo také nasvícení.

Hogwarts Legacy bylo ukázáno v režimu 30 FPS s ray tracingem. Takový bychom našli už v PS5 verzi, ale nově jsou RT odrazy o něco lepší a zároveň přibyly RT stíny. Na druhou stranu se zdá, že je zde znatelnější nepříjemný shimmering.

Zajímavá je situace u závodní hry Gran Turismo 7. V původní PS5 verzi běží v nativním 4K při 60 FPS, na PS5 Pro do tohoto režimu přibyly RT odrazy, které podle Alexe Battaglii vypadají skvěle, ale interní rozlišení je nově 1188p, z něhož se obraz upscaluje do 4K pomocí PSSR. RT odrazy pak mají interní rozlišení 1080p.

Zmínka pak padla ještě o akčním RPG Dragon's Dogma 2, jež v PS5 Pro verzi, alespoň v tomto krátkém klipu, běžela na stabilních 60 FPS místo nestabilního frame ratu v původní verzi. Zároveň se zdá, že titul zřejmě také používá PSSR, neboť kvalita obrazu je výrazně lepší.

Posledním probíraným titulem bylo Assassin's Creed Shadows, které interně běží v 864p, zřejmě s PSSR upscalem do 4K, při 60 FPS.

Zdá se tedy, že PSSR je tou hlavní novinkou, kterou využije většina vývojářů. Někteří ale přidávají ray tracing či různé grafické detaily. Samotné interní rozlišení paradoxně většinou zůstává stejné, či je dokonce nižší. Díky PSSR by ale měla být kvalita obrazu ve výsledku vyšší, pokud tedy upscaling od Sony i v reálném nasazení potvrdí, že je lepší než FSR od AMD.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama