AMD podrobnosti nadále tají, s PSSR každopádně mnoho společného nemá.
Včera jsme psali o prvních dojmech Digital Foundry z nadcházející nové verze DLSS, která přináší nejenom funkci Multi Frame Gen, ale také vylepšený model upscalingu a mnoho dalšího. Novou technologii nicméně představilo také AMD, FSR verze 4 má přinést upscaling na bázi strojového učení. A přestože AMD kolem FSR 4 i grafických karet RDNA 4 stále mlží, někteří novináři si už na veletrhu CES mohli FSR 4 vyzkoušet.
Mezi nimi byl i Alex Battaglia a Oliver Mackenzie z Digital Foundry, kteří se k nové technologii na stánku AMD dostali tak trochu náhodou. Byla jim odprezentována jen jako “výzkumný projekt”, ale vzhledem k tomu, že byl upscaling srovnáván s FSR 3.1, jde téměř jistě právě o FSR 4.
Ukázána byla implementace ve hře Ratchet & Clank: Rift Apart, oba upscalingy byly nastaveny na Performance režim, obraz se tedy z 1080p rekonstruoval do 4K. Přímé záběry z hraní ale bohužel nemáme, AMD je zveřejnit nechtělo, a tak se můžeme odkázat pouze na slovní dojmy obou redaktorů a záběry z kamery.
Battaglia a Mackenzie každopádně zmiňují eliminaci nepříjemného moiré efektu na koberci či problikávání způsobeného technologií SSAO. Odstraněn byl také šum u pohybujících se diváků na tribunách a poletující konfety jsou nyní mnohem lépe definované, nezanechávají za sebou stopu. Podobně pozitivní dojmy si z ukázky odnáší i Tim Schiesser z kanálu Hardware Unboxed.
Zajímavé je, že ačkoli Sony poměrně úzce spolupracuje s AMD (a ještě víc po nedávném oznámení projektu Amethyst), FSR 4 údajně nesdílí prakticky žádné vlastnosti s PSSR, jež stále řeší problémy se zrněním.
Datum vydání FSR 4 bohužel stále neznáme. Stejně tak nevíme, jestli nebude technologie exkluzivní pouze pro nové grafické karty Radeon RX 9000.