Dojmy z hraní Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin
Preview Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin Článek Dojmy z hraní Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Dojmy z hraní Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

Martin Zavřel

Martin Zavřel

1
Platformy Nintendo Switch Switch Windows PC

Mimořádně působivá kombinace Monster Huntera a Pokémonů.

Reklama

O plánovaném příchodu Stories 2 jsme se dozvěděli již skoro před rokem, ale leckdo nad touto hrou mohl mávnout rukou s tím, že se jedná jen o nějakou podivnou odbočku série, která zřejmě nebude tak působivá nebo hluboká, jako hlavní Monster Hunter tituly. To by ale byla velká chyba, protože podle všeho je tahle hra zřejmě stejně velká a propracovaná, jako nedávný Monster Hunter Rise. Produkční hodnoty jsou naprosto mimořádné (záplava nádherných filmových sekvencí překonává snad i Zeldu), vydavatel investoval velké prostředky nejen do samotné hry, ale také do jejího marketingu a plánuje silnou podporu v podobě sezónních událostí a přídavků. Stories 2 mne během svých prvních hodin svojí výpravou, hratelností i příběhem dokonale okouzlila - a většinu času jsem se u ní křenil jako malý.

Hardcore fanoušci série (jako například Gaijin Hunter) samozřejmě zdaleka tak překvapeni nejsou, protože hráli již první Monster Hunter Stories, která vyšla v roce 2016 pro handheld 3DS (OpenCritic 79%). Nová hra je ale díky výkonnějšímu hardware (kromě Switche vychází také pro PC) a většímu rozpočtu mnohem výpravnější. Pro její hraní ale nepotřebujete žádnou znalost jedničky, protože se jedná o samostatný příběh. Stejně tak nepotřebujete ani znalost hlavní Monster Hunter série, jelikož Stories 2 vám svůj svět i hratelnost pečlivě vysvětlí. Fanoušci ale samozřejmě budou jako v ráji díky přítomnosti nespočtu odkazů a hlavně: desítek jejich oblíbených monster.

Stories 2 mne okouzlila a většinu času jsem se u ní křenil jako malý.

Hlavní rozdíl proti tradičním Monster Hunter hrám přitom spočívá v tom, že zatímco tam monstra lovíte, zde je sbíráte a pěstujete, abyste na nich následně mohli jezdit a využívat je pro boj s dalšími monstry - víceméně přesně ve stylu Pokémon her. Pokud tedy máte přítelkyni, která s vámi Monster Hunter odmítala hrát, protože tam "jen vraždíte" nádherná a majestátná zvířata, tohle je hra přesně pro ni. Váš hrdina (nebo hrdinka, postavu si můžete vytvořit dle sebe) je tedy jezdec, nikoliv lovec - proti těm zde dokonce i bojujete. Svoje ochočená monstra přitom přezdíváte "monsties" (z anglického "buddies" - parťáci). Abyste je ale do své družiny získali, musíte je vychovat doslova od vajíčka - a vajíčko je potřeba ukradnout z hnízda daného monstra.

Monstra sbíráte a pěstujete víceméně přesně ve stylu Pokémon her.

Takže podstatnou část hry jezdíte na vámi vybraném a vycvičeném monstie parťákovi nádhernou krajinou plnou všelijakých monster i neškodných zvířat a hledáte doupata, což jsou v podstatě různě velké dungeony. Na jejich konci se pak proplížíte nebo svedete boj s místním monstrem, abyste mohli z hnízda ukrást jedno z místních vajec (vždy jich tam je několik a unesete jen jedno). Vejce pak necháváte líhnout ve svých stájích zpátky ve vesnici a nový přírůstek si následně můžete přidat do aktivní družiny na další výpravu, aby získával zkušenosti a jeho úroveň i schopnosti rostly pohromadě s těmi vašimi. Nad tím vším je vyprávěn překvapivě propracovaný a chytlavý příběh, kdy svět čelí tajemným změnám ekosystému a objevuje se čím dál víc agresivních monster. Řešením může být mýtický drak Rathalos, jehož vajíčko na začátku příběhu získáte a musíte se po vylíhnutí starat o jeho bezpečí i vývoj jako správná Daenerys.

Drak Rathalos, o kterého se po vylíhnutí staráte jako správná Daenerys.

Ačkoliv hra je kromě jiného díky tradičnímu JRPG tahovému soubojovému systému (jako v Pokémonech) citelně snadnější než hlavní tituly série, pořád vyžaduje pozornost a pochopení základních mechanik, které fungují na základě principu kámen-nůžky-papír: útoky vaše i nepřátelských monster spadají do tří kategorií: síla, rychlost a taktika. Jednotlivé kategorie jsou přitom navzájem silné nebo slabé vůči sobě, takže je podle toho musíte kombinovat. Extra bonusy jsou pak za sladění vašeho útoku s vaším monstiem, kterého v boji ovládá umělá inteligence. Podobné principy platí také pro vaše zbraně, které spadají do tří kategorií: sečné, tříštivé a střelné. Zbraně a brnění samozřejmě musíte průběžně vyrábět a vylepšovat, k čemuž používáte šupiny apod. z poražených monster.

Kromě desítek hodin příběhové kampaně s desítkami monster napříč mnoha lokacemi ale hra nabízí také multiplayer, ve kterém se dva hráči mohou vydat společně prozkoumat dungeony (uvnitř se dokonce mohou rozdělit a sejít jen na určité bitvy), plnit extra náročné výzvy v bojové aréně nebo se dokonce pustit do sebe navzájem ve Versus módu. Zásadní složkou hratelnosti je také odemykání a sbírání jednotlivých genů vašich monsties, které pak můžete kombinovat a aplikovat dle vašeho uvážení, takže si vypěstujete zvířecího kamaráda přesně podle vašich představ (jedná se o bojové vlastnosti, nikoliv o vzhled). Jsem rád, že mám prozatím psaní o hře za sebou a mohu se vrátit k jejímu hraní.

Pokud vás hra zaujala, můžete si stáhnout demo, které obsahuje celou první kapitolu hry.

Monster Hunter Stories 2 vychází pro Switch a PC v pátek 9. července, objednat si ji můžete v Xzone.

Dojmy z hraní Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama