Final Fantasy XVI Novinka Jak vypadá a běží Final Fantasy XVI na PlayStationu 5

Jak vypadá a běží Final Fantasy XVI na PlayStationu 5

Jan Urbančík

Jan Urbančík

10
Platformy PlayStation PlayStation 5

Podrobný rozbor Digital Foundry odhaluje krásu i nedostatky.

Reklama

Pádu embarga na očekáváné RPG Final Fantasy XVI samozřejmě nevyužili jenom klasičtí recenzenti, ale také experti z Digital Foundry, kteří se zaměřili především na technickou stránku hry. Novinky od Square Enixu se ujal John Linneman a podrobně ji rozebral ve víc než půlhodinovém videu.

Z velké části jde o video pochvalné, a to především díky vizuálu, který 16. díl dlouholeté série nabízí. Jednou z hlavních předností jsou velmi detailní modely postav, ať už jde o jejich oblečení, obličeje či vlasy. Velkou roli v tom hraje nasvícení a stíny, jež jsou velmi přesné a podle Linnemana zde nejspíš vývojáři použili ray tracing. Vůbec nezaostávají ani velmi kvalitní real-time cutscény, které jsou prakticky na úrovni předrenderovaných filmečků ze starších her, díky vykreslování v reálném čase je však přechod z cutscén do hry naprosto plynulý. Na druhou stranu kvůli fantastickým cutscénám trochu vyčnívají záběry při dialozích postav během zadávání vedlejších úkolů a podobně, které nejsou ani zdaleka tak kvalitní.

Prostředí FF16 je pestré a rovněž detailní. Linneman vyzdvihuje nasvícení, stíny, částicové efekty, detaily objektů či vodu, tedy aspoň v některých případech. Vývojáři totiž pro odlesky použili techniku screen space, což při pohybu kamery nevypadá úplně dobře.

S rozlišením to příliš slavné není. Hra nabízí režimy a Quality a Performance, přičemž oba používají upscalování. Režim kvality do 4K z dynamického rozsahu 1080p až 1440p. Režim výkonu upscaluje z nižšího rozsahu, konkrétně by to mělo být 720p až 1080p, a celkově nabízí méně detailů. Problém je, že pro upscaling vývojáři nepoužili žádnou z nejnovějších technologií, vzhledem k artefaktům jde podle Linnemana o dávno zastaralé FSR 1.0, které už má přes rok svého výrazně lepšího následovníka.

Výkon v režimu Quality není vůbec špatný, tedy pokud vám nevadí 30 snímků za sekundu, protože to je v tomto módu limit. Frame rate i frame pacing jsou ale velmi stabilní, propady snímků jsou jen výjimečné. Performance režim je na tom bohužel mnohem hůř. Cílí sice na 60 FPS, ale není vůbec stabilní a frame rate většinou padá mnohem níž, často pod 48 snímků za sekundu, což je na PlayStationu 5 spodní limit toho, co ještě dokáže pokrýt VRR. V nejhorších případech se hra dostane až někam ke 35 FPS. Zajímavé je, že FF16 běží výrazně hůř při průchodu světem, ale jakmile začne souboj, frame rate je najednou docela stabilní. Důvodem je výrazné snížení rozlišení, díky čemuž se hra dostane klidně i na 60 FPS, ale samozřejmě za cenu nižší kvality obrazu.

Celkově je podle Linnemana Final Fantasy XVI vizuálně velmi kvalitní titul, jenž má už od začátku "polish", který některé hry získají až po několika patchích. Zpátky ale titul drží frame rate, jenž je v režimu výkonu extrémně nestabilní, a proto raději doporučuje režim Quality. Samozřejmě můžeme doufat, že se Square Enix zaměří na optimalizaci, případně alespoň nabídne zlatou střední cestu v podobě relativně stabilních 40 FPS. Pokud ale plánujete hrát FF16 na vydání, setkáte se přesně s takovým stavem, jaký je popsán ve videu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama