Samostatné DayZ se začíná rýsovat díky tunám nových informací
DAYZ Novinka Samostatné DayZ se začíná rýsovat díky tunám nových informací

Samostatné DayZ se začíná rýsovat díky tunám nových informací

Martin Cvrček

Martin Cvrček

17

Díky různým rozhovorům v posledních dnech se začínáme dovídat první pořádné informace o samostatném DayZ titulu. A že toho není málo.

Reklama

Několik informací a plánů se dostalo na světlo světa především díky nedávné možnosti ptát se skrz Reddit na cokoliv autora původního módu a vedoucího vývoje samostatné hry, Dean Halla. Díky tomu jsme se dočkali především potvrzení platebního modelu. Současné plány jsou takové, že Bohemia Interactive nabídne nejdřív alpha verzi, a to zhruba za 15 Euro. Cena se podobně jako v případě Minecraftu má zvedat, v okamžiku vydání plné verze se očekává cena kolem 30 Euro. Časem by dokonce měla být dostupná i sběratelská edice, nabízející třeba různé artworky a další materiály ze zákulisí.

Bohemia Interactive nabídne alpha verzi za zhruba 15 euro. Plná verze by mohla stát okolo 30 euro a dokonce by měla být dostupná i sběratelská edice.

Alpha verze by přitom měla vyjít ještě do konce letošního roku (v nedávném rozhovoru pro PC Gamer uvádí Dean říjen). Jako první mapu nabídne Černarus, i když její upravenou verzi, nazvanou Chernarus Plus. Ta se může pyšnit především větším množstvím přístupných a otevřených budov, přičemž to, jestli je budova přístupná nebo ne, byste měli snadno poznat už zpovzdálí.

Základní hratelnost a principy původního módu zůstanou beze změny, i když se dočkáme řady novinek. Jde především o možnost ohánět se a mlátit zombíky holými pěstmi, velmi slibně zní i možnost mít psa jako společníka. Ten vás může varovat před nebezpečím, může vás všude následovat, ale může být také zastřelen. Pokud máte v rámci módu v oblibě kuši, určitě vás potěší, že bude k dispozici samostatný toulec na šípy. Co už ale asi jen tak někoho nepotěší je fakt, že na mapě nebudou žádná bezpečná místa, stejně tak lze očekávat, že se zbraně a vybavení mohou časem opotřebovat.

Mezi další slibné novinky patří i funkce jakéhosi diáře, umožňující ostatním hráčům nahlédnout do vámi sepsaných poznámek ve chvíli, kdy jste vy sami zrovna offline nebo po smrti. A pokud za každou cenu prahnete po informacích o tom, jak se vlastně z Černarusi stala polorozpadlá země plná nemrtvých, nabídne samostatný DayZ titul i příběh, jenž by měl vysvětlit veškeré pozadí celé situace.

Už tak je informací dost, ale to ještě není všechno. Můžeme se totiž těšit i na větší množství zbraní, větší možnost úpravy naší postavy (především oblečení a jeho barvy), lepší modely samotných zombíků, rozšíření humanity systému, propracovanější systém počasí a zlámání končetin, stejně jako na lepší modely ženských postav a vůbec lepší animace postav jako takových.

Samostatné DayZ navíc poběží na vlastní verzi Real Virtuality enginu, nebude to tedy ta samá verze, na níž běží Arma II, ani verze pro Armu III. Autoři mají také velkou snahu co nejvíc omezit hackování, naopak by měl být zkrácen loading, a rozhraní inventáře a vůbec celkové UI se také dočká množství změn.

Do budoucna se také počítá s přidáním dalších ostrovů, mezi nimiž se budou hráči přesouvat na lodi nebo vzduchem. Údajně také nebude problém dosáhnout počtu 100 - 200 hráčů na jedné mapě, ani přidat další zvířata (Dean zmínil koně).

Z těch opravdu významných novinek už by to bylo všechno. Zatím se tedy samostatné DayZ rýsuje naprosto bombasticky. Ještě připomínáme, že vývoj původního módu pro Armu II bude dál pokračovat, už ve verzi 1.7.3 se lze těšit na přidání psů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama