Zaujalo nás v červenci 2014
Speciály Článek Zaujalo nás v červenci 2014

Zaujalo nás v červenci 2014

Redakce

Redakce

3

Speciální souhrn věnovaný podstatným událostem uplynulého měsíce. Vše přehledně na jednom místě.

Reklama

Čtenáři Zingu nás žádali, abychom obnovili souhrny. Na Zingu vám – návštěvníkům – nasloucháme a snažíme se plnit vaše přání. Představujeme vám novou verzi souhrnů, u které jsme kladli velký důraz na přehlednost. Doba je uspěchaná a jistě oceníte, že se v článku během několika minut dozvíte o podstatných událostech, které se v uplynulém měsíci ve videoherním světě udály.

Souhrny vám budeme přinášet pravidelně, vždy na konci nebo na začátku týdne a potom na začátku dalšího měsíce.

Články - Recenze, preview, speciály

V červenci jsme vám přinesli hned několik zajímavých článků. Kupříkladu velké recenze, kde jste si mohli přečíst, jaký názor máme na právě vycházející hry. Zhodnotili jsme následující:

- GRID Autosport - 8/10

- Valiant Hearts: The Great War - 8/10

- Transformers: Rise of the Dark Spark - 5/10

- Aperture Tag: The Paint Gun Testing Initiative - 6/10

- The Last of Us: Remastered - 10/10

- Sacred 3 - 5/10

Preview

- Fortnite – sbírej, stav, bojuj a přežij

- Assetto Corsa – bez volantu (téměř) vstup zakázán

- The Witcher: Adventure Game - dojmy z betatestu

- Dojmy z bety Destiny – milionová produkce

- The Crew - dojmy z uzavřené betaverze

Speciál: O multiplayeru a těžbě v Take On Mars aneb jak finišuje vývoj nadějného simulátoru

Speciál: Ohlédnutí za sérií Wolfenstein

Srpnové herní menu 2014 - krátce a výstižně o hrách, které vychází v srpnu.

Představen nový Doom, slibuje návrat ke kořenům

Nový přírůstek do série Doom od id Software, který se mimochodem jmenuje jen a pouze Doom, je spíše reboot a návrat ke kořenům než zcela nový díl, a poběží na enginu id Tech 6.

Oznámen byl na QuakeConu a slibuje především kompletní restart a návrat ke kořenům série. To znamená hlavně zaměření na svižné souboje a klasické prvky jako šílené démonické nepřátele, absenci regenerace zdraví, lineární level design a koridory, a také velké a vynalézavé zbraně, přičemž platí, že stále můžete po kapsách nosit v jeden moment celý arzenál, který hra nabízí.

V demu, které bylo zatím prezentované jen návštěvníkům QuakeConu, bylo možné vidět hráče procházejícího základnou UAC na Marsu, samozřejmě s brokovnicí v ruce. Hra se podle všeho pyšní působivými efekty nepřátel rozstřelených na kusy, ale třeba i možností dvojitého skoku hraničícího s parkourem, umožňujícího překonávat větší vzdálenosti a dostat se z chumlu nepřátel. Osobně něco takového slyším rád, protože momenty, kdy mě démoni v Doom 3 přitlačili do rohu a já s tím nemohl nic dělat, nebyly zrovna příjemné.

- Přečtěte si více o novém Doomu

Společnosti si značku Homefront převazují jak horký brambor

Začátkem měsíce se začaly objevovat nepodložené informace o finančních problémech Cryteku. Německá společnost stojící za Crysis a CryEngine vše popírala. Nakonec se ukázalo, že byly založeny na pravdě. Po THQ a Cryteku se nově značky Homefront ujalo Deep Silver, které mělo připravovaný Homefront: The Revolution uvést na trh.

Deep Silver odkoupila značku Homefront od Cryteku a s ní se do nového studia Deep Silver Dambuster přesunuli i vývojáři z Crytek UK, kde v těžkých podmínkách pracovali na pokračování Homefrontu.

Doufejme, že přesun Homefrontu neuškodí a my hráči se v příštím roce dočkáme zdařilé akce se zaměřením na stealth.

Oznámení F1 2014 jen pro old-gen. Na nové konzole příští rok

Codemasters oznámili nový ročník závodů šampionátu Formule 1. Nejprve se dočkáme F1 2014 pro PC a staré konzole, příští rok bude následovat další díl pro PS4 a Xbox One, který pokryje sezónu 2015.

F1 2014 se pochlubí prezentací aktuálního stavu šampionátu F1 včetně modelů vozů s novými čumáky, přítomnosti turbodmychadel a systému ERS. Za zmínku stojí i nový systém hodnocení řidiče, s nímž si bude možné nastavit hru tak, aby byla přístupná každému. S tím možná souvisí jakýsi Very Easy mód, naznačující přítomnost vyloženě arkádového režimu.

Vylepšeno by mělo být ovládání, přidaná možnost kratší kariéry a také zahrnutí okruhu ruském Sochi. Skutečný závod na něm budeme moci sledovat 12. října letošního roku.

Související obsah: Nové informace a první obrázky

Bojíme se o PC verze Far Cry 4 a Assassin’s Creed: Unity

Optimalizace her na PC je tvrdý oříšek, který má problém rozlousknout spousta studií. Postrachem PC hráčů jsou zejména tituly od Ubisoftu. Majitelé PC verze Assassin’s Creed IV: Black Flag a Watch Dogs by mohli vyprávět. Zpráva o tom, že PC porty Far Cry 4 a Assassin’s Creed: Unity dostalo na starost ukrajinské studio Ubisoftu nikomu radost neudělala. Jde totiž o tým, jenž je zodpovědný za nevydařené porty Ghost Recon: Future Soldier, Asssassin’s Creed III a IV.

Nezbývá než doufat, že tentokrát tomu bude jinak a my si letos na podzim zahrajeme pořádné hry nejen na konzolích, ale také na počítačích.

EA odložila Battlefield: Hardline a Dragon Age: Inquisition.

Hry zdarma na PlayStationech a Xboxech

Jako každý měsíc, i v srpnu si budete moci z PlayStation Network a Xbox Live stáhnout vybrané kousky zdarma, za předpokladu, že patříte mezi předplatitele PS Plus, respektive Xbox Gold.

Na PS4 zaujme povedená 2D plošinovka FEZ, zatímco na PS3 zase futuristická first-person střílečka Crysis 3. Microsoft se nás rozhodl obšťastnit skvělou stealth akcí Dishonored a arkádou Motocross Madness na Xbox 360 a Crimson Dragon a Strike Suit Zero: Director's Cut na Xbox One.

Akce Spec Ops byla průšvih, pokračování nebude

Third-person střílečka Spec Ops: The Line z června 2012 byla povedenou akcí, která dokázala zaujmout svým příběhem a zejména samotným prostředím zasazeným do písčité Dubaje. Spec Ops kladlo velký důraz na týmovou spolupráci a nabídlo napínavý příběh s dospělou náturou.

Bohužel z finančního hlediska bylo Spec Ops: The Line průser. Do vývoje investovalo berlínské studio Yager rovných pět let, bohužel hráči to neocenili a nekupovali střílečku, kterou vydávala společnost 2K Games. Do dnešního dne se prodalo lehce přes milion kusů, což nestačí. I z toho důvodu nechtějí v Yager o pokračování ani slyšet, navíc si chtějí dát od stříleček pauzu a soustředit se na něco jiného. V současné době pro Deep Silver připravují zombie akci Dead Island 2.

Podivný Areal. Nástupce Stalkera provázejí otazníky

Oznámení post-apokalyptické akce Areal zastínilo obvinění Vostok Games, autoři Survaria. Ti obvinili West Games ze lží a krádeže značky Stalker.Tvrdili, že vývojáři Areal nemají právo o sobě tvrdit, že se podíleli na sérii Stalker. Dokonce prý použili grafické prvky a záběry ze Stalkera, aby přesvědčili hráče k přispění na Kickstartetu.

Vedení Kickstarteru došla trpělivost a kampaň Arealu byla pozastavena, respektive zrušena a všem přispěvatelům byly vráceny peníze. Studio West Games se přesunulu na své stránky, kde rozjelo novou kampaň na podporu vývoje.

I přes všechnu špínu se West Games snaží ujistit hráče, že nejde o žádnou boudu, Areal podle nich skutečně vznikne a bude v podobě, kterou slíbili při oznámení. Spousta fanoušků jim to ale už nevěří a raději dávají od projektu ruce pryč. Jak se na celou kauzu díváte vy?

Neprávem odsouzený policista hlavní náplní kampaně Battlefield: Hardline

Policejní spin-off série Battlefield s podtitulem Hardline se soustředí především na multiplayerovou část, tvůrci z Visceral Games nezapomínají ani na singleplayer. Kampaň bude sledovat příběh policisty Nicka, který provádí v úvodu hry drogový zátah proti zločineckému bossovi Roarkovi, kterého si zahraje Mark Rolston. Ukáže se, že jde o jeden z významných bodů ve hře, protože v ten moment je hráč neprávem odsouzen a poslán do vězení. Vy se tak budete muset z vazby probojovat ven a uvrhnout sám sebe k ilegálním činnostem, aby si policista navrátil svou reputaci. Hráči se tím pádem dostane pohled na obě strany zákona.

„Začínáme s dvěma policisty - dobrými policisty, kde se jeden z nich chce opravdu předvést," začala příběh vysvětlovat spisovatelka a producentka Wendy Calhoun známá například pro Nashville nebo Strážce pořádku. „Naneštěstí se chytnou do pasti a jsou vzati do vazby, kde se z nich pomalu stanou zločinci, kteří se snaží sami sobě navrátit starou kariéru."

Plná verze české arkády PacIn zdarma ke stažení

Alien: Isolation lze projít bez jediného zabití

Největší výzvou v připravované hororové survival akci Alien: Isolation bude vyhnout se nebezpečnému a rychlému xenomorphu. Setkání s ním pro vás bude většinou znamenat okamžitou smrt, pokud rychle nezareagujete a neutečete nebo se neschováte. Pokud si toužíte hru ještě ztížit, můžete hrát stealth způsobem, kterým vám umožní projít celou hru bez jediného zabití.

,,Hru můžete projít bez jediného zabití. Nebylo to pro nás náročný úkol, bylo to něco, co jsme chtěli mít z důvodu hlavní postavy. Hrajete za člena rodiny Ripleyových. Oni by nikdy nezastřelili civilisty jen kvůli tomu, že stojí v cestě k přepínači.”

DriveClub vnadí hráče na úchvatné dynamické počasí

Evolution Studios zveřejnilo dvě nová videa předvádějící úchvatný dynamický systém počasí v DriveClub. Sami tvůrci tvrdí, že takhle zpracované počasí nebylo v dosud žádné jiné závodní hře.

Samotné počasí má být velmi dynamické a proměnlivé. Při závodění se mnohokrát setkáte s různými podmínkami. Ve výše zmíněných lokalitách vás čekají přívalové lijáky, které se rychle objeví a ještě rychleji zmizí. Oproti tomu v Norsku budete čelit sněhové vánici na vrcholku hor. Při sestupu z hory vaše řidičské schopnosti prověří lehčí sníh nebo déšť se sněhem. Podle nadmořské výšky se bude měnit i rychlost větru a teploty. Budete si moci nastavit nulovou viditelnost.

Počasí nebude jen na afekt, podle Alexe Perkinsna bude mít vliv i na ovládání vozu. Když budou pneumatiky vlhké, bude těžší brzdit, ale zase snadnější driftovat. Velký dopad na závody bude mít i viditelnost nebo noc, kdy budete rádi, že vůbec něco při sněhové vánici uvidíte.

- Přečtěte si více o dynamické počasí v DriveClub a podívejte se na obě videa

Batolata a bazény neuvidíme v The Sims 4 kvůli modernizaci herních prvků

Pravděpodobně se už musíme smířit s tím, že batolata a bazény v základní verzi The Sims 4 prostě nedostaneme. Byť se bouří davy a píší petice, EA Maxis svůj postoj nemění. Naopak přišli s vysvětlením, proč došlo k vystřižení dvou tak důležitých prvků. Na oficiálním webu The Sims se rozepsala Rachel Franklin.

,,Všechno to začíná novými technologiemi a postupy, které jsme vyvinuli pro novou základní hru The Sims - nové AI, systém pohybu, hledání ideálních tras a tak dále, vše vyvinuté od píky. Naší představou je nový zážitek, který přivede vaše Simíky k životu mnohem hlouběji a vytvoří unikátnější charaktery - emoce, strasti, chování, interakce. Abychom toho mohli dosáhnout, potřeboval náš základní kód pořádný upgrade.”

,,Takže jsme si sedli k rýsovacímu stolu a ukázali si, co všechno chceme do hry přivést, všechny novinky, které jsme do ní chtěli zařadit, včetně kompromisů. A ty by mohly některé fanoušky zklamat. Je to pořádně hořká pilulka na spolknutí, věřte mi, ale tvorba The Sims 4 tak, jak si jí představujeme, vyžaduje soustředění. Soustředění na vývoj Simíků jako takových."

Související obsah: Hardwarové požadavky The Sims 4

Hráči už si zvykli na DLC, tvrdí Ubisoft

Český Microsoft odhalil bundly Xbox One s FIFA 15

Xbox One se začne v České a Slovenské republice oficiálně prodávat od 5. září letošního roku. Na trhu budou dva speciální předobjednávkové bundly, které jsou svou cenou velmi výhodné.

První bude obsahovat konzoli Xbox One (500 GB harddisk), bezdrátový Xbox One ovladač, HDMI kabel, drátový headset, 14ti denní trial Xbox Live Gold pro nové členy a digitální kódy na dvě hry zdarma: Forza Motorsport 5 a fotbalu FIFA 15 od EA Sports. To vše za odhadovanou maloobchodní cenu 10 999 Kč.

Druhý bundle obsahuje konzoli Xbox One, pohybový senzor Kinect, limitovanou edici bezdrátového ovladače Day One, HDMI kabel, drátový headset, 14ti denní trial Xbox Live Gold pro nové členy, Dance Central Spotlight a digitální kód ke stažení FIFA 15. Odhadovaná maloobchodní cena je 13 999 Kč.

Nepálská kultura ve videu z vývoje Far Cry 4

Členové Ubisoft Montreal se vypravili do Nepálu, aby mohli vytvořit pokud možno autentické postavy a prostředí Kyratu - fiktivní oblast ve Far Cry 4 zasazena do Himalájí.

Kupříkladu se pasivně zúčastnili obětování zvířat a zjistili, jak místní lidé žijí.

Související obsah: Putování Nepálem pokračuje / Spousta nových detailů

Blogy uživatelů Zingu

- Recenze Crysis Warhead

- Speciál: Top 10 hry uživatele Hellierer

- Recenze multiplayeru GRID Autosport

- Recenze Brothers: A Tale Of Two Sons

- Recenze Valiant Hearts: The Great War

- Druhá recenze Valiant Hearts: The Great War

- Recenze The Elder Scrolls V: Skyrim

- Recenze Divinity: Original Sin

- Herní návraty: The Elder Scrolls III Morrowind

- Speciál: Chceš to na PC! Hry, ktoré by si zaslúžili účasť na počítačoch

- Preview Zaklínač 3: Divoký hon

- Speciál: Počítačové hry - pandemie nebo všelék společnosti?

- Speciál: Užitečné hry

- Preview Survarium

- Speciál: Názor na sérii Assassins Creed

- Preview Wasteland 2

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama