Machinarium má na kontě přes 4 miliony prodaných kopií
Machinarium Novinka Machinarium má na kontě přes 4 miliony prodaných kopií

Machinarium má na kontě přes 4 miliony prodaných kopií

Martin Cvrček

Martin Cvrček

13

Studio Amanita Design zjevně slaví a při příležitosti překonaného milníku vydává zajímavou infografiku.

Reklama

Autoři Samorostů či Botaniculy ze studia Amanita Design včera večer prostřednictvím Twitteru oznámili, že jejich dost možná nejikoničtější dílo, adventura Machinarium, překonala hranici 4 milionů prodaných kusů.

Spolu s oznámením o úspěchu povedené adventury z roku 2009 vydala Amanita zajímavou infografiku plnou koláčů, z nichž by určitě měl radost minimálně bývalý ředitel TV Nova Vladimír Železný. Infografika přitom odhaluje několik zajímavostí o prodejích hry. Kupříkladu v případě platforem tvoří 49% čistého zisku verze pro Windows, Mac a Linux. Následuje verze pro Android, iOS a další mobilní platformy a na třetím místě je PS3 a PS Vita se 7%.

Pokud jde o zmíněné mobilní platformy, 72% z koláče čistého zisku si ukousl systém iOS se 72%, Android se postaral o 25% a zbylá tři procenta patří Windows Phone a Blackberry.

Nikoho nejspíš nepřekvapí poměr zisku z digitálních platforem a krabicových verzí, kdy z prodejů digitální verze hry plyne 98% čistého zisku. Možná to bude tím, že řada lidí o krabicové verzi Machinaria snad ani neví, i já vím pouze o nepříliš rozšířené sběratelské edici a o discích, které byly po určitý čas v prodeji v českých trafikách.

Za pozornost stojí i prodané kopie na distribučních sítích, na nichž si můžete Machinarium koupit ve verzích pro Windows, Mac a Linux. Největší podíl překvapivě nemá Steam, nýbrž Humble Bundly. Ty se postaraly o 35% prodaných kusů, Steam zařídil 26% a třeba na GOGu se prodala pouhá dvě procenta. Největší příjem pak plyne ze Steamu (29%), následují webové stránky Amanity (27%) a Mac App Store (26%). Všimněte si, že přes Humble Bundly se sice prodalo nejvíc kopií hry, ale Amanita z nich má pouhých 7% zisků.

Vše uzavírají údaje o příjmech z jednotlivých regionů. Česká republika se zjevně schovává ve zbytku EU. Vývojářům z Amanity každopádně gratulujeme a doufáme, že na tento úspěch dříve či později řádně navážou. V tuto chvíli je ale oficiálně oznámen pouze vývoj adventury Chuchel, na níž pracují lidé zodpovědní za Botaniculu. Nedávno studio dokončilo výborný Samorost 3, kterému jsem v recenzi udělil hodnocení 9/10.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama