Dragon's Dogma - když se draci potkají se světem GTA
Preview Dragon's Dogma Článek Dragon's Dogma - když se draci potkají se světem GTA

Dragon's Dogma - když se draci potkají se světem GTA

Petr Zelený

Petr Zelený

14

Pánové z Capcomu kutí ve svých slujích nové RPG s otevřeným světem, kde bude hlavní hrdina hledat svoje ukradené srdce. Bude stát za zahrání?

Reklama

Hry s otevřeným světem mají svá pro i proti – na jednu stranu je sice fajn, že v podstatě vždycky platí, že kam dohlédnete, tak můžete také dojít. Na stranu druhou ale také hrozí, že se v těch širých lánech a bezpočtu vesniček a měst ztratí příběh a řada hráčů tak může rázem bezcílně bloumat krajinou místo toho, aby byli na stopě hlavního padoucha.

Toho se ale vývojáři z Capcomu nejspíš nezalekli a pilně pracují na nedávno oznámeném RPG s otevřeným světem. Ten se tihle herní matadoři snaží dohromady složit vůbec poprvé. Jak se jim to podaří, je otázkou. Ale už teď je jasné, že za projektem stojí ti samí lidé, kteří dali dohromady čtvrtý Resident Evil nebo vynikající sérii rubaček Devil May Cry.

Premisa Dragon's Dogma je přitom jednoduchá – hrdinovi na začátku tajemný drak ukradne srdce (doslova) a vyzve ho, aby zvednul zadnici a místo k doktorovi se radši vydal najít jeho, protože ta zlodějská přerostlá ještěrka prý potřebuje vaši pomoc. Lehce vykuchanému hlavnímu protagonistovi tak nezbývá nic jiného, než poslechnout.

Zatrhni hydře tipec, pokud chceš

Autoři hráče lákají na velký a otevřený herní svět, ve kterém bude pořád co dělat. Když třeba cestou z místa na místo uvidíte, jak nějaká mýtická obluda mění nedalekou vesnici na úhledně nasekanou hromadu dříví, můžete prostě odbočit a obludě demoliční práce překazit. Ve velkých městech má být až 200 NPC a všechna navíc precizně namluvená, takže by hráči neměli mít pocit, že dorazili do kolonie hluchoněmých.

Kromě hlavního hrdiny budou hráči v Dragon's Dogma ovládat ještě tři další postavy. Tihle pěšáci vám budou pomáhat při lovění gryfonů, hyder nebo draků a půjde jim zadávat jednoduché příkazy jako "jdi tam", "pomoz mi" a podobně.

I když má hra na pultech obchodů přistát až někdy začátkem roku 2012, Capcom už nechal novináře osahat si tenhle ambiciózní kousek. Vrazil jim do ruky postavu zloděje, která je jednou ze tří. Těmi dalšími jsou dle očekávání bojovník a mág. Zloděj je samozřejmě vyzbrojen dvěma dýkami a než k němu nepřátelé doběhnou, vyrobí z nich díky luku slušný jehelníček.

Podpal křídla, ať neuletí!

Když musíte svoje síly napnout proti skupince goblinů, Dragon's Dogma je sice v pohodě, ale rozhodně ne žádný zázrak. Zajímavé to začíná být až ve chvíli, kdy zelené mužíčky nahradí obrovský gryfon.

Tomu musí hráč totiž nejdřív ohnivými šípy takříkajíc přistřihnout křidýlka, pak k němu rychle přiběhnout, vylézt na něj a cestou ho pořádně označkovat dýkou. V Dragon's Dogma tak podle všeho nehrozí, že budete bosse mlátit jen přes holeně. Místo toho po nich můžete volně šplhat a cestou je porcovat (Shadow of the Colossus pozdravuje).

Autoři také kromě vychytaného bojového systému slibují více konců podle toho, jak se v průběhu hry rozhodujete. Teď nezbývá než doufat, že v roce 2012 vyplivne Capcom hotovou lahůdku a ne dort, který vařili pejsek s kočičkou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama