Dojmy z Gamescomu: Assassin's Creed: Origins
Preview Assassin's Creed: Origins Článek Dojmy z Gamescomu: Assassin's Creed: Origins

Dojmy z Gamescomu: Assassin's Creed: Origins

Filip Němec

Filip Němec

26

Pokud jste na sérii Assassin's Creed zanevřeli, neházejte ještě flintu do žita.

Reklama

Na letošní Gamescom si Ubisoft přivezl hned několik titulů, přičemž největší zájem zcela logicky budila dvojice Far Cry 5 a Assassin's Creed: Origins. Obě série už mají za sebou několik povedených dílů a dá se logicky očekávat, že ještě několik dalších pokračování spatří světlo světa. V tomto bodě však podobnost končí. Zatímco Far Cry 5, ke kterému se vrátíme ještě v samostatných dojmech z Gamescomu, se dal na cestu především zvětšování světa a drobných vylepšení, série Assassin's Creed dostává s dílem Origins notný upgrade. Nejedná se však o návrat ke kořenům, jak by podtitul mohl naznačovat. Jde o zcela nový vývojový stupeň a určitě se vám bude líbit.

Origins zdobí dvě zásadní změny. Tou první je kompletní výměna prostředí a příběhového zasazení. Musíte uznat, že skočit z relativně moderního Londýna do Egypta, kde začneme příběh už v roce 49 před našim letopočtem, je významný posun. Druhou novinkou je zcela přepracovaný soubojový systém. Spojením těchto dvou velkých změn vzniká něco, co v rámci série jednak nemá obdoby a zároveň jde po dlouhé době o významný kvalitativní posun.

Nejlepší obrana je útok

Středobodem našeho testování na Gamescomu byl právě soubojový systém, který nechává kompletně zapomenout na oblíbený, ale v zásadě dost hloupý mechanizmus blokování a protiútoků. Předchozí díly série se vyznačovaly přítomností jakési bubliny, do které jste byli uzavření vy a jeden protivník, přestože kolem vás stálo třeba i deset nepřátel najednou. Pokud jste svým ne zrovna asasínským přístupem přilákali další dva nepřátele, velké starosti vám to nedělalo. Prostě jste jen museli vykrývat protiútoky nepřátel a něco déle. Na to však můžete, respektive musíte, nyní zapomenout. Jen jeden nepřítel navíc vás už může stát život, soubojový systém totiž není ani tak těžší, jako jiný.

„Souboje jsou výrazně taktičtější než doposud a mají, podobně jako třeba v Bloodborne, určitý rytmus.“

Základní změnou je kompletní redefinice systému, kdy nyní můžete bojovat s několika soupeři najednou. Ve výsledku záleží především na jejich vzdálenosti vůči vám a vaší zbrani. Není problém se tak rozmáchnout sekyrou a zasáhnout třeba pět nepřátel kolem sebe. S tím jde ruku v ruce i změna zbrojního arzenálu a jeho používání. Zbraně na krátkou vzdálenost mají nyní klasickou kombinaci rychlého útoku s menším poškozením a silnějšího, zároveň však pomalejšího útoku. Už to dává najevo, že souboje jsou výrazně taktičtější než doposud a mají, podobně jako třeba v Bloodborne, určitý rytmus. Soubojovou alchymii doplní také štít, který však neslouží ke klasickému blokování, ale musíte jeho zvednutí načasovat vždy vůči nepřátelskému útoku, s čímž jsem měl z počátku značné problémy. Celé kombo poté doplňují úskoky, bez kterých to rozhodně nepůjde.

Poslední kapkou do studnice nových způsobů boje je luk, který už efektně představil filmový trailer. Ten bude sloužit především pro taktičtější operace jako tichá zbraň na dálku, ale i souboje nablízko nabídnou občas prostor pro jeho využití. Není totiž překvapením, že hra nabídne různé variace luků. Chybět nebude jak přesný luk na dálku s vysokým poškozením, který zastoupí klasickou odstřelovačku, tak i jakýsi luk-brokovnice, jenž dokáže vystřelit několik šípů najednou. Podle toho, co jsme zatím mohli vidět, bude hra nabízet co do množství a variací opravdu velkou nabídku zbraní, nejen co se zmíněných variací luků týče, ale také nejrůznější dýky, meče, sekery či palcáty. Stejně tak Origins nabídne různé varianty štítů, minimálně co se nepřátel týče. To, jak moc bude moci měnit Bayek svůj kulatý štít, zatím nevíme.

Souboje se celkově nesou daleko více v taktičtějším duchu. Musíte nad nimi přemýšlet především ve spojitosti s tím, jaký druh soupeře proti vám stojí. Jeden na jednoho je většina soubojů spíše efektní lahůdkou, pokud neuděláte vyloženě nějaký velký přešlap, ovšem jakmile proti vám stojí dva nebo tři nepřátelé, už je třeba dávat opravdu velký pozor, protože útočí všichni najednou a vy tak musíte využívat kompletní repertoár zbraní a soubojových technik. Pokud však svým hlasitým počínáním přilákáte ještě další nepřátele, je někdy nejlepší možnou cestou zbabělý úprk. Osobně mám trošku pocit, že především v uzavřenějších prostorách jsou nepřátelé opravdu hodně krátkozrací. Novinkou v tomto směru je také indikace vašeho zmizení z dosahu nepřítele. Doposud jsme byli zvyklí na zanechání jakéhosi bílého stínu svojí postavy, v Origins se však postava hlavního hrdiny na okamžik světle zamihotá, už však za sebou nic nezanecháváte.

Černá labuť na obzoru

Přestože se jedná o dobu více než dva tisíce let vzdálenou, vlastně lze v sérii Assassin's Creed najít jen stěží větší paralelu se současnou dobou. Politici jsou pouze loutky řízené mocenskými skupinami, prostý lid je pouze krysami ve velkém koloběhu impéria a vládci rozhazujíce peníze, které nemají, pomalu ale jistě tak způsobují vysokou inflaci. V roce 49 př. n. l. se Egypt ocitá uprostřed občanské války, která zuří mezi Kleopatrou a Ptolemaiem XIII. Kromě politického boje (a mimo jiné také sourozeneckého) začíná vzrůstat vliv nejrůznějších mocenských skupin, které se snaží prosazovat své osobní zájmy skrze své politické loutky. Válečné výboje mezitím zatěžují ekonomiku a není tak výjimkou ani hladomor, společenské nepokoje a enormní růst cenové hladiny. Na scénu se navíc připlete také věhlasný vojevůdce Julius Caesar a římské impérium.

Osobně zasazení opravdu hodně kvituji, Egypt působí tematicky ale i vizuálně daleko zajímavěji než třeba Londýn a jeho historická studnice míšená s mytologií je prakticky neomezená. V tomto bodě se však dostávám k něčemu, co mě osobně trošičku znepokojuje. Všimli jste si, že si už notnou dobu čtete o nové hře ze série Assassin's Creed ale zatím nepadlo nic o nosné lince celé série – souboji mezi Templáři a Asasíny? Vzhledem k tomu, v jakém období dějin se hra odehrává, ještě ani jeden z těchto cechů pravděpodobně neexistoval a přestože o tom autoři zatím moc nemluví, nejspíše se tato dějoví linka ve hře neobjeví. Samotný Bayek v demoverzi dokonce nemá ani proslulou asasínskou vystřelovací čepel, přestože ve filmovém traileru k vidění je.

Dost možná nás ale zatím autoři jen natahují jako strunu, protože série Assassin's Creed má ještě jednu příběhovou linku, která se odehrává v současnosti a ačkoli co do hratelnosti nikdy nenabídla cokoliv extra, příběhově dokáže často spustit vaši čelist hluboko dolů. Ani z této části jsme však zatím nic neviděli, přesto o její přítomnosti ve hře absolutně nepochybuji. Už několikrát ale o přítomnosti vývojáři mluvili a tvrdili, že bude tentokrát mnohem zajímavější, i po stránce hratelnosti. Zůstává tak otázkou, co v tomto případě tyto části hry nabídnou, respektive proč se vlastně prostřednictvím Animu vůbec do Egypta vydáváme. Nepůjde nakonec o samotný zrod celého konfliktu Asasínů a Templářů? Nebo o něco ještě většího?

Utopen v poušti

Rozlehlý, detailní a zábavný svět je už mantrou každého dílu série, nutno však dodat, že Origins v tomto směru nabízí opravdu velký příslib a také značné změny. Hra nabídne pozměněný systém lootu, který skýtá velké množství surovin pro crafting, významnou součástí bude také lov. Dost možná se v tomto směru autoři inspirovali u kolegů pracujících na sérii Far Cry. Právě lov bude jedním ze tří směrů, ve kterých se můžete zdokonalovat prostřednictvím skillů, kterých Origins nabídne opravdu mnoho. Z toho je cítit příklon k tomu, že si můžete svůj herní styl do jisté míry přizpůsobit podle svých potřeb. Nejenže jednotlivé skilly umožní například možnost nést dvě zbraně najednou nebo odemknout nová komba, můžete se také profilovat více jako lovec nebo naopak odemykat nejrůznější mystické schopnosti. To je směr, o kterém zatím moc nevíme, ale osobně se na něj hodně těším. Egyptská mytologie je totiž skvělou předlohou.

„Svět působí velmi rozmanitě, a přestože se jedná především o poušť, rozhodně není pustý.“

Rozlehlost celého světa připomíná kupříkladu Black Flag, avšak je zde daleko více souše, které svým pestrým vizuálem nutí k prozkoumávání. Potěšující je také vymodelované dno nejrůznějších vodních ploch. Potápění vypadá vizuálně velmi líbivě a mořské dno nabízí nejrůznější poklady. Časově omezená možnost vyzkoušet si hru na výstavišti v Kolíně nad Rýnem byla obtížná především v tom směru, že jsem chtěl zkusit jednoduše všechno, co hra nabízela. Svět působí velmi rozmanitě, a přestože se jedná především o poušť, rozhodně není pustý. Co do vedlejších úkolů nabízí opravdu velké množství herní zábavy a podle všeho by nemělo jít jen o generovanou výplň. Je toho už poměrně hodně, co o hře víme, a výsledný mix rozhodně naznačuje nejlepší díl série za poslední dobu.

Assassin's Creed: Origins vychází 27. října pro PC, PS4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama