Prosincové ohlédnutí redakce
Speciály Článek Prosincové ohlédnutí redakce

Prosincové ohlédnutí redakce

Redakce

Redakce

2
Platformy Nintendo Switch Switch Xbox Xbox Series X|S PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Čím jsme se bavili v prosinci a na co se těšíme v lednu.

Reklama

Martin Zavřel

Hlasování a vyhodnocování našeho i vašeho žebříčku nejlepších her letošního roku mi opět důrazně připomnělo, jak mimořádně nabitý tenhle herní rok byl, nejspíš hlavně díky tomu, že řada studií dohnala vývoj, protáhnutý a zkomplikovaný během pandemie v uplynulých letech. Dostali jsme díky tomu nejen velkou spoustu nových her, ale hlavně hned několik z nich se prakticky okamžitě zařadilo do síně slávy, posouvajíce celé médium videoher zase o kousek dále po technické i výtvarné stránce. Připomenout si to můžete jak v našem redakčním žebříčku, tak ve vašem čtenářském žebříčku... a nebo v našem speciálním podcastu, věnovaném několika neprávem opomíjeným hrám.

Prosincové ohlédnutí redakce

Jak ale sestavujeme plán recenzí na první měsíce nového roku, nezdá se, že by nás čekalo nějaké zpomalení. Obzvláštně fanoušci japonských RPG (mezi které se počítám) budou mít následující měsíce až absurdně zaplněné, jelikož nás velmi rychle po sobě čeká zatím největší díl série Like a Dragon, velmi slibné, osm let vyvíjené JRPG Granblue Fantasy: Relink, vytoužený remake Persona 3 Reloaded a ještě vytouženější remake/pokračování Final Fantasy VII: Rebirth. Nejen otaku si ale mohou na následující měsíce chystat dovolenky, protože pro ostatní dorazí například strategie New Cycle, komiksová akce Suicide Squad nebo působivé duchařské drama Banishers: Ghosts of New Eden. Na nový herní rok se tedy již teď velmi těšíme a budeme se vám v něm opět snažit co nejlépe sloužit recenzemi i novinkami.

Jan Urbančík

Rok 2023 je za námi a z pohledu videoher to bylo opravdu silných 12 měsíců. Vycházela jedna skvělá za druhou a snad každý si našel několik svých favoritů. Co se ale týče prosince, coby posledního měsíce, vydávání přece jenom přešlo do režimu útlumu a z velkých titulů jsme dostali pouze Avatara, který mě sice velmi zaujal po vizuální stránce, ale vzhledem k tomu, že mě herně příliš neláká, těžko říct, jestli se k němu dostanu. Rozehrál jsem DLC pro God of Ragnarök, ale mám na něm nahráno opravdu minimum, takže zatím nedokážu soudit.

Velkou část prosince jsem strávil učením na zápočty a zkoušky (které ale mám naštěstí úspěšně za sebou), ale když už jsem si chtěl něco zahrát, tak jsem sáhnul po Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy (preview zde), remastery čtvrtého až šestého dílu právnických vizuálních novel/adventur Ace Attorney, které jsou pro mě jednou z nejoblíbenějších herních sérií vůbec. Čtvrtý díl (Apollo Justice) už mám dohraný a teď se blížím ke konci Dual Destinies. Hlavně ale AA hraju na Steam Decku OLED, kde hra vypadá díky displeji naprosto nádherně, nemluvě o tom, že ji můžu downscalovat ze 4K do 720p, díky čemuž jsou text i veškeré postavy a pozadí krásně ostré.

Prosincové ohlédnutí redakce

Zároveň se v prosinci uskutečnilo předávání cen The Game Awards, kde jsme se dočkali řady zajímavých oznámení (osobně bych vypíchnul No Rest for the Wicked, Exodus či remake Brothers). V ten samý den jsem se pak vypravil do Prahy, kde dva dny probíhala akce GDS. Více o ní se dozvíte v reportáži, případně v podcastu. Zároveň jsem se na ní setkal s šéfem studia Ashborne Games Petrem Kolářem, rozhovor s ním si můžete přečíst zde.

A co leden? No, pro mě osobně je to jeden z nejnabitějších měsíců vůbec. Vychází již zmiňovaná Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy, dále skvěle vypadající metroidvania Prince of Persia: The Lost Crown, remaster TLOU 2 (kde mě láká nový roguelike režim), předělávky obou dílů Another Code (což jsou hry, které mě úplně minuly, ale po vyzkoušení dema mě rozhodně zaujaly) a dvojice survival strategií War Hospital a New Cycle.

Daniel Jarocký

Prosinec se v mém případě nesl především ve znamení druhého Alana Wakea, na kterého jsem si konečně udělal čas. Už tak vysoká očekávání u mě hra dokázala ještě překonat a zařadit se na úplné čelo letos vydaných her. Mohl bych vyzdvihovat technickou stránku, příběh i nápadité herní mechaniky. Místo toho vám ale jednoduše doporučím, abyste hru zažili na vlastní kůži. Čím míň toho budete dopředu vědět, o to víc vás výsledek překvapí.

Prosincové ohlédnutí redakce

Při výhledu směrem k úvodnímu měsíci roku 2024 si pravděpodobně odškrtnu některých z restů, které jsem za uplynulý rok nasbíral. Z lednových her nejvíce vyhlížím strategii War Hospital, která mě láká netradičním zasazení do lazaretu v průběhu první světové i zjevnou inspirací Frostpunkem.

Pavlína Nouzová

Na konci roku jsem slavnostně odehrála Starfield, ve kterém jsem nechala přes 120 hodin, a můžu se zase vrhnout na kratší kousky. K tomu jsem vyzkoušela i velmi příjemný roguelite mód v God of War: Ragnarök, který studio Santa Monica vydalo jen tak, zadarmo. Trochu jsem bojovala s nestabilitou DLC, ale nakonec jsem si ho užila. Kratos a Mimir jsou pořád sympatická dvojka a využívání motivů ze starších "řeckých" dílů byla příjemná nostalgie. A v návaznosti na to jsem to nevydržela... a znovu rozehrála Hadese, naprosto skvělou roguelite záležitost. Do rukou se mi taky dostal od Ježíška (kterému tímto znovu děkuji!) Asus ROG Ally, který jsem si hned oblíbila.

Prosincové ohlédnutí redakce

V lednu toho na rozdíl od ostatních moc nevyhlížím, a tak asi zůstanu u starších titulů. Rozjela jsem kromě Hadese i Ghostwire Tokyo a Devil May Cry 5, ale kvůli řeckým bohům jsem tomu moc nedala.

Ondřej Zeman

Další měsíc je u konce, a tak nastává čas se podívat na to, co se během něj urodilo. Přestože jsem očekával, že konečně budu mít víc prostoru hráč to, co „chci“ nakonec bylo práce tolik, že zastavit se alespoň na chvíli na Vánoce bylo dost náročné. Poté co se mi podařilo doklepnout Gothic 2 Complete Classic mi hned na disku přistálo izometrické RPG Warhammer 40 000: Rogue Trader a musím uznat, že to byla jízda v mnohém srovnatelná s BG3, škoda jen, že studio prohrálo souboj s bugy. Finální etapu tohoto měsíce jsem pak strávil hraní strategie Against the Storm od níž se mi občas povedlo odběhnout k výborné akci Blood West a taktické FPS Ready or Not.

Prosincové ohlédnutí redakce

Poslední měsíc byl zkrátka opět divočinou. V případě ledna 2024 se těším primárně na Prince of Persia: The Lost Crown, protože zkrátka zapadá do žánru, který mi hráčsky dost vyhovuje. To však není tím jediným nač se těším jistý potenciál vidím i v retro FPS Graven nebo na středověk orientované tahovce Rising Lords. Celkově to ale vidím tak, že se budu věnovat spíše deskovým hrám, protože na ně budu mít konečně více času. V záběru svého ohlédnutí bych rád všem dopředu popřál vše nejlepší do Nového roku. Hlavně zdravíčko, pohodu a hry bez bugů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama