Recenze deskové hry Dorfromantik
Speciály Dorfromantik Článek Recenze deskové hry Dorfromantik

Recenze deskové hry Dorfromantik

Kooperace plná dílků.

Relaxační hra Dorfromantik patří mezi kousky, kterým se daří získávat si srdce hráčů svou specifickou hratelností. Nakonec se tento titul dočkal také vydání v deskové podobě, díky čemuž tu pro vás nyní máme text, v jehož rámci se podíváme na to, jak se tato adaptace hraje.

• Počet hráčů: 1 – 6
  • Herní doba: 60 minut
  • Cena: 899 Kč (Tlama Games)
  • Věk: 8+

Vašim úkolem je v Dorfromantik tvorba malebné krajiny

V krabici, která obsahuje Dorfromantik jakožto celek, na vás čeká hromada destiček, se kterými budete pracovat. Nalézt v ní můžete jak destičky úkolů tak i krajiny. Hra probíhá tak, že každý hráč v rámci svého kola může sáhnout po šestihranné destičce krajiny či obdobně velkém kousku prezentujícím úkol. Zajímavé pak je, že minimálně do třetího tahu musíte přikládat pouze úkolové dílky a až poté se vám otevírá možnost volby.

To jak daný dílek položíte, je možné v Dorfromantik vždy konzultovat s ostatními hrajícími. Finální volba je však na hráči, který je aktuálně na tahu, což může s dominantnějšími spoluhráči vyvolávat mírné obtíže. Nově přiložená deska z podstaty logiky vždy musí navazovat na už existující prostor. Další faktor, který pak řešíte jest to, že železnice ani potoky není možné přikládat na stávající body bez toho, aby provázané políčko obsahovalo totožný motiv.

Recenze deskové hry Dorfromantik

Alternativou pak jest dát tuto stranu do prázdna a tak vytvořit startovní bod pro železnici či potok. Všechny ostatní druhy terénů je možné přikládat tak, jak se vám zlíbí, takže jde generovat velmi pěkné krajinky. Není ve výsledku třeba, aby na sebe jednotlivé druhy navazovaly. Aby se vám ale dařilo realizovat úkoly, je dobré při propojování políček přemýšlet trochu dopředu. Plnění úkolů je totiž minimálně v mých očích alfou a omegou Dorfromantik.

Na destičku úkolu vždy při položení umístíte také žeton úkolu, který má na sobě odlišné číslo. To definuje počet polí dané barvy, která na něj musí být pro splnění napojena. Když kupříkladu máte kartičku vody s pětkou či šestkou, je třeba vytvořit tak dlouhý potůček. Zajímavé pak je, že s pomocí jednoho potůčku je možné klidně vytvořit více bodů tak, že na něj při realizaci jedné zakázky napojíte další žádající si větší rozsah.

Recenze deskové hry Dorfromantik

Pokud ale realizujete v Dorfromantik určitý úkol, je třeba myslet na to, aby nedošlo k uzavření prostoru předtím, než úkol splníte, čehož je samozřejmě možné docílit tak, že si zkrátka pohrajete s tím, jak bude dílek přiložen a využijete více jeho potenciál. Za speciální políčka lze pak považovat body s vlajkou, z nichž lze opět těžit. Destičky přikládáte až do momentu, kdy jsou destičky krajiny otočeny nebo dojde k některé z dalších podmínek pro konec.

Jakmile se tak stane nastává chvíle bodování. Během něj dojde k sečtení bodů za realizované úkoly, uzavřená území s vlajkami a také nejdelší železnice a potoky. Zkrátka a dobře, ke sčítání je toho zde hodně. V momentu kdy máte spočítáno, můžete svůj úspěch přenést na arch kampaně, který prezentuje váš postup a také si skrze něj lze otevřít přítomné kartičky, v jejichž útrobách se skrývají nové komponenty, které vám navýší znovuhratelnost a také mohou pomoci na cestě k vyššímu finálního hodnocení.

Vychutnat si lze Dorfromantik klidně i sólo

Kooperační desková hra Dorfromantik podle mého názoru funguje velmi dobře. Díky tomu se do ní fanoušci videohry mají možnost ponořit a trošku si při hraní odpočinout. Titul je to určený pro 1 – 6 hráčů, osobně jsem si však nejvíce hraní užil za předpokladu, že jsem hrál sám, protože následně při rozestavování nedocházelo k žádnému vyrušování.

Za sebe bych tím pádem doporučil po něm sáhnout primárně fanouškům nekompetitivního hraní, kteří touží po tom si u hraní deskovky řádně odpočinout od jakéhokoliv soutěžení či střetů. Pokud do této skupiny patříte, asi bych se tohoto kousku nebál. Rozhodně vám nabídne osvěžující herní zážitek.

Za poskytnutí kopie hry Dorfromantik děkujeme českému distributorovi, společnosti Tlama Games.