Assassin's Creed Rogue
Blogy čtenářů Recenze Assassin's Creed Rogue

Assassin's Creed Rogue

Byli jsme rodina, bratři a sestry. Do doby než jsem zjistil, že pilíře našeho přesvědčení jsou jen lži.

Reklama

Byli jsme rodina, bratři a sestry. Do doby než jsem zjistil, že pilíře našeho přesvědčení jsou jen lži.

 

I těmito slovy se dají popsat začátky neuvěřitelného dobrodružství v kůži Shaye Cormaca ve hře Assassin's Creed Rogue. Hra samotná se odehrává během 7 leté války konkrétně mezi 1752 a 1760 rokem v New Yorku, Hudson River Valley a severním Atlantským oceánem.

 

Tvůrci tentokrát nenechali nic náhodě a vzali téměř všechny předchozí tituly a od každého si půjčili osvědčený prvek a mnohdy se nespokojili jen s již zajetými kolejemi, ale ještě je upravili a vylepšili. Najdeme zde tedy hudbu z AC Relevasion, systém renovací z Brotherhoodu, systém lovení či lodní bitvy z Black Flag a mnoho dalšího. Upřímně musím přiznat, že jsem snad neviděl živější a volnější svět než zde (myslím v sérii AC). Ve hře se naskytuje snad největší počet vedlejších aktivit od objevování, sbírání, lovení až po hraní miniher, dobývání oblastí či bránění se před assassíny. Ohromnou volnost dokazuje i možnost zabíjení téměř kohokoliv. Vzhledem k tomu, že zde nehrajete za assassína, tak pomíjejí i pravidla a tudíž se můžete stát masovým vrahem dle Vaší psychické a labilní stránky, ale to samozřejmě není zadarmo. V případě vraždění nevinných na sebe přitahujete pozornost bratrstva a měli byste si raději hlídat záda a mnohdy i předek, protože v tom okamžiku porušujete základní pravidlo bratrstva, které takové rouhačství rozhodně nebudou tolerovat.

 

Shay je velice zdatný kapitán malé kocábky Morrigan, která je ale rychlejší a svižnější než Jackdawn   zároveň má spoustu nových udělátek. Najdete zde klasickou výzbroj, ale i zajímavé novinky jako je ruční kulomet či hořlavý oheň. Obě tyto zbraně vycházejí ze skutečnosti a nabízejí nové taktizování. Pokud Vám to ale zrovna nepálí, tak to s ohněm nepřehánějte, aby se Vám nestalo, že si podpálíte svou jedinou únikovou cestu. Nesmíme ani opomenout prostředí severního Atlantského moře, které se zamrzlými břehy a ledovci různých velikostí mění zaběhlý styl hraní a přináší opět další osvěžení. Konzervativním typům to hned nemusí padnout do oka, ale až jednou využijete kry jako krytí před dělovou salvou svých nepřátel, nebo je dokonce využijete k potopení svého protivníka, rázem se Vám pohnou líčka. Já osobně ale jako největší změnu a vylepšení vidím možnost přepadení a nalodění se na vaší loď. Konečně se tedy karty otáčí a i Vy se stanete kořistí.

 

Herní oblasti samotné jsou velice malé a není problém je během chvíle překonat, ale to vůbec není na škodu. Zde bych naopak chtěl pochválit tvůrce, že se nebáli zůstat jednou při menším a nasoukali spoustu ostrůvku, vesniček a kempů do takovéto oblasti. Tyto zóny nabízejí zejména sběratelské aktivity, ale i novinky jako jsou lovecké výzvy či naopak zamezování assassinským aktivitám. Chtěl bych také velice pochválit nápad tvůrců na možnost více vstupů na jeden ostrov. Ostrov již tedy neznamená jenom zaplácnutí jedné velké oblasti na mapě, ale v hojném počtu opravdovou a ve velké míře využitelnou oblast, kterou sami můžete projít po svých téměř křížem krážem.

 

Na druhou stranu nemůžu tvrdit, že je hra 100% využitá a dokonalá. I zde se nachází občasné bugy jako je procházení skrze textury (v dnešní době již zažitý standart). Další věc je, jak už jsem nakousl nevyužitelnost. Hlavní dějová linka Vás opět nepošle, tipnu si, tak do 50% oblastí (ne-li více), a tak spousta lidí, kteří se hrnou jen za hlavním dějem, přichází o spoustu spektakulárních a nezapomenutelných pohledu na zdejší krajinu, ale mnohdy i zajímavých vedlejších aktivit.

 

 

 

Shay Comrac má základní assassínskou výzbroj v podání skrytých čepelí, meče s dýkou, dýmovnice, pistole, dýku na laně a hlavně své neozbrojené ruce, které například Unity naprosto opomenulo (A možná záměrně, aby to lidé postrádali a do budoucna žádali, viz AC Syndicate). V druhé řadě je to ale hlavně templář, a tak není divu, že přichází i nový zbraňový arzenál z bohatší strany. Největší novinkou je bezesporu tichá puška, která má hned několik využití s ohledem na použité náboje. Můžete nepřítele nepozorovaně uspat a vyhnout se zbytečnému boji a využít tichého postupu hrou, nebo naopak můžete donutit protivníka k záchvatu zuřivosti, který vyústí v boj na život a na smrt mezi svými kolegy. Třetí a poslední využití je o poznání slabší. Nabízí ''prskavkové'' náboje, které mohou přinutit hlídku opustit svá stanoviště, či fungovat jako roznětka při střelbě do výbušných objektů, ale pokud nejste opravdová hračička, tak se s touto funkcí moc nesžijete.Postupem času získáte na tuto pušku i rozšíření ve formě granátometu, který zejména zaručí zvýšení plošných účinků již vyjmenovaných nábojů (kromě “prskavkové“, které zde nahrazují klasické tříštivé), a velice usnadní boj 1 vs x.

 

Bojový systém je jedním z nejdůležitějších prvků této série, a tak není divu, že se mu i zde podíváme na zoubek. Před samotným zhodnocením jej nejdříve rozdělíme na lodní a pozemní.Lodní bojový systém je téměř stejný jako v AC IV. Už v minulosti jsem tvrdil, že je to povedený prvek, ale když budete již téměř 3x prezentovat stejnou práci nebude nadšení u všech oslovených již dosahovat svého maximum. Pozitivum a oživení vidím zejména v novinkách zmíněných už dříve (nové prostředí, zbraně, taktiky, nalodění se na Vaši loď). Pozemní bojový systém téměř nevyčnívá a spíše zapadá do řady ostatních titulů z AC série. Sám bych jej hodnotil jako strohý a obyčejný vycházející ze základu AC II. Nechci tvrdit, že je to špatné, ale po 4-5 titulech by to již chtělo nějaké oživení.(Osobně si myslím, že nejlepší bojový systém se objevil v AC Brotherhood). Pevně věřím, že většina lidí znuděná již ze stále opakujících se bojových sérií se upne na využívání nového bojového arzenálu naplno.Odlišný bojový styl se objeví jen v přímém střetu s Assassíny, kteří využívají své klasické techniky a vy se jim musíte postavit po svém, ale mnohdy je to spíše zpomalení nežli oživení a rozpumpování Vaší adrenalinové hladiny.

 

Grafická stránka hry rozhodně není next-gen, ale v některých částech se snaží svého uživatele přesvědčit, že tomu tak skutečně je. Osobně jsem z těchto částí velice nadšen a mnohdy se na pár okamžiků zastavím, abych si tu chvíli mohl plnohodnotně vychutnat, což věřím, byl záměr tvůrců. Také nesmíme opomenout grafiku ve městech, která se tváří velice živě a barevně, zejména New York oproti AC III bují krásou a rozmanitostí.

 

 

Obecně bych tedy AC Rogue hodnotil jako to nejlepší co za posledních pár let vyšlo. Po pár zkušenostech s AC Unity si troufám říct, že je veliká škoda, že Ubisoft tento díl spíše zazdil, ale na druhou stranu jsem velice vděčný, že jej nadobro nepohřbil. Pevně doufám, že se tvůrci svého odhodlání vylepšit co se dá a ponechat to nejlepší budou držet i v budoucnu.

Assassin's Creed Rogue

Verdikt

Tento titul bych doporučil zejména hráčům, kteří si libují ve starších dílech AC série, jelikož bere to nejlepší a snaží se to vylepšit. Jde vidět, že tento titul nebyl zaměřen na AAA scénu, přesto dle mého názoru dokáže strčit Unity do kapsy. Vřele doporučuji.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Hra za templáře
Nové prostředí
Nové zbraně
Rozmanitost vedlejších úkolů
Zajímavé postavy
Nevyužitelnost okolí
Chybí lokalizace
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama