Zpět na článek

Diskuze: Další studio reaguje na ceny RAM a snižuje HW nároky u své očekávané hry

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Aratak
Aratak
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PlayStation
včera 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nestěžujte si. Ano, cena her je větší než dříve. Proč? Protože lidem kvůli inflace a (nebo) jiným skutečnostem rostou platy/mzdy. Vsadím se že nikdo z vás by nechtěl pracovat za stejné peníze celý život. Ani vývojáři her nechtějí, když vidí jak rostou ceny mnoha různých výrobků.

🙄

Většina PC hráčů furt volá po super extra deluxe grafice a potom se diví že má nějaká hra na jejich PC větší hw nároky než je to na konzolích? Pokud chcete na PC nejlepší možnou grafiku, tak se musíte smířit s tím že potřebujete výkonné PC které tu top grafiku prostě utáhne bez nějakých problémů.

Corvus
Corvus
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
dnes 06:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aratak S platy v herním průmyslu souhlasím. I s tím, že dnes jsou náklady ZCELA jinde a hry za 69,99-89,99 € akceptuji. Když hru dělá 300 lidí a vývoj stojí miliardu, tak chápu, že nebude za 699 Kč jako to bývalo např. na Funstormu (kde jsou ty časy)! Nicméně to, že vývojáři ZCELA rezignují na optimalizaci je holý fakt. V drtivé většině případů vycházejí hry zcela neoptimalizované a hratelné po roce plného gigantických oprav. A také se sere na to, kolik dnes hra zabírá místa, což je další obrovský nešvar. Doby, kdy vývojáři uměli narvat hru, hudbu, texty do zlomku velikosti diskety jsou pryč. Samozřejmě. Ale s těmito prehistorickými dobami se bohužel zcela vytratila i schopnost šetřit místem. Vývojáři jsou takoví dobytci, že ve hrách nechávají GB dat, které tam nemají co dělat. Celé části nepoužité do finální verze hry apod. Nezačišťují svou práci, je jim to úplně buřt. Neexistující optimalizace (čest výjimkám) a místo na SSD jsou dva nejhorší nešvary doby. A bude hůř. Ceny na vývoj jsou pochopitelné, jakkoliv se to mnoha lidem nemusí líbit.

Michal
Michal
Level 49 Level 49
Hlavní platforma: PC
včera 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stačí, že jeden komponent je o 300% drahší a už tie hry idú aj optimalizovať

_DAVE_
_DAVE_
Level 29 Level 29
včera 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Jak víš že jen neposunuli presety a co bylo HIGH je dnes ULTRA a celé to odehraješ na “HIGH” akorát že vyšší preset už nebude..?

Nenapadlo? Nebo myslíš že nějaký šamšula přepíše pár řádků kódu a hra bude brát polovinu RAM?

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
včera 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aha,takže všechny HW nároky jsou nadstřelené,že to najednou jde snížit na normální hodnoty průměrného PCPublikováno pomocí GIPHY

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
včera 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SamFisher Podľa mňa idú znížiť EŠTE nižšie. Aj 8 GB RAM by im malo stačiť. Grafika sa vpred hýbe slimačím tempom. Arkham Knight a Zaklínač 3 sú z roku 2015. Uncharted 4 z 2016. RDR2 a God of War z 2018. Všetky sa rozbehajú bez problémov na doporučených 8 GB RAM (RDR má 12). A vyzerajú dnešné hry o toľko lepšie, aby mali 2-4 násobné požiadavky? Niem vyzerajú možno o 10% lepšie. Alebo ešte sa dá spraviť štylizovaná grafika ako má Kena Bridge of Spirits, alebo Ratcher & Clank. Celý herný priemysel sa už dlhé roky spolieha na hrubý výkon a optimalizovať sa úplne prestalo.

_DAVE_
_DAVE_
Level 29 Level 29
dnes 07:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio Když nainstaluju na nejnovější W11, tak bere 5-7GB na ploše s vypnutým vším. Tak nevím jestli by 8GB mělo stačit. Čínský telefon za 5000 má 8GB

Zrzek
Zrzek
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
včera 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale ale, najednou to jde snížit, když si ty RAMky dovolí jen firmy a obyčejný člověk, který tyhle hry kupuje, ne. Ku*wy nenažrané jsou to. Vsadím se, že kdyby nesrali na optimalizaci, tak by každému stačil průměrný počítač na několik let na ty dnešní hry kde člověk nevidí žádný "next-gen".

Toto mě dokáže tak nasrat, nebýt RAM situace nedivil bych se kdyby to zůstalo na 32GB RAM, vůbec bych se nedivil, prostě vidím ten mindset těch AAA studií - my "uděláme hru a vy si prostě kupte silnější železo, když vám to nejde. Není to náš problém, i když to dokážeme optimalizovat." - a hlavně že stojí 70€. Ale teď když je to problém tak se na to dokážou zaměřit...

A důkazů je dost - her, které vyšly v hrozném stavu, bylo plno a později byli "opraveny". Což bereme jako "normální" ale nemělo by.

Reklama
Jan Vyskočil
Jan Vyskočil
Level 13 Level 13
včera 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

po PC hráčích chtějí 32GB RAM a 8GB VRAM což je dohromady 40GB.
Zatímco xbox series S má sdílenou paměť 10GB RAM i pro video a series X má 16GB také sdíleně pro systém i video. Takže na co si tu hrajou když to pak jede na konzoli jak po másle ....tady nás ty studia už pár let tahají za nos...ale tak bussiness musí jet no .... kdyby ty hry šly hrát na kalkulačce, tak by to nebylo fér vůči kapitalismu a pedofilům co ho říděj no.

_DAVE_
_DAVE_
Level 29 Level 29
včera 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vyskočil Konzole není to samé co PC. Není tam plnohodnotný Win, nejsou tam softwarové mezivrstvy, je tam jediná konfigurace a hra tam rozhodně neběží na “ULTRA” kvalitě z PC

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PC
dnes 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vyskočil Mám Xbox X doma a mám PC (AMD 9600X, RTX 5070, 64GB RAM). Zrovna jsem si na měsíc koupil Ultimátum. Stejná hra na PC vypadá násobně lépe. U obou zařízení mám FullHD monitor jen u PC mám 165Hz. Ten u Xboxu má 100Hz, ale to nevadí, stejně to letí max. 60Hz.

Ten rozdíl je vidět. U některých titulů méně u jiných více.

Nejde to srovnávat. Cena pořízení je diametrálně jiná. 15000 vs 65000

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
včera 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdy by mě nenapadlo, že by LEGO hra měla mít 32GB paměti jako požadavek. Tady ty čísla sice skáčou po dvojnásobku, takže by si hra vzala třeba 20GB, ale stejně. Arkham Knight vyžadoval jen 8GB. Buď tomu vůbec nerozumím, nebo tu někdo fláká optimalizaci.

cruxos
cruxos
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PlayStation
včera 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie S tou optimalizací souhlas, možná to bude k něčemu ta krize a přinutí líp optimalizovat,..

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 23 Level 23
Hlavní platforma: PC
včera 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruxos Přesně, něco z krize vydolovat musíme. 32GB RAM u LEGA? To snad ne!

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 49 Level 49
včera 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruxos Ano, ale na druhou stranu je to i smutné. Člověk pořád slyší doprava i doleva jak je ten vývoj mnohonásobně dražší a náročnější (což vedlo i ke zvýšení cen her) a ejhle, ono to nakonec jde trochu máknout a vydat lépe optimalizovaný produkt, když jim hrozí, že by to lidi nemohli rozjet. Do té doby už kolikrát vyšli hry v absurdním stavu a přestřelenými nároky.

mike123
mike123
Level 25 Level 25
Hlavní platforma: PC
včera 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruxos Přesně aspoň k něčemu ta krize paměti je !! vývojáři začnou pořádně optimalizovat ono by stačilo i 6gb RAM ale nechce se jim nebo 8gb vram u grafiky

Wolfstooth
Wolfstooth
Level 30 Level 30
včera 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Se spletli... chtěli 32gb na hdd :D místo toho celou hru asi ukládali na ram :D

cruxos
cruxos
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PlayStation
včera 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfstooth 🤣

MOLLY
MOLLY
Level 39 Level 39
včera 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Přesně tak. 32GB je totálně insane, hádám že to prostě původně odflákli při optimalziaci, protože donedávna byly ramky nejvíc zanedbatelnou položkou při stavbě PC

_DAVE_
_DAVE_
Level 29 Level 29
včera 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MOLLY Nikde není napsané, že 32GB v “recommended” potřebuje opravdu 32GB. Kdybys do doporuřeno napsal 18.4GB, k čemu by to majiteli PC asi tak bylo dobré?? 😃

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
včera 10:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Me by ani tak nevadilo to, ze HW naroky rok od roku stoupaji. Ale kdyby to na tech hrach aspon bylo nejak videt. Uz prinejmensim 5, nejspis i vic let, vypadaji hry porad stejne. Aby vysla hra, u ktery nam spadne brada z vizualni kvality, se prestalo stavat uz davno. Chapu, ze je nejaky technologicky limit a ze neni mozny mit porad takovy skok, jaky udelalo treba sveho casu Crysis. Ale to, co je ted, je uplna stagnace.

Melneor
Melneor
Level 48 Level 48
včera 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie Nakonec se může ukázat jako geniální tah od CDPR že W4 optimalizují prvotně na konzole a né opačně jak u CP77. Hra tak bude pravděpodobně požadovat také 16GB, což má dnes skoro každej.

Jinak si myslím, že ta bublina splaskne už na konci 2026 a nepřekvapilo by mě, že je ten nedostatek jen na oko, aby se prodejci namastili.

_DAVE_
_DAVE_
Level 29 Level 29
včera 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor vždycky se to prvotně optimalizuje pro jednu (dvě) konfiguraci konzole a pak se navyšuje pro PC

Melneor
Melneor
Level 48 Level 48
včera 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ Což není pravda. Třeba CDPR dělali vždy nejdřív PC a až pak začli řešit konzole, což sami potrvdili a hodně je to dohnalo při vydání CP77

_DAVE_
_DAVE_
Level 29 Level 29
dnes 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Melneor Jo pravda, ale Cyberpunk vyvíjeli od 2014, to bylo všechno jinak. A mělo to asi vyjít rovnou na PS5..

Ideálně to udělali s HogwardsLegacy, kde silmě očesaná - ALE výkonově stabilní PS4 verze vyšla o několik měsíců později

Reklama
Reklama