Z plánů na Alice: Asylum definitivně sešlo.
Příběh třetího dílu tak trochu jiné Alenky v říši divů došel ke svému definitivnímu konci. Alespoň v podání vývojáře Americana McGeeho, který to oznámil na Patreonu. Společně s tím se svěřil, že současně s jeho vysněným projektem končí i jeho kariéra herního producenta.
„Nemám už žádné další nápady ani energii, kterou bych mohl vynaložit na vytvoření nové Alice. Nemám ani chuť se věnovat novým titulům v kontextu současného prostředí herního vývoje,“ napsal.
McGee prozradil, že hru známou jako Alice: Asylum (dříve se měla jmenovat Alice: Otherlands) nabízel Electronic Arts, které vlastní licenci na značku. Připravil a poskytl obsáhlé designové dokumenty i plán produkce ve spolupráci se singapurským studiem Virtuous Games (které pracuje především jako podpůrný tým velkých vývojářů).
EA se ale jeho návrh neměl zamlouvat. „Pokud jde o financování, rozhodli se nakonec projekt odmítnout na základě interní analýzy IP, tržních podmínek a podrobností návrhu produkce. Ohledně licencování odpověděli, že Alice je důležitou součástí katalogu her EA a její prodej nebo poskytnutí licence není něco, co by nyní byli ochotni udělat,“ vysvětluje McGee.
American McGee má za sebou vedle obou dílů Alenky (American McGee's Alice a American McGee's Alice: Madness Returns) z let 2000 a 2011 také práci na titulech jako Doom, Quake, GoldenEye: Rogue Agent nebo American McGee's Grimm.