Federální obchodní komise prošetřuje loot boxy
Novinka Federální obchodní komise prošetřuje loot boxy

Federální obchodní komise prošetřuje loot boxy

Jiří Šmerda

Jiří Šmerda

33
Platformy PlayStation PlayStation 4 Nintendo Switch Switch Windows PC Xbox Xbox One Apple iOS Android Android

Americká Federální obchodní komise potvrdila, že bude prošetřovat závažnost problému s loot boxy.

Reklama

Federální obchodní komise (FTC), významný americký orgán sledující dodržování dobrých mravů v záležitostech obchodních, potvrdila, že bude prošetřovat loot boxy a jejich vliv na děti. To vše na žádost senátorky Maggie Hassanové. Stalo se tomu tak při nedávném sezení senátu Spojených států amerických. Hlavním tématem při tom byly problémy se soukromými daty, diskuze se ale rozšířila i do jiných teritorií.

„Loot boxy se teď endemicky vyskytují ve videoherním průmyslu a jsou přítomny ve všem od běžných her pro chytré telefony po nové vysoko rozpočtové tituly,“ říká Hassanová a přidává že „příjem z loot boxů bude 50 biliónů do roku 2022.“ Tímto se odkazuje na výzkum z tohoto roku výzkumné společností Juniper Research. Hassanová dále varovala, že děti můžou být citlivé k takovým loot boxům a mohou pro ně představovat snadné spojení s gamblingem. Poukázala také na kroky jiných států, jako například Japonsko, Nizozemsko nebo Belgie, které přidaly do legislativy kroky ke kontrole herních loot boxů. „Je čas pro FTC aby prošetřila tyto mechanismy a ujistit se tak, že jsou děti adekvátně chráněné. Také je potřeba vzdělat rodiče o potencionální závislosti a dalších negativních vlivech těchto her,“ končí svoji řeč senátorka. Joe Simons, předseda FTC, na to odpověděl jednoduchým „Ano“.

Server Polygon v návaznosti na tyto zprávy požádal o komentář asociaci ESA (Asociace zábavního softwaru), která zastupuje zájmy herních vydavatelů na vládní úrovni, ta odpověděla následovně: „Loot boxy jsou jedním ze způsobů, jak hráč může vylepšit zážitek, který hra nabízí. Na rozdíl od vašeho tvrzení, loot boxy nejsou gambling. Nemají cenu ve skutečném světě, hráči vždy dostanou něco, co jim vylepší zážitek a nákup je zcela jejich volba. Mohou vylepšit zkušenost ze hry pro toho, kdo se je rozhodne využít, a nemají žádný vliv na toho, kdo ne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama