GC: Hitman Absolution – zpět do kvádra
Speciály Článek GC: Hitman Absolution – zpět do kvádra

GC: Hitman Absolution – zpět do kvádra

Michal Maliarov

Michal Maliarov

9

Square Enix se na GamesComu moc nepředvádí, avšak rozhodně dokáže upoutat pozornost na návrat legendárního plešouna. Proč se těšíme na nového Hitmana? <strong>Vedoucí projektu Tore Blystad se rozpovídal a prozradil nové informace</strong>.

Reklama

Pokud si říkáte, že toho vydavatel na výstavě moc neukázal, máte pravdu. Square Enix se totiž rozhodl neukazovat vůbec a my tak můžeme novému Tomb Raiderovi či Final Fantasy zamávat. Naštěstí to ale neznamená absolutní absenci a dva tituly se přece jen předvedly. Prvním je Deus Ex: Human Revolution, jenž je od nás daleko jen necelý týden. Tím druhým je pak novodobý Hitman, na kterého se zaměříme v článku. Prospěla mu několikaletá absence? Doufejme.

Reboot to není. Opravdu

„První čtyři hry série byly jakousi evolucí. Věděli jsme, že nás technologie drží zpátky, takže jsme se rozhodli začít od znova,“ řekl vedoucí projektu Tore Blystad. „Také jsme konečně dostali dostatek financí a času pro tvorbu nového enginu. Od managementu jsme schytali opravdu jen nástin jejich přání a potřeb, takže jsme mohli vytvořit takového Hitmana, jakého jsme vždy chtěli.“

Tým v současné době pracuje na pre-alpha verzi, ale již připravuje pro veřejnost zbrusu novou ukázku, než jakou jsme už měli možnost vidět na E3. Svoboda volby hraje v Absolution obrovskou roli, především ve stylu, jakým hra dává hráčům možnosti výběru. „Tvoříme úrovně, vymýšlíme scény a situace, které vycházejí ze samotného designu. Takže věříme, že je ve hře více možností a svobody, než ve kterékoliv jiné hře. Jen jde o to, jak se k tomu postavíte,“ dodal Blystad.

„Jedním z nedostatků předchozích dílů byla samotná svoboda. Měli jste naprostou volnost pohybu, ale možnosti jsme hráčům museli dotlačit, nevyplývaly tak nějak přirozeně. Takže jste začali misi a měli jste před sebou deset otevřených dveří, u kterých jste si řekli ‚no, a co teď mám sakra dělat. Zkusím ty první dveře. Eh, zabili mě. Zkusím ty druhé‘.“

„Podobný styl volnosti není zajímavý, protože se vlastně nejedná o vaši volbu. Jen něco zkusíte a vypadá to na způsob pokusu a omylu. Hráči ale hodnotí situaci a přemýšlejí, takže jsme si řekli, že představíme více fyzické způsoby řešení. K tomu se přidává i klasická volba mezi dobrem a zlem, tichošlápkem či Rambem. Snažíme se přizpůsobit co nejširšímu spektru hráčů, od ultra-hardcore pařanů až po příležitostní hráče.“

Uděláme to po mém

Spousta fanoušků série posílá vývojářům své postřehy a studio se snaží vyjít vstříc všem. Ale nemyslete si, že se bude jednat o zplácaninu všemožných fantazií, studio se nápady komunity inspiruje, nikoliv nechává vést.

„V týmu máme lidi, kteří aktivně jednají s komunitou. Chceme vědět, co si lidé myslí, a chceme udělat hru, která se lidem líbí, nikoliv hru, která se líbí nám a nikdo se o ní nezajímá,“ vysvětloval Blystad. „Budeme jim naslouchat, ale nenecháme si diktovat naše kroky.“

Jak už asi víte, Absolution běží na zbrusu novém enginu Glacier 2, a pokud můžeme věřit prezentačce z knihovny, kde se Hitman snaží ukrýt před dotěrnými policisty, vizuál je ostrý jako břitva a plný milých detailů, jež lahodí oku. Blystad nás také ujistil, že ve hře nenajdeme nic „z druhé ruky“.

„Není tu nic, co bychom si od někoho vypůjčili. Všechno jsme dělali takříkajíc od podlahy,“ vychloubá se Blystad a dodává ohledně AI a zvuků: „Je to něco, nad čím neustále pracujeme, protože je velmi těžké vše stabilizovat, když má hráč ve hře takovou svobodu. Může se rozhodnout útočit z jakéhokoliv místa v jakémkoliv okamžiku, takže na to musí AI reagovat uvěřitelně.“

„Něco jiného je zvuková stránka. Vytvořili jsme velmi přizpůsobivý zvukový a hudební systém, který jde ruku v ruce s AI. Takže když strhnete hru do akce, hudba se přizpůsobí a vše hned dostane ten pravý spád. Ale pokud se uklidníte a necháte příběh plynout, hudba bude dynamicky následovat. Bylo to něco, co bylo velmi těžko realizovatelné, ale věříme, že se nám to povedlo.“

Inovace v každém ohledu

„Myslím, že máme více úrovní, než ve kterékoliv jiné hře série, více různorodosti a vytříbenosti. Doufám, že si každý hráč najde svou oblíbenou úroveň ve hře.“

Na nového Hitmana čekáme už velmi dlouho a po lehce rozpačitém párku Kane & Lynch se nespokojíme s ničím jiným, než návratem ve velkém stylu.

„Ta hra musí být skvělá, o tom není pochyb. Celý tým je na to soustředěn, je to pro nás to nejdůležitější,“ dodává Blystad. Pokud tedy hra uspěje (a z toho, co jsme měli možnost vidět, k tomu nemá daleko), můžeme se těšit na množství DLC balíčků. Ale všechno popořadě. Napřed nám přineste Hitmana pánové.

Hitman: Absolution se chystá na trh někdy v příštím roce pro PC, PS3 a Xbox360.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama