Hitman Absolution – návrat mlčenlivého plešouna
Preview Článek Hitman Absolution – návrat mlčenlivého plešouna

Hitman Absolution – návrat mlčenlivého plešouna

Michal Maliarov

Michal Maliarov

23

Po dlouhé odmlce se Agent 47 opět vrací, aby všem ukázal, jak se má správně vraždit.

Reklama

Když se studio IO Interactive rozhodlo po úspěšném dílu Blood Money na nějakou dobu opustit světoznámou sérii, všichni si mysleli, že otěže profesionálního zabíjení převezme Assassin’s Creed. Nakonec jsme se dočkali jen obyčejné čepele do žeber, a i když má série Ubisoftu zajisté své kladné stránky, simulaci nájemného vraha jsme tak naposledy pořádně ozkoušeli v roce 2006. Žádné přilévání jedu do skleničky s vodkou, žádné skopávání ze schodů, aby vše vypadalo jako nehoda, žádné převlékání do Santa Clause. Byly to dobré časy. A nakonec to vypadá, že se nám vrací, pokud můžeme věřit nášupu detailů z Edge.

Já na tebe s motykou

Hitman byl vždy o svobodě volby. O vašem výběru, jak někoho odpravit, kdy a kde. Absolution má nabídnout ještě větší možnosti, kde kromě začlenění krycího systému hráči s velikou radostí využijí i prostředí. Nebude tak problém vytrhnout ze zdi drát vysokého napěti, využít sošku v knihovně nebo si pohrát s lampou v pokoji.

„V prostředí je spousta věcí, které můžete využít, pokud budete chtít,“ vysvětlil Christian Elverdam ze studia. „Říkáme jim improvizované zbraně a jsou velkou součástí hry. Má to onu příchuť vašeho vlastního přemýšlení. Koho zabijete a s pomocí čeho?“

Spokojenost bychom měli čerpat i z celkové struktury misí. Demoverze na výstavě E3 s útěkem z knihovny byla veskrze lineární, podobné mise mají ale pouze posunout příběh dopředu, vše ostatní bude sand-boxové a otevřené, jak to máme u série rádi. „Esencí hry je to, co fanoušci dobře znají – je to o svobodě volby a o množství způsobů, jak se někoho zbavit. To je stále premisou celé hry, ale když potřebujeme, šoupneme do toho příběhovou misi a trochu to posuneme dále.“

Kompas a mapka jsou k ničemu

K většímu realismu a pocitu zabijáka se přiklání i absence klasické interaktivní mapy z předchozích dílů. Nyní si budete muset vystačit s mini-mapkou v rohu, která vám bude ukazovat přibližnou pozici vašeho cíle mise, vše ostatní bude muset obstarat vaše intuice. Vaším hlavním vodítkem ale bude nový Instinct Mode, jež se velmi podobá Orlímu zraku z Assassin’s Creed či detektivnímu módu z Arkham Asylum. Kromě zvýraznění nepřátel a jejich cest bude mít jednu nepostradatelnou vlastnost – zesílení převleku. Ty totiž nyní nebudou fungovat zdaleka vždy a v demu bylo možné vidět, že vás v policejním převleku kolegové poznají i v případě, že se chováte normálně (holt s nimi nejdete po práci na pivo, tak asi dokážou poznat, že nepatříte do party). Po spuštění Instinctu však využijete policejní vysílačku, čímž dotěrné kolegy zmatete.

Některé oblasti budou zhusta obydleny NPC postavami, které nyní mají hrát výraznější roli, než kdy předtím. Glacier engine již dříve ukázal, že mu nedělá problém vykreslit stovky postav na jednom místě, takže se můžeme těšit na epické momenty v davu. Kromě hraní na schovávanou nám možná budou NPC sloužit i jako terče pro odlákání pozornosti, což si rozhodně necháme líbit.

Já tebe nerozumět

S postavami ve světě jde ruku v ruce i vybroušená umělá inteligence, kterou nyní může studio editovat za běhu a nemusí tak zbytečně přeskakovat mezi editory. Abychom nový systém AI vysvětlili laicky, všechny postavy nyní reagují na množství situací a změn ve světě. Jejich úroveň pozornosti se pak liší od toho, co se vlastně stalo a jaký k tomu mají vztah. Postavy také dokáží mezi sebou inteligentně komunikovat a spolupracovat. Pokud tedy jeden policista najde tělo a druhý vás uvidí zdrhat v uličce, budou mezi sebou sdílet dostupnou informaci a pronásledovat vás ve dvou. Pokud na sebe nebudete příliš poutat pozornost a zbytečně sprintovat, často se ze situací dostanete jednodušeji. Absolution nebude mít šílenou AI ve stylu GTA, kde se střílí i za zavadění ramenem.

„V předchozích dílech série, když jste začali střílet, AI vytáhla bouchačky a palbu opětovala,“ osvětluje situaci Martin Amor, manažér studia. „Nyní si AI řekne ‚co se vlastně děje? Opravdu musím střílet?‘.“ Navíc budou postavy ve hře neustále mluvit – „sakra postřelili mi kámoše“, „sakra mám problém!“, „potřebuji munici!“ atd. Je to jedna z věcí, na kterou jsme přišli po mnoha letech zkušeností. I ta nejkomplexnější umělá inteligence je nanic, pokud hráčům nevysvětlíte, co právě dělá.“

Je tedy možné, že budeme moci často využívat komunikaci mezi nepřátelskými postavami, abychom uklidnili situaci, případně je nalákali do pasti. Umělá inteligence má být totiž opravdu vymakaná a v kombinaci s často otevřeným a rozlehlým prostředím misí bude tvořit dosud nejrealističtější herní svět série. Vrací se i unikátní černý humor, avšak již bez představitele hlasu našeho plešouna. David Bateson totiž dle všeho Absolution vynechá.

Hitman: Absolution vychází příští rok na PC, PS3 a Xbox360 a my se těšíme jako nikdy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama