Zpět na článek

Diskuze: Komentář: Výkon procesorů stagnuje a pro hry to může být velký problém

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

peca
peca
Level 10 Level 10
14. 10. 2024 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neviděl bych to tak černě. Zen 5% je "5%" zejména kvůli optimalizaci na spotřebu. Já vím, hráči to neocení. Jenomže to je prostor pro navýšení výkonu v další generaci. Další věc. Doposud vydané Zen 5 CPU jsou určená pro aplikace. Herní s vrstvenou keší (X3D) teprve vyjdou. Nárůst výkonu lze vůči "ne-X3D" verzi očekávat podobný jako u Zen 3 a 4.

A co se týče GPU, tak já si třeba nemyslím, že by "RTX 5090 přinese zřejmě další obrovský nárůst výkonu..." IMO to bude "dvouciferný" nárůst, tedy tak 15 až 20 %. Za cenu hraniční spotřeby a hořících konektorů se dostana na 22 %. Ne že by 22 % bylo málo. Jenom to bude u snob-end produktu, který bude stát "majlant". Který si koupí malé množství hráčů a nemalé množství studií a firem, kterým se vyplatí. Ostatní budou koukat po (v lepším (movitějším) případě) po 5080, kde bude navýšení sotva 10%. Zbytek bude šul-nul.

Uvidíme, co vypotí AMD, která jednak ohlásila opuštění snob-end segmentu. A potom má co se RT týče hodně co dohánět. Takže tam čekám mírný pokrok v mezích zákona, optimalizace a přípravu na "re-sjednocení" RDNA+CDNA=UDNA, nebo co. A do toho asi setrvalé směřování k čipletům. Pěkně nenápadně, krůček po krůčku.

Poslední také hráč na trhu GPU, ano Intel, asi opět kousek postoupí. Zdá se, že Battlemage, nevím kolikátý pokus o vstup do řeky počítaný od dob "rytířstva", není až tak bídný. Herně to možná nebude nejostřejší tužka v penále, leč aplikačně, výpočetně a hlavně cenově by mohl konkurovat alespoň ve slow-endu a u Intel fans. Záleží na driverech.

O ARMech se nemá cenu bavit. Sám "božský" Apple a nově i Qualcomm ve Windows on ARM ukazují, že AMR s vyššími takty rychle ztrácí efektivitu. Jádra x86 v konzervativních taktech jsou relativně úsporná a ve vysokých taktech ARMU utečou. Byť si u toho "klůtnou" nějakou tu "šťávu" navíc a trochu zafuní větráky.

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
15. 10. 2024 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peca @peca Ano Zen 5 3D teprve vyjde a jsem na něj zvědavý, ale pokud už základní Zen 5 přinesl minimální nárůst a na V-Cache AMD podle všeho nic nezměnilo (stejná velikost a stále pouze pro jedno CCD), nedá se očekávat o moc lepší výkon než 7800X3D, respektive 7950X3D.

Co se týče GPU, nárůst výkonu skoro určitě bude výrazně vyšší. Podle kopiteho, který má téměř vždy velmi přesné info, má už jen 5080 být o 10 % rychlejší než 4090, a to bude mít prakticky poloviční počet jader i poloviční propustnost oproti 5090.

Samozřejmě cena je vždy otázkou, zvlášť když AMD opustí high-end a ani Battlemage v tomhle segmentu určitě nebude konkurovat. Nicméně i ten by mohl být hodně zajímavý, minimálně na poli iGPU coby Xe2 přinesl dost výrazný pokrok.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
15. 10. 2024 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Urbančík @Jan Urbančík Ano tak tak, 5090 bude opravdu super masakr.. Samozřejmě nemá to cenu měřit v 1080p, ale ve 4k to dle "papíru" vidím na 30-40% proti 4090 a to minimálně.. Nebude to ale klasická "herní" karta. Herní bude jen nazvaná, rozeberou to dle mého názoru komerční subjekty na zcela jiné úlohy.

Mixam
Mixam
Level 23 Level 23
14. 10. 2024 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co dělám špatně? Mám i7-6700K, který jsem přes profily MB lehce taktnul. Začínal jsem s GTX 1070, která teda ještě téměř před rokem šlapala obstojně, ale nahradil jsem ji za RTX 3070... V dnešní době hraju už dost málo, ale nějaké zajímavé hry si čas od času zahraju. Nezdá se mi, že bych byl výkonem CPU extra limitován, se 4k monitorem jsem ve většině případů stále na 60fps. Pokulhávám jen s rychlostí HW, kdy mi to například zvládá čtení a zápis dat do 4000mb/s, když novější disk mám 7000mb+ nebo s výkonem GPU na některé úlohy v určitém pracovním programu. To jsou ale věci dávno vyřešené novějším HW a ani to není nic, co by ve finále vadilo. Když se na to podívám okem historie, pro spotřebitele je zpomalení vývoje přínosné, protože stačí starší HW. Pro vývojáře problém, protože je potřeba více optimalizovat a to se jim nechce, třeba je to k tomu ale dokope a budoucnost bude lepší.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
14. 10. 2024 08:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mixam @Mixam
Pokud hraješ jen na 60fps, tak ti to nepříjde, ale 90% hráčů má ve 2024 144hz panely a tam je 60FPS nehratelných a pocitově stejný, jako, kdyby si na 60hz panelu hrál na 35-40FPS

Mixam
Mixam
Level 23 Level 23
14. 10. 2024 15:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @RIZECEK mám 165hz... 144hz panel jsem měl snad už v době GXT 560... maximum FPS je samozřejmě lepší, z předešlého textu mi vypadlo plusko 60fps+, ale nevidím důvod proč by to při 60fps mělo být na panelech umožňujících 60hz+ nehratelné. Minimálně se dá frekvence snížit, což jsem nikdy, kromě testování, jestli je v tom rozdíl, nedělal. Vždy jsem měl 144hz, potažmo dnes 165hz a že by to mělo snižovat kvalitu obrazu, jakože horší plynulostí se mi nikdy nestalo, takže asi funguje synchronizace 😃

Tož bať
Tož bať
Level 48 Level 48
14. 10. 2024 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @RIZECEK Těch 90 procent máš z nějakého průzkumu? Vzhledem k datům o herních sestavách hračů na Steamu bych spíše řekl, že sis to číslo vycucal z prstu...

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
14. 10. 2024 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @RIZECEK “”””60FPS nehratelných a pocitově stejný, jako, kdyby si na 60hz panelu hrál na 35-40FPS””””

Takhle to rozhodně nefunguje příteli :)

Michal Rosenstein
Michal Rosenstein
Level 1 Level 1
14. 10. 2024 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @RIZECEK Ty jseš akorád tak dobrej ke kaši. Znalosti a zkusenosti 0.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
14. 10. 2024 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mixam @Mixam Tak čím vyšší rozlišení máš, tím méně záleží na CPU. Jakože, ta náročnost není úměrná. Když máš sestavu, která se hodí na FHD, ale rozhodl ses pro UHD sestavu, tak ti stačí upgradovat GPU a CPU můžeš zkusit nechat být, pokud to nejsou fakt generační rozdíly. I když mě udivuje, že s RTX 3070 jedeš 4K rozlišení 60 FPS+. To asi nebudou nové AAA tituly, že? Protože pak nevím co dělám špatně já. 😀

Jan Urbančík
Jan Urbančík
Zing Zing
15. 10. 2024 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Chápu, jak to myslíte, ale tímhle označením pak právě vznikají nepochopení ohledně důležitosti CPU, tak bych se tomu raději vyhýbal. Čím vyšší rozlišení, tím větší nároky na GPU, nároky na CPU jsou pořád stejné. Tedy záleží více na GPU, ale ne méně na CPU.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
15. 10. 2024 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Jan Urbančík Jo, trochu jsem v tom komentu plaval, když jsem to psal, ale přesně tohle jsem chtěl vyjádřit.

Mixam
Mixam
Level 23 Level 23
15. 10. 2024 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Jojo, práce si ten monitor vyžaduje 😁... každopádně, však neříkám že to jedu na Ultra, často stačí poladit nastavení na optimální výkon, kdy to na grafice není až tolik znát. No a jelikož jsem za těch 9 let přešel z aktivního hráče na někoho, kdo to sotva zapne, tak to samozřejmě nejsou aktuální AAAčka, ty jdou přes PSko.

Jan
Jan
Level 26 Level 26
14. 10. 2024 05:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak tak čtu tak všichni jedou na 1080p ale PS5pro je předřazena a musí si odplivnout 🤣🤣 dobře děcka...já raději budu řešit jen hry který si koupím než co a jak mi pojede..😎

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
14. 10. 2024 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan @Jan Dobes Protože, aby hra jela na konzoli dobře, musí se vývojáři velmi snažit a hru opravdu pořádně optimalizovat. Zatímco na PC tu motivaci nemají a dost her nejde rozjet ve FullHD na max detaily ani s kompem za 40k.

Jan
Jan
Level 26 Level 26
14. 10. 2024 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @ShelbyGT500 No a tím se vracíme k jádru problémů že všichni si musí odplivnout doma je komp za 40tis ale PS5pro za 20 je hrozně drahé 🤣

KRoman47
KRoman47
Level 37 Level 37
14. 10. 2024 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná doplnit článek o dnešní video od zmiňovaného autora, kde se snaží objasnit, proč jednou tvrdí, že bottleneck jsou GPU a následně CPU. Že to je podle situace a případ od případu. Jasně, optimalizace enginů v tom hraje roli, to je složitá věc. Ale třeba GTA V by se dalo obecně považovat za dostatečně optimalizovanou hru, alespoň já v ní nikdy nenašel jediný stutter, na rozdíl od dnešních stutter festů na Unreal a Unity enginech. Přesto si dám na monitoru 1080p bez limitu fps a chvíli vidím GPU na 98 %, zatímco o chvíli později visí jen na 60 % a 140 fps. Kde je pak bottleneck, když CPU (i5-11600) má výkon rozložený mezi všechna jádra/vlákna kolem 50 %? A to je na stařičké GTX 1080 Ti. Jasně, když si přepnu na 4K TV, tak bude situace vypadat jinak. Ale kdo bude chtít jet GTA V se stabilním 280 Hz, tak se obávám, že to nebude mít snadné ani s RTX 4090 a nějakým současným top Intel/AMD procesorem. To mám aktivní i HAGS, který může v takových případech pomoci. Na druhou stranu v syntetických testech si vývoj CPU vede podstatně lépe než herních testech, takže to bude o optimalizaci a tom, co vše jde reálně rozložit programově mezi více jader, kde pak musí řešit latence, velikost cache apod. Že něco spolkne 50 % jednoho jádra ještě neznamená, že to půjde naprogramovat se stejným výsledkem pro 5 jader po 10 %.

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
13. 10. 2024 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neřekl bych že problém s výkonem je na straně CPU. Mám osobně I7-10700KF a k tomu RTX 3080 a snad nikdy jsem nebyl limitovanej na straně procesoru. Ten výkon je na straně Hardwaru velkej, ale vývojáře prostě kašlou na optimizaci a můžou si dovolit vydávat nevyladěný hru.

Když si třeba vezmu že za rok bych upgradoval PC na I7-13700K(dlouhodobě nemám s Intelem žádný problém a za tu cenu je to skvělá volba) a novou RTX 5080, tak ten výkon musí být tak brutální, že ty hry by měli vypadat jak realita. Uvidíme jak se vývojáři ukážou. Dle mě Witcher 4 bude ta hra kde všem spadne brada.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
13. 10. 2024 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Procesory sice již delší dobu stagnují, ale to se úzce pojí s pomalejším vývojem výrobních procesů. Upřesněme tedy, výrobní procesy stagnují. Narážíme na fyzikální limity. Jak s oblibou říkám, udělit autu 50km/h navíc pokud jede 80km/h jde mnohem snáze, než zrychlit o 50km/h auto, které už uhání 230km/h.

A co se týče her, nevidím v rychlosti CPU zásadní problém, na 60fps utáhne 99% her Ryzen 7600/12400f. Pokud chcete blbout se 120/165/240fps, bude to chtít sakra drahý procesor. Ale to už je problém těch, co tohle z nějakého důvodu požadují.

A suttering vidím jako jev úzce spojený NEoptimalizací hry. Ne nutně se slabým procesorem. Jedi Survivour běžel pomalu i na procesoru za 20litrů. prostě na všem. Dnes s patechem 9 je situace zcela jinde. Vývojáři na to prostě dlabou.

El_Scorpio
El_Scorpio
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2024 20:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Honzo, ty si mladý a nezažil si dobu, kedy si človek v 90. rokoch kúpil príšerne drahú 386 (4-5 mesačných platov) a o 2 roky ju mohol niesť na smetisko. Nepustila nové hry. To bola ekonomicky najhoršia doba na gaming. Šialene rýchlo zastarávali veci. Traja kamaráti sme si v priebehu 2,5 roka kúpili PC. Prvý Pentium 133 Mhz, potom o 1,5 roka ja Pentium 200 Mhz a na ďalší rok posledný kamoš Pentium II 333 Mhz. Ver mi, nechceš, aby sa táto doba vrátila.

Moja manželka hrá na mojom starom PC - i5-2500, 24 GB DDR3, RX 580. Cieli na 1080p a prekvapivo s kľudom to dalo Hogwarts na medium. To by za starých čias nehrozilo. Herný výkon je už roky dobrý, stačí sa sústrediť na technické finesy a optimalizovať v hrách. GTA IV, Half-life 2 či Far Cry 2 vo svojej dobe na "kalkulačkovom" výkone z dnešného pohľadu vykúzlili fyziku, logiku sveta, šírenie ohňa, kolíziu objektov, že padali sánky. Dnešní vývojári nech sa nevyhovárajú na nedostatok výkonu, ale nech makajú. Všetko by chceli ťahať len hrubou silou. Keby automobiloví mechanici rozmýšlali rovnako, dnes máme 4-metre dlhé kapoty a 36-litrové objemy motorov.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
13. 10. 2024 22:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@El_Scorpio @El_Scorpio Souhlasím, chybějící výkon procesorů nevidím, vidím spíše nadstandardní nároky některých hráčů a zhnilost/šetření některých vývojářů.. A fakt, že i na desetileté, i7-4790 běhá větší polovina dnešních her v rozmezí 30-60fps to snad potvrzuje.

Amson MILAMBER
Amson MILAMBER
Level 1 Level 1
14. 10. 2024 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE pokrok neženou dopředu spokojení. Není nic nadstandardního chtít lépe vypadající a běžící hru. Kdyby všem stačilo hrajeme stále na 640x480, díky nechci.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
14. 10. 2024 17:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @Amson MILAMBER Ženeš to zase do jiného extrému. 640x480 na velikost dnešních obrazovek a složitost scén nestačí, ale s každým vyšším rozlišením klesá “přidaná hodnota pocitu jemnosti”.. Chci říct, někde je ta hranice kdy už to moc nezlepšuje obraz, zato geometrickou řadou rostou nároky na HW. Možná pořád žiješ v pocitech jako byli v devadesátkách, že bylo každý rok všechno jinak, všechno nové. Nicméně tato doba taky znamenala totálně rychlou degradaci vynaložených peněz.

Mě osobně třeba vyhovuje, že dnes mám základovku 6let, grafiku měním co tři roky a na FHD televizi hraju už přes deset let.

HW mám jedině jako prostředek ke hraní, nečiní mi radostjeho nekonečné nákupy. Jinými slovy, nesvrbí mě peněženka jako tebe

Michal Rosenstein
Michal Rosenstein
Level 1 Level 1
14. 10. 2024 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE Lo ni jsem koupil herního dědečka za 2k i5 4460 s 16GB DDR3 GTX 960 a malim SSD do sata a starší hry na to běhaj krásně a i Balursgate3 si zahraju. A to vše za cenu levného telefonu. A btw. 165Hz panel to taky utáhne 1900/1200 na ultra detaily WOT, wows. Kdo nehroí 4k, tak běžné hraní stačí staré šroty.

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2024 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém pre hry sú samotný vývojári a ich neochota poriadne testovať a optimalizovať hry, výkonu máme habadej, stačí si pozrieť akúkoľvek novú hru a jej beh na 8 a viacjadrovom cpu, 4-6 jadier idú na max a zvyšok sa fláka alebo dostávame barličky v podobe DLSS, FSR

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
13. 10. 2024 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jedu na 8 let starym xeonu, mezitim jsem vymenil 3x gpu, pro hrani mi staci 60fps a cpu to rozhodne nejak zavratne neskrti... jedinej problem byl v hogwart a starfieldu, kde slo o blbou optimalizaci otevirani dveri😂

stylar
stylar
Level 34 Level 34
13. 10. 2024 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U těch her co zkoušel musí vypnout raytracing nebo zapnout frame generation, jinak to bude limitovat, já nevím proč klesne výkon o 100% když zapnu raytracing ve hře na Unreal Enginu s RTX4090 a je to a jak kdy někdy chybí výkon CPU a někdy GPU. I ten raytracing začíná být použitelný teprve teďka, ale ne na high-refresh gaming, když před pár lety se počítal jeden snímek několik minut!

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2024 17:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro hry nebo pro vývojáře ?
Kdyby se trochu snažili a dodali nám kvalitní hry s pořádnou optimalizací a neplatili Nvidii jenom za DLSS, tak na ten výkon co nám dá 14900K by stačila 10900K. Jenomže dneska na nativní 1440P je málo snad i 4080.
To co jsme ve 2019 dostali na 2080 Ti dnes dostaneme na 4080 s DLSS.
Hry jsou furt stejné. Jen horší a hnusnější. Se podívejte na ten slavnej Unreal Engine... ty hry na tom vypadají pěkně, ale ne zase tolik, aby to potřebovalo 4090 na 1440P s DLSS na 100FPS, kde je ten engine zase nějak limitovanej, protože většinou ani na nízký neběží na 140+.

Roky jsme dostávali od intelu 4 jádra a svým způsobem to chodilo i s 980 Ti a ty hry prostě dneska nevypadají zase až o tolik lépe. Většina her vypadá průměrně nebo lehce nadprůměrně, ale zahrajte si dnes Metro Exodus, Battlefield 5, The Division 2 na Ultra a pojede to v pohodě i na GTX 1070/1080

Ale to dnešním hráčům nevysvětlíte. Oni tý Nvidii rádi zaplatí 30 000Kč za falešné FPS.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
13. 10. 2024 22:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @RIZECEK Problém je, že aby hry vypadaly jen o trochu lépe při té laťce kterou dnes máme, musíš vynaložit stovky procent výkonu navíc. Prostě rozdíly už budou vždy spíše mizivé. Nejsou devadesátky, kdy každých 18měs vypadala hra o 100% lépe.

Vždyť dnes ve foto režimu doslova počítáš Joelovi jednotlivé chlupy na xichtě, co bys tam chtěl ještě víc.?

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
14. 10. 2024 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE Přitom co máme ? Například star wars outlaws, kterej vypadá jako ps3 grafika....

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
14. 10. 2024 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @RIZECEK Tady nemá cenu debatovat, pokud ti Outlaws příjde jako PS3, můžeš mít 9950x+5090 a stejně TO tam neuvidíš. Technologicky nepoznáš DX9 (ps3) od DX12ultimate grafiky.

A výtvarně se ti prostě Outlaws nelíbí - to je čistě subjektivní

totalgibon
totalgibon
Level 30 Level 30
Hlavní platforma: PC
14. 10. 2024 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @RIZECEK Pokud ti Outlaws přijde, že má PS3 grafiku, tak jsi buď hodně dlouho neviděl hru na PS3, nebo jsi slepej.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
14. 10. 2024 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @totalgibon tak tak, já teď shodou okolnotí v RPCS3 testoval jednu z nejpěknějších PS3 her, a původním nastavení s origo 720p obrazem to ba 50” telce není zrovna zázrak :-/

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
15. 10. 2024 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @totalgibon
A snad mi nechcete říct, že Outlaws je pěkná hra. Ta grafika je strašně rozmazaná blitka.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
15. 10. 2024 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @RIZECEK Něco máš někde blbě nastaveno. pokud máš rád přeostřený obraz jdi do ovladačů a tam to "přestřel" nebo rovnou stáhni Reshade a udělej si "svůj preset".

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
13. 10. 2024 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já vidím problém hlavně ve hrách. Málokterá hra dneska vypadá opravdu tak dobře, aby si obhájila svoje HW nároky. Z toho co jsem hrál vypadají sakra dobře porty z konzolí. A zároveň jsou to většinou dobře udělané porty, které se dají bez větších problémů rozjet na maximální detaily. The Last of Us Part 1, které bylo na začátku zprasené, postupně opravili a dneska je to výborně optimalizovaná hra, která má jednu z nejlepších grafickejch stránek současnosti. Další hra, která si dokáže obhájit svoje HW nároky je třeba Alan Wake 2. Opět jedna z nejlíp vypadajících her dneška. Je náročná a není úplně dokonale optimalizovaná, ale obhájí si to svým kabátkem. Naprostá většina her dneska vychází ve strašnym technickym stavu. Jak co se týče bugů, tak co se týče poměru HW náročnost/grafická stránka. U části her bych si dokonce tvrdil říct, že se graficky vracíme do minulosti, zatímco HW náročnost je z budoucnosti. Čili není to o tom, že bychom dneska měli nedostatečně výkonný HW. Výkonu máme dost. Ale vývojáři chrlí na trh naprosto příšerně optimalizovaný hry, které navíc v mnoha případech vypadají hůř než hry vydané před několika lety. Teď mě ještě napadlo třeba RDR 2. Doteď fantasticky vypadající hra se skvělou optimalizací.

Dubik
Dubik
Level 29 Level 29
13. 10. 2024 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

CPU nemá problém jako takový. Problém jsou enginy, který jsou optimalizovaný jen na to co potřebují konzole. CPU jsou silný dost mají hromady jader a vláken jen to není určený na hry. Nic víc, nic míň. To že hry nevyužívaj moderní CPU se děje už dlouho pač pro vývojáře je to další hokna navíc jen pro pár jedinců se silnýma CPU na PC. 8 jader se využívá maximálně ve hrách ve většině případů stačí i 6jader.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
14. 10. 2024 17:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dubik @Dubik Konzole už mají přes deset let 8jader od AMD, tam problém ůplně není. TloU nebo Phantom Liberty dokážou v klidu vytížit 16vláken.

Problém je možná tak big.LITTLE Intelech, které na herní zátěž vyloženě nehodí. Běhá to, není pro tento typ zatížení ideální.

Dále pak jsou problém hry, co procesor nevytěžují rovnoměrně, ale škvaří jedno dvě jádra (MSFS)

Reklama
Reklama