Mars – rudá planeta překypuje životem
Preview MARS Článek Mars – rudá planeta překypuje životem

Mars – rudá planeta překypuje životem

Marcus

Marcus

4

Ambiciózních RPG není nikdy dost. A když k tomu mají ještě zajímavý obsah, stojí za to je sledovat. Jedním z nich by mohlo být i RPG Mars.

Reklama

Mars slibuje řadu inovací v žánru akčních RPG. Ke klasickému schématu „posekej všechny nepřátele a využívej RPG funkcí“ se dočkáme vylepšování postav, sběru předmětů, vedlejších úkolů a zajímavé příběhové linky s povedenými akčními souboji. Na řadu se samozřejmě dostanou i bossové. Kombinací všech těchto celkem základních prvků v RPG žánru bychom se měli dočkat zajímavého post-katastrofického sci-fi RPG s řadou originálních nápadů.

I na Marsu mají velké problémy

Hra začíná přibližně 200 let po kolonizaci rudé planety. Planeta nebyla teraformovaná kompletně, ale vzduch už je dostatečně dýchatelný. Zatímco se na Marsu před 70 lety usadili první kolonisté a založili několik skupin, planeta samotná se otočila kolem své osy a změnila se i oběžná dráha. V důsledku těchto zásadních změn se přerušila komunikační linka se Zemí, ale mělo to další, daleko horší následky. Na Marsu se začal šířit chaos, města se zhroutila a mnoho osadníků zemřelo. Mnoho z těch, co přežili, byli nuceni opustit zničená města a tím pádem vystavit přímému slunečnímu záření. Většina z nich zemřela, ale našlo se i několik „šťastlivců“, kteří přežili a zmutovali. Ti obezřetnější, co vyčkali a zůstali ve městech přežili, ale velmi brzy museli řešit nový, mnohem zásadnější problém. Začala totiž docházet voda – v minulosti jí měli obyvatelé dostatek, nyní ale o ní musí bojovat. Kontrolu nad vodními zdroji převzalo několik organizací, které se díky tomu staly pány nad životem a smrtí.

Kolonistům se díky izolaci, nebezpečnému slunečnímu záření a nedostatku vody brzy zhoršila celková technologická vyspělost a společnost začala zastarávat.

V současnosti žijí na Marsu dva druhy populace. Lidé, kteří neopustili města a zůstali tak v bezpečí a bez žádných mutací. A samozřejmě ti, co odešli, vystavili se rizikům nebezpečného zmutování a stali se povětšinou otroky bohatším obyvatelům. Voda se do větších měst dostává přes speciální akvadukty, jež vedou skrze speciální „stínové cesty“ , které mohou obyvatelé využít i jako silnice. Vodní cechy převzaly vládu nad planetou a vodu tak snadno používají jako velmi účinnou zbraň. Pokud se jim někdo postaví na odpor, bude bez vody.

Vodní cechy se dělí na dvě frakce – Abundance (Hojnost) a Dawn (Svítání). Abundance je nejstarším cechem na Marsu. Byla založena hned po počátečním kolonizování, aby dodala vodu pro různá lidská obydlí a tovární stavby. Po katastrofě se však základní cíl změnil a Abundance se pokusila dodávat vodní prostředky do co největšího počtu enkláv, aby přežila většina kolonistů.

Frakce Dawn je stará sotva 30 let a založilo ji několik nezávislých vodních výzkumníků, kteří chtěli nalézt nové vodní prameny. Celá společnost včetně jejích vrchních pozic je také hodně spjatá s vírou, mysticizmem a různými rituály.

Pandora a bojovník

Hra pro jednoho nabídne výběr mezi dvěmi postavami. To možná vypadá jako malé číslo, ale v tomto případě je opak pravdou. Obě hratelné postavy by totiž měly mít dva odlišné příběhy a samotná hratelnost bude také rozdílná. První z nich je klasický voják, v tomto případě pojmenovaný Seth. Jelikož je to dobře trénovaný profík, tak už z počátku umí pár zajímavých útoků. Postupně se ale může učit další náročnější chvaty, které více pocuchají nepřátelům účes. Mezi arzenálem se budou nacházet všemožné trubky a ruční nástroje, ale i střelné zbraně. Nové, účinnější zbraně samozřejmě nalezneme, jak je v tomto žánru zvykem, postupem ve hře. Pandora (technomancer) naopak vládne technikou a další podobnou „magií“. Jak Seth, tak Pandora mají rozdílný způsob hraní, příběhové odbočky a dokonce trochu jiné ovládání. Díky těmto odlišnostem má Mars dobré předpoklady pro znovuhratelnost. Obě hlavní postavy budou mít hodně společného s hlavními cechy. Abundance se specializují na trénované vojáky, Dawn pak na technomancery.

Slunce jako prvek hratelnosti

Na Marsu je slunce smrtící nástroj a všimli si toho i samotní tvůrci. Využijí jej v hratelnosti, kde zaujme jednou z hlavních rolí. V budovách se občas vyskytne nějaká ta větší či menší díra, a tak stačí nepřátele nalákat a o ostatní se postará vysoká teplota paprsků. Na střechách se hlavní hrdinové budou muset držet ve stínu a ke smrtícím útokům půjdou využít i zrcadla. Úrovně se díky destrukci prostředí budou dynamicky měnit, dočkáme se tak dalších děr a rozbitých oken. Slunce tak bude hrozit z každé špatně mířené střely. Pravděpodobně se dočkáme i nějakých zajímavých hádanek, ve kterých tento originální prvek využijeme.

Konečně originální RPG?

Mars slibuje tolik očekávané osvěžení v žánru akčních RPG, přecejen už máme dost všech stejných fantasy světů se skřety a trpaslíky. Herní příběh plný politických hrátek, náboženství a zajímavých nepřátel má co ukázat a my jsme celkem zvědavi, co si na nás vývojáři z Francie připraví. Nečekejte ale žádný kooperační multiplayer, je to titul pro singleplayerový zážitek. Čekání ale pravděpodobně ještě nějaký čas potrvá, protože tvůrci zatím nenašli žádného vydavatele. Mars je připravován pro PC a PS3, sami vývojáři se ale nebrání ani Xbox 360 verzi. Uvidíme, jak to dopadne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama