Díky QuakeConu jsme se dozvěděli například o počtu společníků, o možnosti navazování vztahů nebo o změnách v oblasti perků.
Díky nové prezentaci Falloutu 4, kterou si mohli o víkendu užít návštěvníci QuakeConu, jsme se dozvěděli něco málo o společnících, kteří nás budou doprovázet hrou.
Důležité je, že společníků bude dohromady přibližně 12. Samozřejmě mezi nimi bude robot Mr. Handy a pes Dogmeat, dále se k vám bude moci přidat Preston Garvey, šéf frakce The Commonwealth of Minutemen, kterého jsme mohli vidět v gameplay videích na E3, nebo žena jménem Piper. Ta podle slov PC Gameru provozuje místní noviny z ruin Fenway Parku v Bostonu, nyní nazývaného Diamond City.
Zajímavé je, že se všemi společníky (v jednu chvíli vás bude smět doprovázet jen jeden) bude možné navazovat vztahy. Todd Howard dokonce na prezentaci mluvil o romanci, a to bez ohledu na pohlaví. Detaily o možnostech romance bohužel neznáme (snad ale budou robot a pes ušetřeni), naopak ale víme, že pokud se hráč bude chtít na společníky úplně vykašlat a cestovat sám, nikdo mu v tom přirozeně nebude bránit a dokonce bude mít k dispozici i speciální perk pro cestování o samotě.
Minimálně v případě robota Mr. Handyho by ale nejspíš byla škoda, abychom ho někde nechali, protože pak bychom přišli o možnost poslouchat, jakými jmény nás uznačuje. A že jich bude.
Bethesda prý nahrála více než tisíc běžných jmen, která ve hře uslyšíme, pravděpodobně z více zdrojů, ne jen od Handyho. Ten vás ale bude moci označovat i různými přezdívkami, například McFly, Boobies nebo jistou přezdívkou, která zní buď jako Mr. Fuckface, nebo jako Fart Face. V tomto směru se různé zdroje, které o novinkách plynoucích z QuakeCon dema informují, trochu rozchází, ale je možné, že Mr. Handy vás prostě bude častovat oběma přezdívkami.
Něco málo jsme se dozvěděli i o hratelnosti. Podle všeho má dojít k překopání systému perků, které nyní budou více vázané na systém S.P.E.C.I.A.L. V základu si budeme moci vybírat 70 perků, každý z nich má ale více stupňů, potažmo úrovní, díky čemuž dostane hráč opravdu dost možností ke specifickému vývoji své postavy. Možná také dojde k překopání systému opravování předmětů, ale o tom zatím Bethesda nechce mluvit.
Z QuakeCon dema zjevně vyplynuly i další detaily, ale o nich nemá cenu příliš hovořit, když se nedají podepřít skutečnými gameplay záběry. S nimi se ale zatím nedá počítat. Bethesda je pravděpodobně oficiálně nevydá a nemůžeme počítat ani s kinorip nahrávkami od samotných hráčů. V sále byly kamery a mobily zakázané a návštěvníci ten zákaz zjevně dodrželi.
Což je poměrně pozoruhodné, když si člověk vezme, že třeba z Comic-Conu s železnou pravidelností uniká téměř vše, bez ohledu na nejdůraznější zákazy. Ale kdybych dostal takovou hezkou masku, asi bych taky poslouchal všechno, co mi organizátor řekne.