Zpět na článek

Diskuze: Pouze tři vývojáři pracující na Clair Obscur: Expedition 33 byli zaměstnáni v minulosti Ubisoftem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hubert v hubertusu
Hubert v hubertusu
Level 26 Level 26
12. 5. 2025 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stránka Mobygames u hry uvádí 403 jmen lidí podílejících se na vývoji. Pokud bychom brali, že polovina jsou lidé z produkční firmy, pořád jsme u čísla kolem 200. Tak kde je jen těch 34 lidí, co na hře mělo pracovat? Nebuduje se zde zase nový mýtus?

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
12. 5. 2025 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hubert v hubertusu @Hubert v hubertusu Však je v té novince napsaný, že externě na tom pracovaly další stovky lidí...
Externě měli podle titulků QA (odhadem stovka lidí) a pak menší (do deseti lidí) animační tým. Jinak to bude sbor, orchestr, herci/dabéři, produkce dabingu, překladatelé…

Lenka
Lenka
Level 28 Level 28
11. 5. 2025 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud mají aktuální webovky, tak by to nemělo být 34 lidí, ale 33 lidí a jeden pes (happiness manager Monoco :))

Mně se hrozně líbí, jaký náhody k složení toho týmu vedly - hlavní scenáristka se k Sandfall dostala přes inzerát na Redditu, kterej se ale týkal dabingu a původně měla dabovat jednu z hlavních rolí. Skladatele Loriena Testarda našli zas myslím na Soundcloudu (btw. na YouTube je fakt pěknej Behind the Music dokument - moc doporučuju všem, komu se hra líbila, mě to úplně dojalo). Ani bez jednoho by přitom hra nebyla tak dobrá.

Horizont událostí
Horizont událostí
Level 27 Level 27
11. 5. 2025 17:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Šerosvit Expedice 33 je hra roku 2025. Doufám že na GA toto ocenění obdrží v hlavní kategorii, kde nemá dosud co vyšlo konkurenci, nikoli pouze v Indie sekci.

33 kmenových zaměstnanců (děkuji paní Lence). Tedy stejné číslo jako poslední expedice.

Dakh666
Dakh666
Level 51 Level 51
Hlavní platforma: PlayStation
11. 5. 2025 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Horizont událostí @Horizont událostí jj, super. Vyzkoušel jsem v GP a po hodině hraní hned koupil na playko. Na to že tento souboják nijak nevyhledávám, tak mě to neskutečně chytlo. Hudba, prostředí, nápad, postavy, ... prostě všechno pecka 👌

Ristan
Ristan
Level 35 Level 35
11. 5. 2025 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to je za idiotská kritika, že jsou uprchlíci z Ubi ? Když pominu, že je to běžná věc změnit zaměstnání a nikomu po tom nic není, tak by měli být spíš rádi, že existují vývojáři, kteří se nechtějí spokojit s hrama podle šablony a stovkama průměrných dílů AC. Navíc ještě se šablonou Ubi. Když založí vlastní studio někdo zkušený, je to lepší, než aby to dělali jen začátečníci. Tohle může vymyslet jenom nějaký zakomplexovaný fanboy Ubi, že malá parta dokázala udělat něco lepšího a neutopila stovky míčů ve Skull & Bones.
Až bude úspěšný Dawnwalker a kdyby byl náhodou úspěšnější než Zaklínač 4, to budou taky zhrzení chudáci hatovat, že jsou to jenom nějací odpadlíci z CD Projektu a vlastně je to úspěch CDP?

GoOdTiMe
GoOdTiMe
Level 44 Level 44
11. 5. 2025 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ristan @Ristan Vztekáš se tu nad něčím, co neexistuje. Nikdo je hromadně nekritizoval, je to jen prázdná fráze autora novinky. Pouze se spekulovalo, kolik lidí je skutečně ex-Ubisoft, a to především jako zajímavost, vzhledem k tomu, jak špatný jsou hry od Ubisoftu, a jak kvalitní je Expedice.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
11. 5. 2025 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zatímco Ubisoft se stovkami až tisíce vývojářů tvoří průměrné, ničím nevybočující hry. Měli by se spíš stydět, že parta juniorů je v takovém poměru strčí do kapsy.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
11. 5. 2025 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Je logický, že menší nezávislý tým je pružnější a inovativnější. Ale zase tvoří jiný typ hry.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
11. 5. 2025 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @ShelbyGT500 Menší tým se určitě lépe koriguje, ale nakonec si to Ubisoft sám takhle zařídil. Je to dekády zajeté studio s mnohem více možnostmi než Sandfall. Tam si holt asi myslí, že větší je lepší. Větší tým, větší hra, větší mapa, ale vše je pak jen nafouknuté.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
11. 5. 2025 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @Geralt z Rivie Větší není samo o sobě špatný pokud máte nějakou vizi co s tím a dokážete to naplnit smysluplným obsahem. Na to podle mě cílí třeba Rockstar s GTA VI. Ti jsou v tom absolutní mistři. Problém je když dokážete udělat krásnou a velkou mapu, ale pokulhává zbytek. Já si koupil AC Shadows a nemůžu říct, že by mě to vyloženě nebavilo, ale ani ta mapa už není to co bývala. Dohání to slušným soubojovým systémem a špičkovou grafikou. Ale fakt by se měl Ubisoft probudit, protože tohle navždy fungovat nebude.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
11. 5. 2025 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @ShelbyGT500 Špatný to nutně není. Studio má pak větší potenciál, ale zároveň i potencionální chaos, obzvlášť když se práce outsourcuje třeba i z druhého konce světa a domlouvejte se, když druhá strana v noci spí. Já kdybych hrál Assassina, tak bych se taky na chvíli zabavil. Ale už nehraju tak náruživě jako tenkrát a mám v seznamu hry, které bych si zahrál mnohem raději, nehledě na to, že AC je moc dlouhý v porovnání s tím co pro mě nabízí. A když se podívám na celek, že tohle vylezlo z tak velkého studia jako Ubisoft, tak je to prostě špatně. Žádný inovace nebo trochu zariskovat, pořád na jistotu a tu značku vydojit.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
11. 5. 2025 20:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @Geralt z Rivie Souhlas, že Shadows je trochu zklamání. Když o tom přemýšlím tak vlastně to jediný co mě opravdu nadchlo je grafika. Celej zbytek je více či méně meh. Příběh samotný je podle mě prakticky neexistující. A říkal jsem si co bych dal za to abych v takovýhle grafice mohl hrát Odyssey.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
12. 5. 2025 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @ShelbyGT500 Ta grafika je u mě taky na takovém pomyslném "rozcestí". Okolí světa a budovy vypadají pěkně. Tohle Ubi nechám, světy mají na pohled moc hezké. Ale když dojde na postavy, tak tam občas co dohánět. Většina z nich vypadá v pohodě, ale některé vedlejší působí v obličeji hodně stroze a animace v obličeji nebo lipsync, tam to působí za mě až podprůměrně na jejich rozpočet a velikost. Na internetu je hodně srovnání se staršími díly jako Unity nebo Syndicate, které tohle měli zvládnuté lépe než současné díly.

Lobo
Lobo
Level 50 Level 50
Hlavní platforma: PC
11. 5. 2025 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie Problem rozdilu v tech hrach podle me vubec neni ve velikosti studia. Ale v tom "mindsetu", ve kterem je ta hra tvorena.

Bude obrovsky rozdil v kvalite a hlavne zabavnosti mezi hrou ktera vznikla jako: "OK, ted musime udelat dalsi dil, abychom splnili kvoty, vygenerovali zisk a uspokojili management a akcionare." A hrou kterou lidi delaji protoze: "Hele, pojdme udelat hru, ktera se bude fakt dobre hrat, bude nas bavit ji hrat a bude bavit i dalsi hrace."

Jasne, ten cil zisku je tam zastoupeny vzdy, asi nikdo nedela hru (nebo cokoliv jineho), aby nasledne zkrachoval, ale jak tenkrat rekl Vincke. "Udelejte hru pro hrace a zisk uz bude nasledovat sam." (nebo neco v tom smyslu).

Reklama
Reklama