Zpět na článek

Diskuze: Přes 80 % hráčů s RTX grafikami podle statistik Nvidie používá DLSS

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

23cicer
23cicer
Level 43 Level 43
21. 1. 2025 22:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zaplat pabuh, ze tu dlss mame... bejt to na bedrech ATI potazmo AMD, tak si s primotopem zahraju tak max ve fullhd😂

a na uhlopriccse 215cm nechci cumet na rozpixolovanej bordel ve fhd... 4k + dlss + frame generation + rt + pt... postelovat nastaveni a obraz je uplne v pohode... a to sem grafickej fasista

Gut1
Gut1
Level 22 Level 22
20. 1. 2025 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a co jim zbývá ... na RTX 4080 nutnost pro 4K ..dneska na to nejsou jinak grafiky ...trh se ubírá jiným směrem...takže si asi budeme zvykat no...snad to vše bude lepší a lepší....

Olaf
Olaf
Level 1 Level 1
20. 1. 2025 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem rtx 4080 a vypínal jsem to, hry vypadali mnohem hůř.

FildasCZ
FildasCZ
Level 33 Level 33
Hlavní platforma: PC
20. 1. 2025 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olaf @Olaf Mám rtx 2070 a rozdíl na 1920x1080 není tolik znát :). Pokud to nezkoumám lupou.

Jan Toman
Jan Toman
Level 29 Level 29
20. 1. 2025 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olaf @Olaf No to určitě

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
20. 1. 2025 06:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Při svém FHD a 60 FPS upscaling většinou nepotřebuju, ale uvažuju, že bych zkusil QHD, což je prý pěkný vizuální upgrade a případně to hnal přes upscaling, ale uvidím s jakou grafikou přijde ještě AMD. Podle nových benchmarku by to mělo být výkonově mezi 7900 XT a XTX, což by s rozumnou cenovkou a potencionálně dobrým FSR 4 stálo za zvážení.

smoula
smoula
Level 30 Level 30
20. 1. 2025 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Geralt z Rivie @Geralt z Rivie jakou myslíš že budeš mít grafiku když si to zvětšíš z fullHD? Podle mě budeš mít jen roztáhlý obraz, naproti tomu, kdyby jsi měl nativní rozlišení, měl by jsi i více detailů.

Geralt z Rivie
Geralt z Rivie
Level 48 Level 48
20. 1. 2025 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smoula @smoula Špatně jsem to napsal. Rád bych ultrawide QHD. Teď mám ultrawide FHD a nechce se mi jít zpět. A pokud bych šel do nového modelu, tak by mi to nějakou chvíli nejspíš i stačilo na nativní rozlišení, ale za pár let by to mohlo kulhat a nechci obměnovat grafiku každý 3-4 roky jen protože jsem šel do vyššího rozlišení. V tom by mohl pomoc ten upscale. Co jsem slyšel, tak upscale z FHD na QHD není vůbec špatný, ale to bude hra od hry. Navíc nemusím upscalovat z FHD, ale i z trochu vyššího rozlišení.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
19. 1. 2025 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nadpis článku je malinko zavádějící, protože zkratka DLSS obsahuje minimálně dvě zcela odlišné technologie pro zlepšení výkonu.

A pokud se budem bavit o DLSS2, nevidím důvod proč to nepoužívat naprosto všude. Rozdíl jsem u pohybujícího se obrazu prostě nenašel.

Dnes už regulérní standard

smoula
smoula
Level 30 Level 30
19. 1. 2025 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak může dlss vědět co bude následující snímek? Znamenalo by to že druhý snímek musí záměrně zobrazovat s obrovským zpožděním.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
19. 1. 2025 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smoula @smoula “Predpokládá” to z vektoru pohybu minulých snímků. To je ta “umělá inteligence” 😌 Vektory pohybu jsou ty hromady šipeček co vidíš na screenech v narketingových materiálech k DLSS3

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
19. 1. 2025 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smoula @smoula mam takovy tuseni ze nekde psali o 57ms zpozdeni kdyz sou generovany vsechny tri snimky s jednim generovanym to bylo kolem 50ms, ale zahlidl sem to jen zbezne tak presne nevim jestli je to zpozdeni kvuli vykreslovani nebo kvuli generovani

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
20. 1. 2025 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Beeda2004 Tak samozřejmě to zpoždění je různé, podle toho kolik "opravdových" fps ta karta zvládne.

Ale pokud by instantně vždy trvalo 57ms mezi "pravými" snímky, tak potěž klobás :)

Latence "na myši" by odpovídala asi 17.5fps :)

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DLSS je fajn, ale prezentovat jím vygenerované snímky jako reálný nárust výkonu už ne.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
19. 1. 2025 18:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @bean DLSS nejsou zdaleka jen generované snímky. Pod touto zkratkou se skrývá vilc zcela odlišných technologií

bean
bean
Level 43 Level 43
Hlavní platforma: PC
20. 1. 2025 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_DAVE_ @DAVE Narážím samozřejmě na CES a představení RTX 5000, kde se v grafech vedle sebe ocitly výsledky s framegenem i bez, a na vyloženě lživé tvrzení u 5070, kde stojí "4090 performance". Za to že pod hlavičku DLSS schovala Nvidia upscaling, framegen i ray reconstruction já nemůžu.

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jestli to nebude tim, ze vetsina her bez DLSS jede 30 fps s odrenyma usima...

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
19. 1. 2025 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk @Alfajk Zákeží jak na čem že? Na 2060 možná ano. A většina?

Jan Toman
Jan Toman
Level 29 Level 29
20. 1. 2025 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfajk @Alfajk To bych neřekl, kde ne DLAA, hraju DLAA a nebo DLSS ale společně s DLDSR který to zas škáluje do 4k

Petr Trtilek
Petr Trtilek
Level 1 Level 1
19. 1. 2025 10:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By me zajimalo, jak to muzou vedet, kdyz se me nikdo neptal, jakym zpusobem hraju

Alfajk
Alfajk
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Trtilek @Petr Trtilek myslis si, ze ovladace karty nic nikam naposilaji? ale notak...

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
19. 1. 2025 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Trtilek @Petr Trtilek Ale ptal, a ty jsi i mnohokrát odpověděl

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ked optimalizácia hier stojí za prd, všade forcujú TAA, tak čo iné majú hráči robiť

SamFisher
SamFisher
Level 52 Level 52
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Snažím se hrát hry na nativní rozlišení, tedy bez zapnutého DLSS. Pokud je ale optimalizace dost zprasena (a to je u dosti her), DLSS zapínám na výpomoc pro udržení min. 60 fps. 😀

VoidWalker
VoidWalker
Level 34 Level 34
19. 1. 2025 02:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo když jsem poprvé zapnul DLSS, tak jsem hledal každý špatný pixel a řekl si, že to vypadá hrozně. Pak jsem ale bez vědomí odehrál celý Cyberpunk s DLSS a vůbec jsem si toho nevšiml. Takže od té doby to používám pokaždé, když můžu.

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 02:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VoidWalker @VoidWalker Přesně. Pokud člověk nemá dva obrázky vedle sebe a neporovnává je nebo ta implementace není vyloženě zprasená, na Quality režim to nejde v reálu poznat. Další výhody jsou ty, že pokud pomineme zprasenou optimalizaci, dokáže to i v solidně optimalizovaných hrách odbourat nějaký náročnější pasáže a celkově to šetří HW. Proč to drtit v nativním rozlišení když to není potřeba.

stylar
stylar
Level 34 Level 34
19. 1. 2025 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VoidWalker @VoidWalker Vypadá to kupodivu kolikrát lépe jak native nebo stejně (https://imgsli.com/MjAwMDY4), ale je pravda, že v pohybu to už je horší (ghosting atd.), třeba teď v nfs unbound, když jsem dal na zadní sklo auta nápis, je ta část dost rozmazaná a DLSS neví jakoby jak to vykreslovat, takže takové drobné detaily může být pro DLSS problém i když u DLSS4, došlo v tomhle ke zlepšení a je to i pro starší RTX grafiky, nové RTX5xxx přináší hlavně multi frame generation.

Rizecek
Rizecek
Level 44 Level 44
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Protože DLSS dokáže obraz přiostřit, zvýšit fps.

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
19. 1. 2025 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rizecek @Rizecek To ale dokáže udělat kde co i bez použití upscaleru. Osobně mám dojem, že doostřovače udělají víc škody než užitku. Je to pak škaredé

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
18. 1. 2025 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Používám ho u drtivý většiny her taky. Výjimkou je třeba Forza Horizon kde používám naopak DLAA, protože je sice trochu náročnější, ale s náskokem nejlepší vyhlazování ze všech dostupných. DLSS používám i u her, které nemám problém rozjet na 60 FPS bez něj. Rozdíl při hraní poznat prakticky nejde a proč tu grafiku a PC jako takový zbytečně mučit když nemusím.

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 10:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ShelbyGT500 @ShelbyGT500 Neviem prečo, ale za mňa DLAA vyzerá horšie než MSAA vo Forze

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @Michal Já ať zkoušel cokoliv tak tráva a elektrický vedení bylo vždycky takový nahovno. DLAA to vyřešilo velmi dobře. Ale ono je tohle trochu i o individuální preferenci. Různý vyhlazování se chová různě a není to vždycky o tom, že jedno je horší než druhý, ale je prostě jiný. Někomu vyhovuje to, jinýmu zas ono.

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @ShelbyGT500 Práve preto som zvolil MSAA kedže aj pod DLAA to bolo všetko také zubaté, ale len 4x MSAA, na 8x nemám dostatočný výkon, ale celkovo mi príde, že AA vo Forze 5 nefungujú korektne

_DAVE_
_DAVE_
Level 27 Level 27
20. 1. 2025 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @Michal Jenže MSAA už dávno hromada her vůbec nenabízí. Forza to asi ještě umí.

Michal
Michal
Level 48 Level 48
Hlavní platforma: PC
20. 1. 2025 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @ShelbyGT500 Inak akú hodnotu Sharpness máš nastavené pre DLAA vo Forze, skúšam čo to ponúka pri 1440p

Jan Toman
Jan Toman
Level 29 Level 29
20. 1. 2025 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @DAVE Já zas mám ve Forze TAA protože ve 4k si to lehké máznutí můžu dovolit. MSAA je zubatej hnus a DLAA či DLSS dělá duchy jako prase, odpornost

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 24 Level 24
18. 1. 2025 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jestli to nebude tou mizernou optimalizaci vetsiny her co posledni roky vychazi a bez dlss by jim to jelo sotva 60 fps s urcitymy kartamy

Melneor
Melneor
Level 46 Level 46
18. 1. 2025 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Beeda2004 Tak co vypadá zatím hodně dobře je to že DLSS4 už tak nekazí obraz jak staré DLSS a skoro mizí ghostimg a shimmering.... Pokuď to tak opravdu bude, tak už nebude mít cenu se DLSS vyhýbat a člověk buď moc hrát plynule s RT ve 4K. W4 bych opravdu chtěl už hrát naplno :D

ShelbyGT500
ShelbyGT500
Level 45 Level 45
Hlavní platforma: PC
19. 1. 2025 02:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Beeda2004 Já to používám i u dobře optimalizovaných her, které nemám problém rozjet v nativu. Snižuje to spotřebu a celkově šetří HW. Rozdíl v reálném čase prakticky nejde poznat.

Reklama
Reklama