Sherlock Holmes:Crimes and Punishments - Dobrá hra perfektního detektiva
Blogy čtenářů Recenze Sherlock Holmes:Crimes and Punishments - Dobrá hra perfektního detektiva

Sherlock Holmes:Crimes and Punishments - Dobrá hra perfektního detektiva

Anonymní

Anonymní

Milovníci detektivek se mohou radovat, po Murdered: Soul Suspect k nám přichází další detektivní titul! Povedlo se vývojářům ze studia Frogwares…

Reklama

Milovníci detektivek se mohou radovat, po Murdered: Soul Suspect k nám přichází další detektivní titul! Povedlo se vývojářům ze studia Frogwares potěšit své fanoušky a svým dílem zlepšit všechny herní a technické prvky?

Trocha historie neuškodí

Pojďme si nejprve přiblížit tematiku hry, pokud by náhodou někdo neznal příběhy Sherlocka Holmese. Kdo to však ten Sherlock Holmes byl? Počátek Sherlocka Holmese se datuje na rok 1887, kde se poprvé objevil v první knize o něm od skotského autora, Arthura Conana Doylea. Od té doby se stal velkou inspirací pro několik dramatických i filmových zpracování. V knihách jsme si ho mohli představit podle popisu jeho partnera, Dr. Watsona, který figuruje podstatnou roli i ve hře, jako libového, 180 cm vysokého muže s pronikavýma očima a orlím nosem. Když už jsme u těch postavách, tak si je pojďme takto na úvod představit. Nejprve samozřejmě Sherlock Holmes, nad kterým máte celou hru kontrolu, Dr. Watson, věrný přítel a kolega našeho detektiva, inspektor Lestrade, velitel místní policie, další postavy v různých případech a v neposlední řadě, Brave Toby, the best nose in British Empire nebo jinak věrný lovecký pes Toby, který patří Sherlocku. Focus Home Interactive a Frogware nám však podávají ne filmové ani knižní, ale herní zpracování, které zde pokud mě paměť neklame ještě nebylo. Na Unreal Engine 3 postavený titul o případech Sherlocka Holmese. Pojďme se nyní společně podívat na jednotlivé detaily hry ...

 

Unreal Engine hře rozhodně prospěl

Na úvod se zaměřím na vzhled, prostředí a audio hry. Ať už ze screenshotů nebo trailerů, Crimes & Punishments vypadá velmi půvabně. Přece jen, Unreal Engine 3 dělá neuvěřitelně mnoho. Můžeme si to srovnat například s Outlastem, který má stejný Engine. Crimes and Punishments také vypadá krásně a nepotřebuje vysoké nároky. Hra je velmi pěkná, uhlazená s pěkně zpracovaným enviromentálním prostředím a reálně vymodelovanými postavami. Samozřejmě nečekejte žádné modely reálné tváře jaké byly v LA Noire, se kterým si ještě tohoto Sherlocka později porovnáme. O prostředí jako takovém samotném se toho až tak moc říct nedá, protože není vždy stejné. Hra není žádný open-world, což je škoda, ale pohybujeme se v určitých oblastech. Pokud se případ odehrává v Londýně, tak máme vždy přístup do našeho bytu na ulici Baker Street a na policii pod názvem Scotland Yard. Ostatní lokace už závisí od případu, ale dostaneme se na různá místa, od masny až po přepychový rodinný dům.

Jako další možnost hry máme všímavost, kterou budeme používat poměrně často během celé hry. Je to Holmesová schopnost, díky které si můžete všimnout i detailů, které byste si obyčejným okem nikdy nevšimli.

 

V této části recenze si popíšeme nejzajímavější prvky hry i když jich bohužel není mnoho. Nejprve proberu dva, z nichž jsem nebyl moc nadšený, protože jim chybí tak trochu originalita. Nejprve jednoduché zkoumání předmětů. Porovnávat budu, jak jsem již zmiňoval, s úžasnou detektivkou, LA Noire. Hra je celkově stejná téměř stejná jako tento titul od Rockstar, ale je celkově v některých oblastech jednodušší a někde těžší. Zkoumání předmětů je takové, že si ho prohlížíte zblízka a otáčíte. Toto je navlas stejné jako v LA Noire, ale tam to bylo složitější v tom, že si musíte důkazy hledat sami, přičemž zde je to o dost jednodušší, protože všechny objekty, které mohou být prozkoumány máte označeny lupou, takže musíte být nesmírně nepozorní aby jste nenašli všechny důkazy v případě. Ta lupa jako by nosila označení EASY. Jako druhý podobný způsob zpracování zde máme slyšení, které je ještě více jednodušší než získávání evidencí. Na úvod si vždy můžete udělat nějaký "obraz" nebo profil postavy, se kterou se bavíte. To jest, že hledáte nějaké zajímavé znaky na jejich těle, které by vám více mohly nápomoci v dalším pokračování případu nebo v samotném rozhovoru. Při rozhovoru to není nic záživné, jednoduché nabývání informací jak známe i z filmů. Sem tam vás probere lež vyslýchaného, které buď zvrátíte tím, že už víte o nějakých důkazech nebo jej také zvrátíte, ale až poté, co se zmýlíte a hra se vám znovu načte. To znamená, že jste celou hru při výslechu neomylný. Je to opravdu šikula ten Holmes viďte?

 

Případy, případy a .....připady

Jako další možnost hry máme všímavost, kterou budeme používat poměrně často během celé hry. Je to Holmesová schopnost, díky které si můžete všimnout i detailů, které byste si obyčejným okem nikdy nevšimli. Samozřejmě, hra vám to samozřejmě usnadní a zobrazí se vám symbol této schopnosti jakmile si ji hra vyžaduje. Stejně je to i s představivostí, která se používá na představení si věcí ohledně případu, například objekty, které záhadně zmizely apod. A naposledy, jisté "centrum dedukování" kde se vám ukládají všechny podstatné informace o případu a kde si vytvoříte i celkové řešení případu. V podstatě se dostaneme do prostředí designovaného na styl mozkových buněk a nervů, kde máme uloženy všechny důkazy. Vždy mají 2 důkazy nějakou souvislost a musíme je spojit. Ale samozřejmě hra vám to usnadní, takže můžete zcela náhodně spojovat dokud nedojdete ke správnému spojení. Po těchto spojování se přesuneme do "hlavního myšlenkového pochodu," kde už máme jasné a čisté důkazy pěkně z organizované. Někdy máme však možnost výběru správné možnosti, kterou si samozřejmě ovlivníme případ, tj. že si vybereme například důvod motivu vraždy atd. Po rozhodování a dokončení případu přichází nejtěžší část a to hledání odpovědi na otázku: "Kdo to udělal?" Tady už máme vždy na výběr několik zakončení případů, přičemž vždy je samozřejmě správný pouze jeden, což je logické. Pokud však máte na výběr ze šesti možností, z nichž všechny mají něco do sebe, vzniká tu dost velký problém a to je náročnost konečného řešení v poměru s náročností případu. Není to žádné velké mínus, ale ta nevyváženost tam někdy opravdu vadí.

A v této již poslední části si zkráceně popíšeme průběh takového případu. Sherlock Holmes Crimes and Punishments nemá žádný souvislý příběh, což je škoda, protože tematika a zpracování je dobré. Hra je v podstatě rozdělena na několik částí, kde v každé řešíte jeden případ a tím se to uzavře. Maximální propojení čekejte tak akorát v děkovném dopise po vyřešení případu od podezřelého nebo podobně.

 

Případ začínáme většinou ve svém bytě na Baker Street, kam za námi přijede inspektor nebo Watson a sdělit nám informace o případu. Pak se nám odemknou lokace potřebné k vyšetřování, kde pracujeme na získávání důkazů, děláme rozhovory a popřípadě si vyzkoušíme výslech nebo se nevyhneme ani pitvě, jejíž zpracování je no .... jak to říct, anatomie těla je reálná asi tak jako Uncharted pro PC. Párkrát si na oživení zahrajeme i za Tobyho, což je příjemné a milé zpestření případu. V podstatě se stále v každém případě řeší jen vražda a i když se zdá, že se konečně jedná o krádež nebo něco jiného, tak se v průběhu případů dozvíte, že tomu tak není a ani nevíte jak a řešíte případ provinění vraždou.

Sice se jedná o zabití na více způsobů, ale přece jen trochu originality v případech by neuškodilo. A ještě jednu věc, kterou zmíním a velmi se mi líbí, je řešení hádanek. To je zpracováno opravdu geniálně, ale už teď vám řeknu, dost jsem se při nich zapotil. Pokud máte někde odepřen přístup, například máte před sebou zamčené dveře, tak je můžete odemknout vyřešením hlavolamu, který vám v některých situacích fakt hlavu zamotají. Chválabohu je ve hře možnost přeskočení těchto logických hraček, protože jsou někdy skutečně velmi náročné ... A nakonec po všech naštívených lokací, hledání v archivech, dělání chemických pokusů, slyšení a tak dále přicházíme k rozuzlení případu. Případ vyřešen.

Sherlock Holmes:Crimes and Punishments - Dobrá hra perfektního detektiva

Verdikt

V podstatě nám Focus Home Interactive nepřinesl nic nového ani příběhově přelomový titul, ale za to lépe zpracovaný. Celkově jsem si tuto detektivku užil, akorát mi trošku vadila menší originalita a příliš okatě braní inspirace z jiných titulů. Zarytý fanda detektivek nešlápne vedle a ten co detektivním titulům neholduje zpříjemní volný čas.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Zajímavé postavy
Více konců, které závisí přímo na Vás
Atmosféra
Dobře zvládnuté audiovizuální spracování
Někdy jednoduché řešení
Více prostoru by neuškodilo
Hlavní případ celé hry by mohl být lepší
Občas zadrhávání v ovládání postavy
Reklama
Reklama

Uživatelský článek

Uživatelský článek se řídí pravidly webu. Obsah vytvořený nebo nahraný uživateli v žádném případě nevyjadřuje názor provozovatele. Za obsah stránek vytvořený nebo nahraný návštěvníky neneseme žádnou odpovědnost.

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam Discord Discord
Reklama
Reklama